• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • trollis86

Jag blev sjukskriven från och med igår då det brörjade bli väldigt tungt då jag arbetar på förskola och har desseutom fått en massa sammandragningar senaste dagarna. Blev sjukskriven till slutet av nästa vecka och efter det börjar min föräldraledighet (30 dagar innan bf här i finland)

• marmik
    DinaMii skrev 2014-09-05 00:40:14 följande:
    Jag ska jobba en månad till.. Är i v33 nu och går hem v37+5 om jag räknat rätt. Får förhoppningsvis ett datum för snitt i v39+? så jag inte behöver gå över tiden.. Däremot undrar jag lite nu hur jag tänkt angående att jobba så länge.. Sjuksköterska på en tung avdelning som man är.. Med en treåring att aktivera på hemmaplan ;p men men.. Sparar ju på semester och föräldradagar iaf, om det nu är värt det..?
    Jag tänkte jobba så länge jag kunde, men det funkar inte för mig längre, jobbar också som ssk på tung avdelning och magen är i vägen, ryggen protesterar och jag känner mig allt mer förvirrad så jag fick ge upp... är i v 34.... Tänkte mig in i situationen att jag skulle behöva göra HLR - ha ha ha :) Gravidpenning hade varit listigt känner jag nu...
  • ligoc
    Irmeline skrev 2014-09-04 22:29:42 följande:
    Jag gillar iof Igor, har en vän som heter så, så det beror nog på vad man kopplar ihop det med. Vigor kan funka det med. :)
    Ja, jag var lite slarvig med mina ord.

Jag menade inte att skriva att jag tycker att det är något fel på namnet Igor just men min tanke av min kompis kommentar blev att jaha, då kommer folk att höra fel hela tiden och han kommer att få rätta dem.

Nu tänker jag däremot att den detaljen inte ska avskräcka mig ifall jag skulle tycka att namnet passar bebisen. Det finns ju massor av "krångliga" namn och ovanliga stavningar och det kan ju vara charmigt.

Dessutom betyder Vigor livskraft och livlighet och det tycker jag var fint :)
  • sandramarlene
    marmik skrev 2014-09-05 11:03:17 följande:
    Jag tänkte jobba så länge jag kunde, men det funkar inte för mig längre, jobbar också som ssk på tung avdelning och magen är i vägen, ryggen protesterar och jag känner mig allt mer förvirrad så jag fick ge upp... är i v 34.... Tänkte mig in i situationen att jag skulle behöva göra HLR - ha ha ha :) Gravidpenning hade varit listigt känner jag nu...
    Jag tog grav.penninng och kan ju säga att att det va värt alltihop för det är ingen som tackar mig sen när man eventuellt ligger handikappad i sängen hela dagarna ist för att man jobbat slut på kroppen. Så tycker du gjorde helt rätt som lyssnade på kroppen :) vissa kan verkligen jobba hela vägen men vissa är bara tjuriga också :) nu är inte jag ssk men uska på en väldigt tung avdelning på ett äldreboende. Jag imponeras av de som orkar jobba länge, spec. Inom vård och omsorg för det är ingen lätt match :)

Haha HLR med stor magen hade varit en rolig synd hahaha :D
  • DinaMii
    marmik skrev 2014-09-05 11:03:17 följande:
    Här blir vi inte beviljade gravidpenning eftersom vi kan bli omplacerade till samordnare.. Men(!) eftersom det är sån jäkla brist på ssk så ropas det i korridoren "ta hjälp av samordnaren" när det är någon sjuk eller extra saker att göra.. Så att sitta i telefon hela dagarna är det då verkligen inte..

Jag har oxå tänkt på det där med HLR, får väl ventilera och rappa till narkosen, så får dom andra göra det tunga arbetet.. ;)
  • MIKD
    Mymmlan skrev 2014-09-04 23:33:58 följande:

Gör sista jobbdagen imorgon, förutsatt att jag hinner med allt jag ska. BF 3/10. Tar en vecka komp och två semester.

Vad gäller namn har vi funderat på Birger eller Hilma.

Underbart med gamla namn! Vi väntar en Gunnar :)
  • Bellsam

Jag är så arg och så trött just nu. Vi fick reda på att vi skulle få komma in tidigare i våran lägenhet för dom hade städat och flyttat och blivit klara tidigare. Tyckte det var jättebra eftersom då kunde dom andra hyresgästerna komma in tidigare i vår lägenhet och då sa dom att vi inte behövde köra flyttstädning vilket kändes som en befrielse för gravidkroppen just då.

Hämtar nycklarna av förra hyresgästerna och de pratar på om att dom städat i tre dagar och har ont i händerna nu av allt skrubbande. Bra tänkte jag då sambon är katt- och dammallergiker och dom har haft både katt, flera hundar och en och en annan gnagare.

