• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    Emma90 skrev 2014-09-01 13:43:11 följande:

Tack så mycket, vi hoppas också på att det drar igång idag.

Fick pratat med en spec läkare idag och hon berättade att min lever är för bra så den låter inte igångsättningsmedlet passera i tillräckligt hög dos. Men nu ska dom öka dosen och jag har börjat med igångsättning #3 med en tablett under tungan idag. Dock va detta 3 timmar sedan och än känner jag inget :(

hoppas verkligen alla ni får en mycket mycket smidigare förlossning :)

Nyfiken på hur det har gått för dig, lycka till och hoppas att du/ni har det bra :)
  • sandramarlene
    MeEmmA skrev 2014-09-02 15:11:02 följande:

Fy för att vara förkyld, har inte kunnat sova på två nätter överhuvudtaget och känner att nu orkar jag inte mer. Var tvungen att åka hem idag, då jag märkte att kroppen sa ifrån totalt. Det är svårt att bara ta det lugnt, men jag får nog sluta va så envis.

När jag läser allas kommentarer låter det som att vi har kommit in i det skedet där man måste klaga lite :)

Samma här! :(( vaknat kallsvettig, nästäppa och hosta! Det värsta är väl att gubben har haft sin killförkylning så det har varit mer synd om han än om mig ;) haha
  • sandramarlene

Igår kväll när jag gick och la mig, la jag mig på vänster sida och fick så jävla ont! Kändes som att en nerv kom i kläm eller nått, kunde knappt röra mig men tvingade mig att byta ställning, när jag la mig på höger sida gick det över. Va sjukt otäckt. Vet inte va jag vill ha sagt men ville gnälla av mig lite.

• JennyL88

Haha. Märks på allas inlägg att de är graviditetens tyngsta och jobbigaste tid nu, och tålamod är lika med noll. Har själv sovit skapligt men är oftast trött dygnet runt., härligt har fått min efterlängtade symaskin idag och köpt tyg, ska ge mig på att göra ett lapptäcke. Bilen gick igenom besiktningen idag, så gött. Har fortfarande inte kommit till skott med att packa bbväskan, kanske borde göra det för då kommer den säkert inte behövas än på länge. Men listan är skriven vad jag inte får glömma.

BF 15 oktober
  • sandramarlene

Nu har jag också känt på tappen och den är definitivt kortare och mjuk, alldeles svampig! Coolt att det händer saker :)

• Lillium

Idag var jag hos läkaren pga att jag har haft så mycket sammandragningar och tryck neråt men allt såg bra ut och tappen var 4cm. Det verkar vara ganska normalt va? Hon får gärna stanna tills jag har slutat jobba nästa fredag iaf så det känns bra. V.35+2 idag, woho Tungan ute

• kalleankan
    sandramarlene skrev 2014-09-02 16:39:11 följande:

Nu har jag också känt på tappen och den är definitivt kortare och mjuk, alldeles svampig! Coolt att det händer saker :)

Fanns det nåt hål i? Läste här igår och blev naturligtvis också nyfiken att känna efter, och den var väldigt mjuk men det kändes mer som en ring med ett stort hål i, eller som en enkrona kanske ????
  • sandramarlene
    kalleankan skrev 2014-09-02 18:58:23 följande:
    Fanns det nåt hål i? Läste här igår och blev naturligtvis också nyfiken att känna efter, och den var väldigt mjuk men det kändes mer som en ring med ett stort hål i, eller som en enkrona kanske ????
    Yes! Fast det där hålet kände jag mer tydligt tidigare kan jag tycka, kände faktiskt efter om jag kunde känna hålet nu med men na, ville inte rota för mycket heller haha! Har läst att det inte är bra att stoppa in fingret i hålet så därför lät jag bli :) är man inte mogen kan man inte få in ett finger så jag peta inte allt för mycket ;P
  • kalleankan
    sandramarlene skrev 2014-09-02 19:22:10 följande:
    Yes! Fast det där hålet kände jag mer tydligt tidigare kan jag tycka, kände faktiskt efter om jag kunde känna hålet nu med men na, ville inte rota för mycket heller haha! Har läst att det inte är bra att stoppa in fingret i hålet så därför lät jag bli :) är man inte mogen kan man inte få in ett finger så jag peta inte allt för mycket ;P
    Haha ok ???? Ja men då händer det i alla fall något, ska till BM imorgon, passa på o fråga om läget då
  • issi b

Hej allihop!

Skriver inte så ofta här men läser och följer er någon gång i vecka.

Var hos BM igår och fick konstaterat att min lilla inte vänt på sig utan sitter i säte

Är i v34+3 och väntar andra barnet (på kort tid, kommer bli 15 månader mellan barnen), någon som har erfarenhet av sånt här? Finns det fortfarande chans att bebben vänder sig naturligt? Kan man göra något själv?

Är inbokad för nytt besök hos BM i v 36+2 och om bebben fortfarande sitter kommer vi boka in ett vändningsförsök, har läst att det är runt 60% chans att det funkar.... (Trillade även över ett gäng skräckhistorier om just vändninsförsök, huuu)

Jag är ganska spruträdd och blotta tanken på en skalpell gör mig alldeles kall, så kejsarsnitt känns inte så lockande men det gör inte en riskfylld sätesförlossning heller... :-O

Någon som orkar peppa lite?

Svar på tråden BF Oktober 2014