• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • karpas

En fråga, har någon haft att det bara går en liten mängd fostervatten. Ev om en hinna gått och barnet sjunkit ner och inget mer kommer.

I morse var jag på toa och kissade, men efter att ha tryckt ut lite gaser (ursäkta beskrivningen) så kom det en jämn stråle. Är ganska säker på att det inte var kiss. Känner att barnet sjunkit ner då jag känner mig "tjock" i bäckenet.

Ringde in och skulle avvakta och se om det kommer mer, annars skulle vi inte komma in. Vi får se hur det utvecklar sig. Fjärde barnet och man önskar ibland att man bodde närmare än 15 mil till BB. :) Bara för att kunna åka in på koll utan att det skulle ta en halv dag. Nåja. Väntar och ser. Går in i v.36 på måndag. Kan vara falskt alarm. :)

• Mymmlan

Jag tycker de är lite enkelspåriga på förlossningen, som att vattnet kan gå på bara ett sätt. Förra gången la hinnorna sig ivägen för mig så det bara sipprade och då trodde de inte på mig. Håll koll på om det är vått.

• Baktakt

Fy Bellsam! Jag hade varit vansinnig och klagat.

Vi har haft barnvakt och fått sovmorgon. Gud så härligt att få sova ut och sen bara ligga och kramas en timme med sin älskling

• kalleankan
    Bellsam skrev 2014-09-06 11:40:23 följande:

Jag är så arg och så trött just nu. Vi fick reda på att vi skulle få komma in tidigare i våran lägenhet för dom hade städat och flyttat och blivit klara tidigare. Tyckte det var jättebra eftersom då kunde dom andra hyresgästerna komma in tidigare i vår lägenhet och då sa dom att vi inte behövde köra flyttstädning vilket kändes som en befrielse för gravidkroppen just då.

Hämtar nycklarna av förra hyresgästerna och de pratar på om att dom städat i tre dagar och har ont i händerna nu av allt skrubbande. Bra tänkte jag då sambon är katt- och dammallergiker och dom har haft både katt, flera hundar och en och en annan gnagare.

Kommer in till nya lägenheten och möts av en misär rent ut sakt. Det stinker kattpiss, listerna är gråa av hudavlagringae och djurpäls. Köksskåpen är kladdiga och det är fläckar överallt. Inte en enda fönsterruta är putsad utan de är smutsiga och en annan har fullt av fågelskit på sig.

Upptäcker att katten totalt har gått lös på väggarna i hallen in på putsen, en fönsterruta är trasig samt att fönstret inte går att stänga och behöver jag fortsätta när jag säger att vi hittade ett par gamla kallsonger kvarglömda i tvättmaskinen?

Vi hade hela vår lägenhet nerpackad så vi var ju tvugna att flytta. Så vi har fått flytta in samtidigt som vi har fått städat/sanerat nya lägenheten och försöka få ordning på gamla. Efter tre dagars slit har vi inte ens kommit halvvägs i allt som behöver göras.

Just nu vill jag bara lägga mig ner och grina faktiskt. Gör sååå ont i hela kroppen och jag bara väntar på en för tidig förlossning. Allt som skulle kännas så bra med att komma in i större lägenheten bara försvann. Jag vill bara in i en flyttstädat etta och boa in mig för här vill jag inte vara och sambon är tokallergisk :(

Men fy stackars er! Vet tyvärr precis hur det känns! Vår son var precis 4 mån, vi fick flytta in under kvällen, fy vad jag grät tog en månad innan jag ens vågade ha sonen på golvet trots städande.. Usch. Hoppas ni får någon hjälp?
  • Bellsam

Jo det är vidrigt!
    Hyresvärden är på semester och kommer inte tillbaka förrän tidigast fredag så han har inte sett hur det ser ut här.
    Vi har bra vänner och familj som har hjälpt till med en del. Men känns ändå som att man går under här.

• K89
    Bellsam skrev 2014-09-06 15:30:45 följande:

Jo det är vidrigt!

Hyresvärden är på semester och kommer inte tillbaka förrän tidigast fredag så han har inte sett hur det ser ut här.

Vi har bra vänner och familj som har hjälpt till med en del. Men känns ändå som att man går under här.

fy så hemskt! Lider med er!! Tur ni har familj o vänner som hjälper till! :)

Men måste inte hyresvärden godkänna deras städning innan ni flyttar in?? Annars är ju risken att det alltid blir så här.. :/
  • K89
    Majspinglan skrev 2014-09-06 12:48:45 följande:

Brukar era bebbar göra massa supersnabba karaterörelser? Då menar jag verkligen supersnabba.. Eller vad den nu pysslar med där inne :p

Och ibland känns det som att den sprutar ut vatten ur munnen eller nått för det känns som att det liksom bubblar till, ungefär som om man skulle spruta ut vatten i vatten. Märklig känsla är det åtminstone.. Och blir så klart nyfiken på hur det går till och på hur snabb dom egentligen kan vara med sina rörelser :)

haha joo! Jag känner precis samma!! :D ibland undrar jag om hon fiser så därför det känns som det bubblar till! Haha
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-06 12:48:45 följande:

Brukar era bebbar göra massa supersnabba karaterörelser? Då menar jag verkligen supersnabba.. Eller vad den nu pysslar med där inne :p

Och ibland känns det som att den sprutar ut vatten ur munnen eller nått för det känns som att det liksom bubblar till, ungefär som om man skulle spruta ut vatten i vatten. Märklig känsla är det åtminstone.. Och blir så klart nyfiken på hur det går till och på hur snabb dom egentligen kan vara med sina rörelser :)

Haha ja dom där snabba rörelserna är jag nyfiken på vad hon gör därinne egentligen, kände samma med sonen.
  • Mrs West

Får man hoppa in här så här på slutet? Har bf 1/10 men har hängt i septembertråden. Nu är det så många som fått barn där att det känns som jag passar bättre in här.

Har en son på 6 och en dotter på 3 och väntar nu en liten pojke.

Är lagom trött då min man varit borta på jobb 1 vecka och blir borta 1 vecka till. Men jobbar inte längre iaf, skönt!

• sandramarlene
    Mrs West skrev 2014-09-06 16:14:26 följande:

Får man hoppa in här så här på slutet? Har bf 1/10 men har hängt i septembertråden. Nu är det så många som fått barn där att det känns som jag passar bättre in här.

Har en son på 6 och en dotter på 3 och väntar nu en liten pojke.

Är lagom trött då min man varit borta på jobb 1 vecka och blir borta 1 vecka till. Men jobbar inte längre iaf, skönt!

Självklart! Välkommen hit ;)

Va jobbigt att mannen är borta så länge :/ jag tycker det är nog när karln jobbar natt och måste sedan sova bort hela dagen och jag har "bara" en 3 åring här hemma! Snart är dom små här -hoppas jag- jag är beräknad 2 okt enligt ul men hoppas hon kommer i slutet av september :)
Svar på tråden BF Oktober 2014