• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis

Med första barnet gick det galet fort! Både vi och personalen på förlossningen blev chockade/förvånade.

Kommer ihåg att jag var så inställd på att hinna få epidural och att förlossningen skulle ta minst 24 timmar. Men icke!

Med andra barnet blev vi p g a det ombedda att komma in så fort jag börjat få någorlunda regelbundna värkar. Den här gången vet jag/vi att om vattnet går är det bråttom. Tur att vi bor 10 min från sjukhuset...

Bf 21 oktober
  • Aftonstjärna

Snask och frukt? Har ni käkat under förlossningen? När mina värkar kom igång tömde min mage sig och sen hade jag nog inte än tanke på att äta innan babyn var ute.. Men smörgåsarna man fick efteråt var ju grymt goda!

bf 23 oktober
  • Olivine
    sandramarlene skrev 2014-09-04 16:11:39 följande:
    Det är därför man skickar karln innan det är dags att åka in ;) då man inte kan förutspå när bebis kommer (imorgon eller om 4 veckor) och köps det snask eller frukt långt innan blir det med stor sannolikhet uppätet eller dåligt. Så jo här kommer vi nog köpa snask när det är dags ( alltså när latensfasen har börja ) men vi har å andra sidan affären bara några meter bort.
    Hehe! Jag packade ner mina belöningsjapp och en påse lakrits (har längtat efter att få äta lakrits hela graviditeten) i min väska, men karln har tydligen varit där och nallat, för han erkände att de har bytts ut 2-3 ggr sedan dess.

Vad snabba era andra-förlossningar har varit! Det är ju både bra och dåligt. Skönt att slippa en lång och sugig öppningsfas, men lite läskigt ifall inte barnvakten hinner fram i tid. I värsta fall får man väl åka in ensam i taxin... Vågar taxichaufförer köra kvinnor med värkar?
  • Olivine
    Aftonstjärna skrev 2014-09-04 18:03:52 följande:

Snask och frukt? Har ni käkat under förlossningen? När mina värkar kom igång tömde min mage sig och sen hade jag nog inte än tanke på att äta innan babyn var ute.. Men smörgåsarna man fick efteråt var ju grymt goda!

Nej, här är det totalförbud mot sånt, ifall det blir akutsnitt. Godiset är tills efter förlossningen. Och till den stackars mannen under förlossningen.
  • sandramarlene

Åt godis på förlossningen med sonen. Kräktes upp maten och för att få i mig energi så jag orkade så blev det därför godis, dricka, frukt och nyponsoppa som jag fick i mig.. Därav ska jag ha med mig det även denna gång, till o med bb tipsade om det :)

• DinaMii
    Aftonstjärna skrev 2014-09-04 18:03:52 följande:

bf 23 oktober
    Nej det fanns inte en möjlighet att jag skulle kunnat äta något.. Efter EDAn däremot när jag kunde öppna ögonen för första gången på 10h så var det gott med (äcklig) soppa dom kom med ;) men den spydde jag snabbt upp igen, för tusende gången det dygnet. Men att äta under värkar hade jag aldrig klarat..

Men det är väl bra att ha något till pappan iaf :)
  • JennyL88

Ja fy denna hemska kalla nyponsoppa som dom tvingar i en och bara blir uppspyd. Ska ha med mig min vattenflaska för kallt vatten är de ända jag får i mig under värkarna. Tog mig nästa exakt 24h sist. Så hoppas på halverad tid den gången var ju bara 2år sedan sist. Men snickers och majskex ska finnas i väskan som belöning efteråt.

Detta illamående som jag har nu, kan inte koncentrera ihåg att jag hade de i slutet av förra graviditeten. Kan de bero på att bebisen trycker neråt hela tiden och bökar runt där nere som en tok?

BF 15 oktober
  • Emma90

Tack så mycket alla :D intressant det med namn faktiskt. Vår lilla pojke heter Jayden.

Tyvärr har vi inte fått komma hem än och vi har ingen aning om när

Vi får komma hem. Just nu kämpar vi med maten och vikten. Men hoppas få komma hem snart, kan inte riktigt njuta här på BB tyvärr.

• mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-09-04 20:28:39 följande:

Tack så mycket alla :D intressant det med namn faktiskt. Vår lilla pojke heter Jayden.

Tyvärr har vi inte fått komma hem än och vi har ingen aning om när

Vi får komma hem. Just nu kämpar vi med maten och vikten. Men hoppas få komma hem snart, kan inte riktigt njuta här på BB tyvärr.

Va fint!! Håller tummarna för att ni får komma hem snart :)
Svar på tråden BF Oktober 2014