• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna

Jag har en Elsa och en Edvin från förut. Nu skulle vi helst ha ett namn som inte börjar på E. Och som inte är upptaget av kompisars barn eller barnens kompisar! Knepigt när man väntar sladdis, finns så mycket ungar överallt Glad

Flicknamn jag gillar: Freja, Malva, Tuva-Lisa, Lisa, Molly

Pojknamn: Malte, Albert, Olle, Ivar, Sune, Elliot

bf 23 oktober
  • sandramarlene

Elvina, Freja, Isabelle, Bella, Julia är några av de namn vi diskuterat. Sen får vi se vad det blir när vi väl får se na :)

Skulle det mot förmodan vara en pojke som ligger i magen så ligger Benjamin på topp :)

• mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-09-03 17:40:16 följande:

Den 2/9 kl 02.16 kom vår son till världen med en raketfart med tredje försöket att få igång förlossningen. Från första tecknet på värkar tog det 4 timmar tills han kom ut.

45cm lång och 2240g, vecka 35+6

Grattis Emma!!! Hoppas allt känns precis som du tänkt dig! Njut!! Kram :)
  • MeEmmA

Våra toppnamn är: Elliott, Melvin, Liam, Collin och Konstantin. Med mina andra två har namnen varit färdiga vid ankomst, men jag tror att denna lilla människan får visa sig först innan vi kan sätta ett namn på honom :)

Hade det blivit en tjej var jag helt inställd på Milla :)

• sandramarlene

Den 2/9 kl 02.16 kom vår son till världen med en raketfart med tredje försöket att få igång förlossningen. Från första tecknet på värkar tog det 4 timmar tills han kom ut.

Stort grattis till sonen :) hoppas allt gått bra och att ni mår bra :) passa på att njuta nu! <3
  • DinaMii

Jag tror verkligen att det är en pojke i magen.. Så vi kämpar med pojknamn.. Vi har 4 förslag, Emil, Filip, Alex och Loke. Sambon är helt säker på Loke, och jag gillade det oxå innan jag fick så mycket kommentarer om att det var någon mytisk Gud som var ond... Det känns lite fjantigt att bry sej så mycket om en gammal Gud som jag inte ens visste existerade, men eftersom alla andra verkar tycka det är en skurk kanske det är elakt med en Loke..? Blir man dömd av namnet då? Jag vill ju inte att ungen skulle få det drygt.. Korta tvåstaviga namn gillar jag.. Och jag tyckte Loke lät som en cool krigare innan jag mötte alla fördomar :p

• DinaMii

Åh grattis! Vad underbart! :)
  • Irmeline
    DinaMii skrev 2014-09-03 20:31:08 följande:

Jag tror verkligen att det är en pojke i magen.. Så vi kämpar med pojknamn.. Vi har 4 förslag, Emil, Filip, Alex och Loke. Sambon är helt säker på Loke, och jag gillade det oxå innan jag fick så mycket kommentarer om att det var någon mytisk Gud som var ond... Det känns lite fjantigt att bry sej så mycket om en gammal Gud som jag inte ens visste existerade, men eftersom alla andra verkar tycka det är en skurk kanske det är elakt med en Loke..? Blir man dömd av namnet då? Jag vill ju inte att ungen skulle få det drygt.. Korta tvåstaviga namn gillar jag.. Och jag tyckte Loke lät som en cool krigare innan jag mötte alla fördomar :p

Du får läsa lite nordisk mytologi! Glad Om Oden, Tor, Frej, Loke och de andra asagudarna:) För Tor och hans hammare har du väl hört talas om, och Pandoras ask kanske? Jättebra sagor om inte annat! Loke är väl tyvärr den onda där, han är far till fänriksulven och midgårdsormen bla, som är med i ragnarök, världens undergång alltså. De andra gudarna låter honom bli fjättrad på en klippa med en orm som droppar gift i hans ansikte... trevligt värre! Obestämd
    Jag tycker också att Loke låter fint men skulle inte välja det själv, ni kan ju ta Tor annars, han är ju den goda Flört
  • DinaMii
    Irmeline skrev 2014-09-03 20:46:17 följande:
    Du får läsa lite nordisk mytologi! Glad Om Oden, Tor, Frej, Loke och de andra asagudarna:) För Tor och hans hammare har du väl hört talas om, och Pandoras ask kanske? Jättebra sagor om inte annat! Loke är väl tyvärr den onda där, han är far till fänriksulven och midgårdsormen bla, som är med i ragnarök, världens undergång alltså. De andra gudarna låter honom bli fjättrad på en klippa med en orm som droppar gift i hans ansikte... trevligt värre! Obestämd
    Jag tycker också att Loke låter fint men skulle inte välja det själv, ni kan ju ta Tor annars, han är ju den goda Flört
    Haha ja, men det är ju lixom en gubbe som aldrig funnits.... Okej att man aldrig skulle vilja döpa en unge till Hitler, för det är en verklig person. Men att inte kunna döpa någon till ett namn som en gubbe hade i en saga känns så... dumt...? Han skulle ju inte vara döpt efter honom, utan bara råka ha samma namn.. Som en sagofigur..

Då skulle man inte kunna döpa en unge till Adam eller Eva heller? Vilken av dom det nu var som åt av äpplet och gjorde "det förbjudna"... För den personen gjorde så "alla vi är utslängda ur edens lustgård" också.. Och så tänker väl ingen..?

Så just att man blir så dömd efter en sagofigur låter så... dumt...?
Svar på tråden BF Oktober 2014