Kommer in till nya lägenheten och möts av en misär rent ut sakt. Det stinker kattpiss, listerna är gråa av hudavlagringae och djurpäls. Köksskåpen är kladdiga och det är fläckar överallt. Inte en enda fönsterruta är putsad utan de är smutsiga och en annan har fullt av fågelskit på sig.

Upptäcker att katten totalt har gått lös på väggarna i hallen in på putsen, en fönsterruta är trasig samt att fönstret inte går att stänga och behöver jag fortsätta när jag säger att vi hittade ett par gamla kallsonger kvarglömda i tvättmaskinen?

Vi hade hela vår lägenhet nerpackad så vi var ju tvugna att flytta. Så vi har fått flytta in samtidigt som vi har fått städat/sanerat nya lägenheten och försöka få ordning på gamla. Efter tre dagars slit har vi inte ens kommit halvvägs i allt som behöver göras.

Just nu vill jag bara lägga mig ner och grina faktiskt. Gör sååå ont i hela kroppen och jag bara väntar på en för tidig förlossning. Allt som skulle kännas så bra med att komma in i större lägenheten bara försvann. Jag vill bara in i en flyttstädat etta och boa in mig för här vill jag inte vara och sambon är tokallergisk :(

• Majspinglan

Brukar era bebbar göra massa supersnabba karaterörelser? Då menar jag verkligen supersnabba.. Eller vad den nu pysslar med där inne :p

Och ibland känns det som att den sprutar ut vatten ur munnen eller nått för det känns som att det liksom bubblar till, ungefär som om man skulle spruta ut vatten i vatten. Märklig känsla är det åtminstone.. Och blir så klart nyfiken på hur det går till och på hur snabb dom egentligen kan vara med sina rörelser :)

• DinaMii
    Majspinglan skrev 2014-09-06 12:48:45 följande:

Brukar era bebbar göra massa supersnabba karaterörelser? Då menar jag verkligen supersnabba.. Eller vad den nu pysslar med där inne :p

Och ibland känns det som att den sprutar ut vatten ur munnen eller nått för det känns som att det liksom bubblar till, ungefär som om man skulle spruta ut vatten i vatten. Märklig känsla är det åtminstone.. Och blir så klart nyfiken på hur det går till och på hur snabb dom egentligen kan vara med sina rörelser :)

Ja det känns lite oroande för någon diagnos på barnet ibland. Riktiga damprörelser.. ;)
  • DinaMii
    Bellsam skrev 2014-09-06 11:40:23 följande:

Jag är så arg och så trött just nu. Vi fick reda på att vi skulle få komma in tidigare i våran lägenhet för dom hade städat och flyttat och blivit klara tidigare. Tyckte det var jättebra eftersom då kunde dom andra hyresgästerna komma in tidigare i vår lägenhet och då sa dom att vi inte behövde köra flyttstädning vilket kändes som en befrielse för gravidkroppen just då.

Hämtar nycklarna av förra hyresgästerna och de pratar på om att dom städat i tre dagar och har ont i händerna nu av allt skrubbande. Bra tänkte jag då sambon är katt- och dammallergiker och dom har haft både katt, flera hundar och en och en annan gnagare.

Kommer in till nya lägenheten och möts av en misär rent ut sakt. Det stinker kattpiss, listerna är gråa av hudavlagringae och djurpäls. Köksskåpen är kladdiga och det är fläckar överallt. Inte en enda fönsterruta är putsad utan de är smutsiga och en annan har fullt av fågelskit på sig.

Upptäcker att katten totalt har gått lös på väggarna i hallen in på putsen, en fönsterruta är trasig samt att fönstret inte går att stänga och behöver jag fortsätta när jag säger att vi hittade ett par gamla kallsonger kvarglömda i tvättmaskinen?

Vi hade hela vår lägenhet nerpackad så vi var ju tvugna att flytta. Så vi har fått flytta in samtidigt som vi har fått städat/sanerat nya lägenheten och försöka få ordning på gamla. Efter tre dagars slit har vi inte ens kommit halvvägs i allt som behöver göras.

Just nu vill jag bara lägga mig ner och grina faktiskt. Gör sååå ont i hela kroppen och jag bara väntar på en för tidig förlossning. Allt som skulle kännas så bra med att komma in i större lägenheten bara försvann. Jag vill bara in i en flyttstädat etta och boa in mig för här vill jag inte vara och sambon är tokallergisk :(

Men FY! vad säger hyresvärden? Lämnar man så så kan dom tidigare få stå för städning med firma..? Gud vad ledsen jag hade varit :(
Svar på tråden BF Oktober 2014