Aftonstjärna skrev 2014-09-07 08:35:33 följande:
Ni som får ert andra barn- var beredda på en chock när storasyskonet hälsar på på bb! När man umgåtts med den nyfödda ser det första barnet alldeles enormt ut!
Du som har en nerv i kläm, har du testat med stödbälte runt magen? Kan lätta lite. Hade grym smärta i ischiasnerven sista veckorna när jag väntade dottern, bältet gav lite lindrig.
bf 23 oktober
Nej men tack! Det kan kanske hjälpa.. När jag hostar måste jag stå och trycka magen mot diskbänken för att jag ska få någon kraft i hostningarna alls. Så det kanske skulle kunna underlätta lite..? Ska forska lite i det idag :)
Ni som får ert andra barn oxå, läste en forskning att syskonet lättare accepterar bebisen om mamman inte ligger med bebisen i famnen när syskonet hälsar på. Utan att man har bebisen i baljan och går tillsammans och hälsar på bebisen. Det har tydligen visat positivt i svartsjukan som kan komma :) annars ser det ut som bebisen stulit mamman och mamman ligger med nya bebisen alles överlycklig ;) så så kommer vi göra, minns när min bror föddes, hemskaste tiden i mitt tvååriga liv, så bebis ska få ligga i typ andra sidan rummet när storebror kommer ;p plus att det var bra med en storebrorspresent från bebisen till syskonet, som typ "tack för att jag får ha dej som min storebror".. Så det har vi oxå fixat. Kan vara bra att veta om man tror på sånt :)