• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • K89
    Bellsam skrev 2014-09-06 19:47:51 följande:

Vi fick nycklarna tidigare därav hann det aldrig bli städbesiktigat då hyresvärden är på semester. Trodde ju att dom hade flyttstädat lägenheten eftersom dom stod och pratade på om att dom städat i tre dagar och sen flyttar de bara en trappa ner så de är fortfarande våra grannar. Men sambon har ringt på och han hör att det är någon där inne men de öppnar inte.

Okej! Då förstår jag! Riktigt tråkigt att det ska va så! Fota ALLT o visa hyresvärden! Detta är inte okej! :(
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-06 21:19:30 följande:
    Hur gammal är sonen?

Min blir fem i december men jag har ännu inte fattat hur stor han är, samtidigt som han är (kommer alltid vara) liten :)

Ska bli underbart att se hur han kommer vara som storebror :)

Jadu, det där med hus är inte lätt! Rätt läge, lagom stort, helst slippa göra så mycket och rätt pris. Finns det ens hus med dom kraven? :p

Vi har kollat lite under våren men valde istället att satsa på större lägenhet tills absolut rätt hus och rätt läge dyker upp :)
    Han blir 3 år i november :) det är helt sjukt vad tiden går! Kan inte fatta att han snart är 3!

Haha exakt dom kraven har man ju! Smart! Vi bor tillräckligt stort (en trea på 86kvm) tills vidare känner jag men är så less på övikshem så funderar på att flytta bara därav. :P annars älskar jag lägenheten. Men va skönt det hade varit att få betala till sig själv ist.
  • sandramarlene
    DinaMii skrev 2014-09-06 20:45:57 följande:
    Ja kanske, det var en tjej som klagade på det för någon månad sen vet jag :)

Är förkyld och hostar massor, och då på något vis så har den där jäkla nerven kommit i kläm så jag har haft så extremt ont hela dagen. Sitter i konstant och släpper inte. Varje gång jag hostar så känns det som det ska svartna framför ögonen.. Och jag har nog aldrig gråtit av smärta tidigare, men idag, då brast det.. Och bebis sparkar precis exakt där det gör som ondast.. Men vad skulle man kunna få för hjälp mot en nerv..? Känns nästan bara dumt att ringa och rådfråga..
    Låter nästan som att en sjukgymnast skulle ha fått prata med dig så du kanske kan få nå övningar på att få nerven att släppa. Jag hade det lättsamt då jämfört med dig :/ jag bytte ju bara ställning så släppte den. Hoppas det går till sig!
  • DinaMii
    sandramarlene skrev 2014-09-06 21:39:27 följande:
    Låter nästan som att en sjukgymnast skulle ha fått prata med dig så du kanske kan få nå övningar på att få nerven att släppa. Jag hade det lättsamt då jämfört med dig :/ jag bytte ju bara ställning så släppte den. Hoppas det går till sig!
    Har pratat med 3 olika sjukgymnaster på jobbet, varav den ena oxå är gravid och haft känningar av nerven.. Ingen som har något bra råd :( kanske ska ringa förlossningen imorn och fråga, barnmorskorna kanske får frågan oftare än våra sjukgymnaster.. :) typiskt att det alltid ska dryga till sej med saker under helgerna..
  • sandramarlene
    DinaMii skrev 2014-09-06 22:11:10 följande:
    Har pratat med 3 olika sjukgymnaster på jobbet, varav den ena oxå är gravid och haft känningar av nerven.. Ingen som har något bra råd :( kanske ska ringa förlossningen imorn och fråga, barnmorskorna kanske får frågan oftare än våra sjukgymnaster.. :) typiskt att det alltid ska dryga till sej med saker under helgerna..
    Men va synd! Ja du får fråga dom! Hoppas det släpper av sig själv annars under dagen :/
  • Mrs West

Usch, jag lider med dig som fick flytta in i den skitiga lägenheten. Nu vill man bara att allt ska bli klart, förberett och planerat för bebisen.

Jag har en 6årig son som är utvecklingsstörd, autistisk och har adhd. Han går i särskolan och har nu fått en ny rektor. Denna rektor vill att Hugo bara ska få ha fritids 8-12 på loven. Detta blir katastrof för mig speciellt på sommarlovet. Min man jobbar på annan ort och är bara hemma helger.

Så det håller jag på och strider om nu. Tröttsamt, vill bara fokusera på bebisen!!

Nån annan som har skolbarn? Hur mkt fritids får de när ni är föräldralediga?

• Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-06 21:37:06 följande:

Han blir 3 år i november :) det är helt sjukt vad tiden går! Kan inte fatta att han snart är 3!

Haha exakt dom kraven har man ju! Smart! Vi bor tillräckligt stort (en trea på 86kvm) tills vidare känner jag men är så less på övikshem så funderar på att flytta bara därav. :P annars älskar jag lägenheten. Men va skönt det hade varit att få betala till sig själv ist.

Hehe, vi flyttade nyss in i en fyra på Övikshem, känns som ett slott jämfört med de 64kvm vi trängdes på innan :p

Det som faktiskt är skönt med lägenhet är ju att det inte direkt finns några måsten, nog för att det ibland kan vara mysigt med trädgårdsarbete ;)

Skönt också att bo nära skola och förskola så man kan gå dit med barna. Men så småningom om kommer drömhuset på landet, men inte alltför långt från stan ;) hehe
  • Aftonstjärna

Ni som får ert andra barn- var beredda på en chock när storasyskonet hälsar på på bb! När man umgåtts med den nyfödda ser det första barnet alldeles enormt ut!

Du som har en nerv i kläm, har du testat med stödbälte runt magen? Kan lätta lite. Hade grym smärta i ischiasnerven sista veckorna när jag väntade dottern, bältet gav lite lindrig.

bf 23 oktober
  • Majspinglan
    Aftonstjärna skrev 2014-09-07 08:35:33 följande:

Ni som får ert andra barn- var beredda på en chock när storasyskonet hälsar på på bb! När man umgåtts med den nyfödda ser det första barnet alldeles enormt ut!

Du som har en nerv i kläm, har du testat med stödbälte runt magen? Kan lätta lite. Hade grym smärta i ischiasnerven sista veckorna när jag väntade dottern, bältet gav lite lindrig.

Oh boy, han kommer ju se gigantisk ut!

Nu är han ju min lilla skitunge <3 <3

Ska bli Såååå spännande!
  • DinaMii
    Aftonstjärna skrev 2014-09-07 08:35:33 följande:

bf 23 oktober
    Nej men tack! Det kan kanske hjälpa.. När jag hostar måste jag stå och trycka magen mot diskbänken för att jag ska få någon kraft i hostningarna alls. Så det kanske skulle kunna underlätta lite..? Ska forska lite i det idag :)

Ni som får ert andra barn oxå, läste en forskning att syskonet lättare accepterar bebisen om mamman inte ligger med bebisen i famnen när syskonet hälsar på. Utan att man har bebisen i baljan och går tillsammans och hälsar på bebisen. Det har tydligen visat positivt i svartsjukan som kan komma :) annars ser det ut som bebisen stulit mamman och mamman ligger med nya bebisen alles överlycklig ;) så så kommer vi göra, minns när min bror föddes, hemskaste tiden i mitt tvååriga liv, så bebis ska få ligga i typ andra sidan rummet när storebror kommer ;p plus att det var bra med en storebrorspresent från bebisen till syskonet, som typ "tack för att jag får ha dej som min storebror".. Så det har vi oxå fixat. Kan vara bra att veta om man tror på sånt :)
Svar på tråden BF Oktober 2014