Anonym (Otrogen) skrev 2014-04-16 08:59:19 följande:
Jag älskar min älskare. Vet att han tycker om mig o att jag gör honom glad o ger han något han vill ha. Men hans fokus ligger helt hos hans fru. Han ska gifta sig snart. Ja, de som börja som ett "sexförhållande" utan känslor. Är nu för mig något som är mer jobbigt än bra. När han är iväg med henne på semester kan jag mycket väl sitta o gråta för att han. Jag har funderat på o lämna flera gånger.. för att sätta ett krav att han ska lämna sin fru är INTE möjligt. Men jag tycker om han alldeles för mycket för att sluta träffa han. Love is pain! Har ingen annan än mig själv att skylla :)
Du ser redan vad du skall göra. Gör det nu!
Det kommer göra ont en tid men du skadas mer av det du håller på med nu än att bryta helt.
Det kommer göra ont en tid. Sen får du distans. En vacker dag känner du avsky över en man som agerar som din älskare gör idag. Du kommer se hans dubbelspel som något du aldrig förstått att du accepterat. Att han utnyttjat dig (även om du uttnyttjat honom också). Då är du redo att knyta an till en ny man.
Men ha kul och distrahera dig med nya kontakter så fort du kan. Träna, ät god nyttig mat och roa dig. Fyll ut hålrummet av smärta med nya inttryck. En vacker dag ser du solskenet igen och ser den gamla historian som något solkigt och grått.