Bellsam skrev 2014-09-06 11:40:23 följande:
Jag är så arg och så trött just nu. Vi fick reda på att vi skulle få komma in tidigare i våran lägenhet för dom hade städat och flyttat och blivit klara tidigare. Tyckte det var jättebra eftersom då kunde dom andra hyresgästerna komma in tidigare i vår lägenhet och då sa dom att vi inte behövde köra flyttstädning vilket kändes som en befrielse för gravidkroppen just då.
Hämtar nycklarna av förra hyresgästerna och de pratar på om att dom städat i tre dagar och har ont i händerna nu av allt skrubbande. Bra tänkte jag då sambon är katt- och dammallergiker och dom har haft både katt, flera hundar och en och en annan gnagare.
Kommer in till nya lägenheten och möts av en misär rent ut sakt. Det stinker kattpiss, listerna är gråa av hudavlagringae och djurpäls. Köksskåpen är kladdiga och det är fläckar överallt. Inte en enda fönsterruta är putsad utan de är smutsiga och en annan har fullt av fågelskit på sig.
Upptäcker att katten totalt har gått lös på väggarna i hallen in på putsen, en fönsterruta är trasig samt att fönstret inte går att stänga och behöver jag fortsätta när jag säger att vi hittade ett par gamla kallsonger kvarglömda i tvättmaskinen?
Vi hade hela vår lägenhet nerpackad så vi var ju tvugna att flytta. Så vi har fått flytta in samtidigt som vi har fått städat/sanerat nya lägenheten och försöka få ordning på gamla. Efter tre dagars slit har vi inte ens kommit halvvägs i allt som behöver göras.
Just nu vill jag bara lägga mig ner och grina faktiskt. Gör sååå ont i hela kroppen och jag bara väntar på en för tidig förlossning. Allt som skulle kännas så bra med att komma in i större lägenheten bara försvann. Jag vill bara in i en flyttstädat etta och boa in mig för här vill jag inte vara och sambon är tokallergisk :(
Men fy stackars er! Vet tyvärr precis hur det känns! Vår son var precis 4 mån, vi fick flytta in under kvällen, fy vad jag grät tog en månad innan jag ens vågade ha sonen på golvet trots städande.. Usch. Hoppas ni får någon hjälp?