• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    Olivine skrev 2014-09-03 17:54:55 följande:

På tal om namn - tusan vad svårt det är! Har ni kommit  på bra namn till era?
    Och hur kommer det sig att det är så mycket svårare att komma på bra pojknamn än tjejnamn?

Helt galet svårt med pojknamn och vi har redan tre pojkar och tror att det blir en pojk till. Nästan mission impossible att komma på ett pojknamn då...
  • Aftonstjärna

Och hur kommer det sig att det är så mycket svårare att komma på bra pojknamn än tjejnamn?

Håller med! Det ligger liksom på is här... Har flera möjliga flicknamn, men blir det en pojke så vet jag verkligen inte, inget känns helt rätt. Hoppas på att få se vem (tjej eller kille) som lurar i magen på tul i vecka 36 och sen bestämma namn. Vill helst ha det klart innan babyn kommer!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-09-03 18:22:40 följande:
    Grattis! En fin dag att födas på. Gjorde det själv för 37 år sedan. ;)
    Grattis till dej med! Samma dag som Carola också, råkar jag veta eftersom min kusin fyller år idag och vi hade koll på sånt när vi var små :D
    bf 23 oktober
  • MeEmmA
    Emma90 skrev 2014-09-03 17:40:16 följande:

Den 2/9 kl 02.16 kom vår son till världen med en raketfart med tredje försöket att få igång förlossningen. Från första tecknet på värkar tog det 4 timmar tills han kom ut.

45cm lång och 2240g, vecka 35+6

Grattis, hoppas att hela familjen mår bra :)
  • Olivine
    Tamara skrev 2014-09-03 18:25:26 följande:
    Helt galet svårt med pojknamn och vi har redan tre pojkar och tror att det blir en pojk till. Nästan mission impossible att komma på ett pojknamn då...
    Oj, det förstår jag verkligen! Då är väl släktnamnen tagna också? Vi har en liten kille och till honom tog vi det enda namnet vi gillade. Nu väntar vi en kille till och det känns lite kört. Har gått igenom mängder av namnlistor vid det här laget.
    Tjejnamn är hur enkelt som helst, däremot. Gnh.
  • Tamara
    Aftonstjärna skrev 2014-09-03 18:29:16 följande:
    Håller med! Det ligger liksom på is här... Har flera möjliga flicknamn, men blir det en pojke så vet jag verkligen inte, inget känns helt rätt. Hoppas på att få se vem (tjej eller kille) som lurar i magen på tul i vecka 36 och sen bestämma namn. Vill helst ha det klart innan babyn kommer!
    bf 23 oktober
    Vi har TUL i morgon (är i v.36) men vill nog inte veta iaf. Fast vi kanske ser om det är en pojk
  • MeEmmA

Pojknamn är skitsvårt, vi har velat fram o tillbaka mellan några, men det e inget vi riktigt har fastnat för än.

• Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-09-03 18:41:05 följande:
    Vi har TUL i morgon (är i v.36) men vill nog inte veta iaf. Fast vi kanske ser om det är en pojk
    Ja, man borde ju kunna se det själv ganska klart i det skedet Skrattande Lycka till hursomhelst, alltid kul att få se den lill*! 
    bf 23 oktober
  • Baktakt

Pojke är lätt när man väntar en tjej

Frans, Edvard, Ture t.ex.

Vi funderar på Elin, Clara, Juno, Märta.
Svar på tråden BF Oktober 2014