• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene

Är det fler än jag som känner av en enorm ökning av aptit så här i slutet? Det hinner inte gå mer än en timme så är jag tok hungrig igen! Är det kroppens sätt att förbereda sig för att orka förlossningen? Bygga på sig energi eller nått? Jobbigt att gå å komma på vad man är sugen varje timma, dag som natt :P

• Majspinglan
    K89 skrev 2014-09-06 16:06:53 följande:

haha joo! Jag känner precis samma!! :D ibland undrar jag om hon fiser så därför det känns som det bubblar till! Haha

Haha, ja dom kanske fiser, haha.. Fast jag känner det liksom längst ner och där har bebben placerat huvudet, så.. Men kul att spekulera iaf!
  • Mrs West
    sandramarlene skrev 2014-09-06 16:24:30 följande:

Självklart! Välkommen hit ;)

Va jobbigt att mannen är borta så länge :/ jag tycker det är nog när karln jobbar natt och måste sedan sova bort hela dagen och jag har "bara" en 3 åring här hemma! Snart är dom små här -hoppas jag- jag är beräknad 2 okt enligt ul men hoppas hon kommer i slutet av september :)

Tack!! Ja man är ju inte direkt superpigg längre!! Jag hoppas oxå på slutet av sep men känner att jag säkert går över.
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-06 16:09:39 följande:

Haha ja dom där snabba rörelserna är jag nyfiken på vad hon gör därinne egentligen, kände samma med sonen.

Ja! Jag tänker bara på hur segt man själv rör sig i vatten så därför blir jag extra nyfiken! :p

Förresten, var du från Övik?
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-06 16:40:24 följande:
    Ja! Jag tänker bara på hur segt man själv rör sig i vatten så därför blir jag extra nyfiken! :p

Förresten, var du från Övik?
    Haha eller hur! Det är super bebisar vi har i magen ;)

Jomen visst serru är jag ju därifrån :) du också eller? :D
  • marmik
    sandramarlene skrev 2014-09-06 16:26:36 följande:

Är det fler än jag som känner av en enorm ökning av aptit så här i slutet? Det hinner inte gå mer än en timme så är jag tok hungrig igen! Är det kroppens sätt att förbereda sig för att orka förlossningen? Bygga på sig energi eller nått? Jobbigt att gå å komma på vad man är sugen varje timma, dag som natt :P

Ja faktiskt, har haft en period när jag inte varit så hungrig, och har stått stilla i vikt, men den senaste veckan har jag blivit allt hungrigare. Kanske har att göra med att bebben tar mycket plats så man måste äta lite och ofta...? Dags att kolhydratladda? ;)
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-06 16:45:17 följande:

Haha eller hur! Det är super bebisar vi har i magen ;)

Jomen visst serru är jag ju därifrån :) du också eller? :D

Uh, jag som alltid är så trött, hur ska jag orka med en superbebis :p

Japp, jag med! :)
  • sandramarlene
    marmik skrev 2014-09-06 16:58:24 följande:
    Ja faktiskt, har haft en period när jag inte varit så hungrig, och har stått stilla i vikt, men den senaste veckan har jag blivit allt hungrigare. Kanske har att göra med att bebben tar mycket plats så man måste äta lite och ofta...? Dags att kolhydratladda? ;)
    Ja känns som att det kan vara nått sånt :) 26 dagar kvar så det borde vara dags att kolydratladda ;)
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-06 17:25:16 följande:
    Uh, jag som alltid är så trött, hur ska jag orka med en superbebis :p

Japp, jag med! :)
    Haha du ska se att du får en ork du inte trodde du hade ;)

Kul! Bor du i stan? :)
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-06 17:40:08 följande:

Haha du ska se att du får en ork du inte trodde du hade ;)

Kul! Bor du i stan? :)

Ja dom säger ju det, att man orkar mer än man tror, det blir upp till bevis det ;)

Två barn är inget mot att ha ett gissar jag :p

Ja, eller stan och stan, själevad :)

Du då? :)
Svar på tråden BF Oktober 2014