Vad tycker du om köttfri måndag i skola/förskola?
lillaplutten skrev 2014-02-10 12:22:12 följande:
Jag letade efter en jättebra artikel jag läste för ett tag sen men hittade den inte tyvärr! Som du säger! Det finns så mycket artiklar och vetenskap om så mycket som förstör vår planet, och om man promt skulle leva efter dem för att inte smutsa ner miljön så skulle du inte ens få andas!!
Jag kan säkert hitta flera saker som du gör varje dag eller produkter som du handlar som inte är bra för vår miljö och planet men inte punktar jag upp dem här. För att jag struntar i hur du lever.
Alla försöker väl göra sitt för miljön.
Dessa rapporter som kommer ut skapar stort ramaskri. Men vet vi egentligen att dem stämmer till 100%. Har du gått igenom studien själv?
Jag vill att mina barn, och alla andra barn, ska ha en bra miljö att leva i. Därför bryr jag mig om miljön och jag blir faktiskt upprörd när folk bara skiter i miljön.
Jag gillar utmaningar och försöker hela tiden bli så bra som möjligt på att leva miljövänligt. Jag tar inte alls illa upp om någon upplyser mig om sätt som jag kan minska min miljöpåverkan på.
Man kan ju inte gå igenom varenda rapport själv. Men alla rapporter jag läst är väldigt samstämmiga. Varför skulle jag inte tro på dem? Tror du att det bara är fejk när de visar hur stora arealer regnskog som blivit sojaodlingar? Vem skulle vinna på att lura i oss något sådant?