enbär skrev 2014-02-10 12:30:12 följande:
Nej, alla försöker inte göra sitt för miljön. Finns gott om människor som säger rent ut att de skiter i miljön, de vill ha sitt kött, köra sin bil, flyga till Thailand osv.
Jag vill att mina barn, och alla andra barn, ska ha en bra miljö att leva i. Därför bryr jag mig om miljön och jag blir faktiskt upprörd när folk bara skiter i miljön.
Jag gillar utmaningar och försöker hela tiden bli så bra som möjligt på att leva miljövänligt. Jag tar inte alls illa upp om någon upplyser mig om sätt som jag kan minska min miljöpåverkan på.
Man kan ju inte gå igenom varenda rapport själv. Men alla rapporter jag läst är väldigt samstämmiga. Varför skulle jag inte tro på dem? Tror du att det bara är fejk när de visar hur stora arealer regnskog som blivit sojaodlingar? Vem skulle vinna på att lura i oss något sådant?
Jag tror inte allt är fejk, men jag bestämmer inte mitt liv efter dem. Jag älskar att resa, äta kött mm.. jag har bestämt att jag vill ha lite livsnjutning med dem jag tycker om. Jag lever här och nu.
Jag tror man kan göra större och bättre saker att rädda miljön än att tvinga barnen äta vegetariskt 1 dag i veckan. En droppe i havet anser jag..
För övrigt är väl skolmaten på en del ställen i Sverige inte så mycket att hurra för. Kött som vegetariskt.