• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Marri

Har eg 29 dagar kvar, men har ett planerat snitt om 11 dagar, pga litens diafragmabråck! Kan inte förstå, sjuk känsla att veta att man har 11 dagar kvar med magen. Har skrivit en packningslista, men inte packat än, skjuter upp det hela tiden och bara gör annat istället, men snart så. Namn hade vi klart på första sonen, förutsatt att det passade vilket de gjorde, det vart en liten Ossian, vi känner oss klara nu med, men också just förutsatt att det passar, isf är det kanske en liten Milo :)

• JennyL88

När vår dotter kom till världen hade vi inte ens sätta om de namnet hon fick dagen efter ankomsten. Vet inte vilket kön bebisen har men vill att de ska börja på T som dottern. Tim eller Tilde gillar jag, men jag och mannen är såna så vi måste se bebis innan vi vet vad som passar.

Jag har bara 10min resväg till förlossningen, men barnvakten bor 40min från oss. Ni som redan fött två barn ganska tätt, gick de mycket snabbare andra gången?

BF 15 oktober
  • Olivine

Vad kul att läsa om era namnval!

Baktakt skrev 2014-09-03 19:05:48 följande:

Ni som har flicknamn över får gärna ge förslag!

Våra favoriter är Annika och Billie.

Det är så mycket runtomkring som avgör om ett namn funkar eller inte. Frans t.ex. är ju supercoolt (och egentligen det enda vi gillar riktigt mycket), men vi har en nära bekant som har en liten son som heter så och då känns det på något sätt otillåtet. Och så gillar vi Bo, men vi har en son som heter Nils och "Nisse och Bosse" känns inte klockrent. Och så gillar vi Max, men det är väl jättevanligt?

Fast egentligen är det töntigt att tänka så. Man borde ta det man gillar och strunta i allt runtomkring.
  • sandramarlene

Okej nu tycker jag att bebis inte har rört sig som vanligt sen jag vaknade klockan sex imorse. Några lata rörelser när jag tryckt och druckit sött och kallt men inte alls så vild som hon brukar på morgonen. Jag själv säger alltid till alla andra att man ska ringa så fort man är orolig men nu känner jag mig som ett fån. Borde jag avvakta en stund till? Det har ju gått 4 timmar.

• sandramarlene

Nä nu har hon vaknat efter att jag retat och tryckt på magen nå ggr. Hon kanske bara har ändrat dygnsrytm :)

• marmik
    sandramarlene skrev 2014-09-04 10:02:04 följande:

Nä nu har hon vaknat efter att jag retat och tryckt på magen nå ggr. Hon kanske bara har ändrat dygnsrytm :)

Skönt att andra också är lite smånojjiga :) Men hon får väl ha sovmorgon ibland? ;) och det börjar ju bli alltmer trångt där inne...
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-09-04 08:13:38 följande:

Hur nära har ni till närmaste bb? Vi har bara 5 minuters bilfärd, vilket känns skönt. Då får man tid på sig att ringa barnvakten åså :)

40 minuters bilfärd för oss, så blir lite knepigt att veta när man ska åka iväg! Bodde 5 minuter ifrån förra gången.
    jamieblue skrev 2014-09-04 07:58:19 följande:

Namn är så himla svårt! Vi har nästan slutat prata om det bara för att det känns så svårt att bestämma sig innan bebisen kommit. Vi vet ju heller inte om det blir en kille eller tjej så vi behöver både pojk- och flicknamn.

Min mamma visste tydligen precis vad jag skulle heta långt innan jag kom, verkar skönt att ha en så bestämd åsikt :)

Vi var helt på det klara med att vårt första barn skulle heta Elsa, innan jag ens var gravid :) Nu är det tredje barnet och vi pratar inte heller om det. Har alltid tänkt att får jag en tjej till ska hon heta Freja, men min man har åtminstone tidigare ansett att det är ett båtnamn.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-09-04 10:02:04 följande:

Jag sitter vid symaskinen på jobbet och då sätter hen garanterat igång med buffandet!
    bf 23 oktober
  • banan123

Har en fråga till er som fått barn innan. Måste man ha haft halsbränna för att den lille ska komma med hår? Jag har mått bortskämt bra under hela graviditeten och aldrig känt halsbränna. Är han helt kal tro? Både pappan och jag hade hår om det har någon betydelse. :)

• MissLis

Jag är så väntlös och samtidigt nervös att jag snart går under.

Hoppas så att hon ska komma liiite tidigare! Första barnet kom en vecka tidigare och andra barnet två dagar "sent".

Någon som redan packat BB-väskan?

Bf 21 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014