Har inte orkat läsa hela inlägget, men jag är själv bedragen av min sambo och har lite kluvna känslor när det gäller den "andra".
I mitt fall tyckte jag att vi hade ett bra förhållande, sex och allt funkade, dock inte så mycket som han ville typ x antal gånger i veckan..
En dag fick jag ett pm på FB som löd: "X och X strular" självklart var profilen en påhittad figur, kanske av henne vad vet ja?
Konfrontation direkt med sambon, han förklarade att han någonstans sagt till henne att vi var på väg från varandra och att "hon" började terra honom. Nu är jag inte helt bakom, jag vet att han aldrig skulle smsat en annan kvinna utan sexinnehåll, jag vet att om han inte ville sms med henne så skulle han sluta. Efter konfrontationen avslutades kontakten..det vet jag till 100%.
Det jag vill komma fram till är att man som "den andra/andre" kanske ska fundera på om allt som sägs är sant..om det är så illa varför bryter man inte upp? Man kan inte skylla på barn, ekonomi osv frågan är VARFÖR bryter man inte? Jo svaret är väldigt enkelt, för att dom inte vill. Dom trivs i sitt förhållande, det är bra och allt fungerar men dom behöver spänningen, bekräftelsen och pirret.
Så till kvinnan i mitt fall..jag känner så här, att hon är så dum så hon föll för det han skrev till henne säger mer om henne som person. Jag kan aldrig säga att det är den andra/es fel, det är BARA den som väljer att vara otrogen som gör fel, ingen annan. Att skylla på fel person är att gömma sig. Visst jag känner ett hat mot denna människa, jag vet inte vad min sambo har sagt och kanske gjort med henne men jag hatar henne för att hon har varit och trampat i mitt liv, inkräktat på mitt territorier, men fortfarande är det min sambos fel. Han tog det avgörande steget.
Så till dig som är den andra kvinnan, försök hitta en väg ut från ditt förhållande och förklara för personen varför, älskar han/hon dig som säkert sägs så i mitt tycke ja då följer han med oavsett följder i sitt gamla liv, det är så livet fungerar. Följer han/hon inte med.....ja då har du blivit lika lurad som den bedragna..