• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    Majspinglan skrev 2014-09-06 18:37:16 följande:
    Ja dom säger ju det, att man orkar mer än man tror, det blir upp till bevis det ;)

Två barn är inget mot att ha ett gissar jag :p

Ja, eller stan och stan, själevad :)

Du då? :)
    Nä det ska bli spännande att ha två! Jag är glad att sonen är så pass stor ändå så han kan hjälpa mamma lite ;)

Se där :) ja överstan på valla :) men hoppas på att hitta ett hus sinom sin tid ;)
  • DinaMii

Visst var det väl någon här som hade en nerv i kläm i magen så det gjorde ont? Hade så förra grav och idag har det kommit tillbaka igen. Och herrejävlar vad ont det gör!! Har det gått över för dej eller sitter det fortfarande i?

• sandramarlene
    DinaMii skrev 2014-09-06 19:14:45 följande:

Visst var det väl någon här som hade en nerv i kläm i magen så det gjorde ont? Hade så förra grav och idag har det kommit tillbaka igen. Och herrejävlar vad ont det gör!! Har det gått över för dej eller sitter det fortfarande i?

Kan det ha varit mig du menar? Jag fick en nerv i kläm här om kvällen och det gjorde så fruktansvärt ont! Men jag tvinga mig själv att byta ställning och då gick det över efter ett litet tag men jag grät av smärta kan jag säga :P
  • Bellsam
    K89 skrev 2014-09-06 16:03:19 följande:
    fy så hemskt! Lider med er!! Tur ni har familj o vänner som hjälper till! :)

Men måste inte hyresvärden godkänna deras städning innan ni flyttar in?? Annars är ju risken att det alltid blir så här.. :/
    Vi fick nycklarna tidigare därav hann det aldrig bli städbesiktigat då hyresvärden är på semester. Trodde ju att dom hade flyttstädat lägenheten eftersom dom stod och pratade på om att dom städat i tre dagar och sen flyttar de bara en trappa ner så de är fortfarande våra grannar. Men sambon har ringt på och han hör att det är någon där inne men de öppnar inte.
  • Bellsam

Så här ser alla våra "flyttstädade" element ut i lägenheten. Tänkte boa in mig här nu ;)

• Zunrose
    Bellsam skrev 2014-09-06 19:48:57 följande:

Så här ser alla våra "flyttstädade" element ut i lägenheten. Tänkte boa in mig här nu ;)

Ta bilder på allt och visa hyresvärden ..
  • DinaMii
    sandramarlene skrev 2014-09-06 19:20:51 följande:
    Kan det ha varit mig du menar? Jag fick en nerv i kläm här om kvällen och det gjorde så fruktansvärt ont! Men jag tvinga mig själv att byta ställning och då gick det över efter ett litet tag men jag grät av smärta kan jag säga :P
    Ja kanske, det var en tjej som klagade på det för någon månad sen vet jag :)

Är förkyld och hostar massor, och då på något vis så har den där jäkla nerven kommit i kläm så jag har haft så extremt ont hela dagen. Sitter i konstant och släpper inte. Varje gång jag hostar så känns det som det ska svartna framför ögonen.. Och jag har nog aldrig gråtit av smärta tidigare, men idag, då brast det.. Och bebis sparkar precis exakt där det gör som ondast.. Men vad skulle man kunna få för hjälp mot en nerv..? Känns nästan bara dumt att ringa och rådfråga..
  • DinaMii
    Zunrose skrev 2014-09-06 20:26:36 följande:
    Ta bilder på allt och visa hyresvärden ..
    Bra ide! Men det finns ingen annan hyresvärd ni kan kontakta istället sålänge? Någon som har hand om grannhuset eller så?
  • Majspinglan
    sandramarlene skrev 2014-09-06 18:54:08 följande:

Nä det ska bli spännande att ha två! Jag är glad att sonen är så pass stor ändå så han kan hjälpa mamma lite ;)

Se där :) ja överstan på valla :) men hoppas på att hitta ett hus sinom sin tid ;)

Hur gammal är sonen?

Min blir fem i december men jag har ännu inte fattat hur stor han är, samtidigt som han är (kommer alltid vara) liten :)

Ska bli underbart att se hur han kommer vara som storebror :)

Jadu, det där med hus är inte lätt! Rätt läge, lagom stort, helst slippa göra så mycket och rätt pris. Finns det ens hus med dom kraven? :p

Vi har kollat lite under våren men valde istället att satsa på större lägenhet tills absolut rätt hus och rätt läge dyker upp :)
Svar på tråden BF Oktober 2014