• Anonym (Ledsen)

Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

Hoppas på att detta kan bli en tråd där vi peppar/stöttar varandra och sluta träffa vår älskare.
    Själv har jag nog nästan taget beslutet men risken är stor att jag trillar dit igen.

Mina inlägg kommer sporadisk då det ibland dröjer innan jag får ostörd tid vid datorn.

• Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare
  • Anonym (Jadå)

När jag berättade att jag haft känslor och attraktion för ngn annan så visste han vem det var.

Är man förtjust i någon har man benägenheten att nämna denne

Eftersom det då var " ute" så kunde min man slappna av mer. Kollegan ger han inte mycket för däremot , men konstigt vore ju annars.

• Anonym (isabella)
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-23 21:51:28 följande:
    Isabella
    Hur långt har ni gått du och din kollega ?
    Hur går hans tankar ?
    Jag hade turen att falla för ngn som var mer balanserad . Han jagade mig inte runt kontoret för sex . Utan vi talade allvar om hur vi kände för varandra och inför våra resp. Man måste känna igen och förstå att under den starkaste fasen VILL man lämna enbart för att få .. Ja.. Ha sex och närhet med den andra man är beredd att sätta allt på spel . Därför MÅSTE man backa lite.. Kram
    Inte alls, egentligen, men vi pratar, har ögonkontakt, dyker upp på samma ställen hela tiden även om det inte finns någon anledning för det. Han stirrar på mig jämt! Gick till hans avdelning för att lämna lite grejer häromdagen, och då strök han min arm. Typ inget egentligen, men ett par stycken som jag känner väl på jobbet har öppet frågat om det är är något 'going on'. De är väl inte blinda, antar jag.
  • Anonym (isabella)
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-23 21:55:42 följande:
    När jag berättade att jag haft känslor och attraktion för ngn annan så visste han vem det var.
    Är man förtjust i någon har man benägenheten att nämna denne

Eftersom det då var " ute" så kunde min man slappna av mer. Kollegan ger han inte mycket för däremot , men konstigt vore ju annars.
    Det håller jag med om!  Tack för att du tar dig tid, förresten!
  • Anonym (Jadå)

Nej kollegorna vet!

Var samma med oss, man är inte osynlig alls. Eftersom ni inte gjort mer , så kan du kanske vänta med att berätta men då måste du hålla masken hemma. Och så måste du hålla dig borta fr kollegan . Lycka till .

• Anonym (Jadå)
    Anonym (isabella) skrev 2014-03-23 22:01:33 följande:
    Det håller jag med om!  Tack för att du tar dig tid, förresten!

Men självklart. Man vet inget förrän man själv varit där
  • Anonym (isabella)
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-23 22:02:52 följande:
    Nej kollegorna vet!
    Var samma med oss, man är inte osynlig alls. Eftersom ni inte gjort mer , så kan du kanske vänta med att berätta men då måste du hålla masken hemma. Och så måste du hålla dig borta fr kollegan . Lycka till .
    Jag ska verkligen försöka. Men det är lite som att säga, 'tänk på en färg, men inte på grönt!' Cool
    Men hur kan två personer som inte känner varandra bara klicka sådär?? Det känns inte normalt!
  • Anonym (Jadå)

Ja det där med attraktion och kemi är märkligt.. Prova en dag i taget.

• Anonym (isabella)
    Anonym (Jadå) skrev 2014-03-23 22:11:06 följande:
    Ja det där med attraktion och kemi är märkligt.. Prova en dag i taget.
    Mm ska göra det!
  • Anonym (Man X)
    Anonym (Man XY) skrev 2014-03-23 19:23:37 följande:

Visst har vi ett val!

Jag precis som många andra vill ha en "småbusig" relation till utvalda kollegor. Sedan kan det hända att man trillar dit och gör något ogenomtänkt men alternativet att bygga upp tillvaron på att aldrig kunna frestas genom att inte samåka eller flirta är horribelt och ger en ganska mörk syn på vår fria vilja.

Om en kollega hade betett sig som det du beskriver ovan så hade jag gömt hans röda häftmaskin...

Jag säger inte att man inte kan småflirta lite, om man klarar av att dra gränsen väldigt tydligt, framförallt för sig själv.

På sig låter det som att "Oops, jag trillade dit, jaja..bättre lycka nästa gång".

Du verkar ta väldigt lättsamt på det och det är egentligen också okej...om din partner tycker likadant. För de allra flesta innebär otrohet en livskris där familjer slås i spillror och den drabbade kan få svårt med tillit i framtida relationer.

Så visst, jag kanske låter tråkig men jag tror att man kan ha kul på jobbet utan att behöva ha en sexuell anspänning.
    Vad tråkigt för dig om du behöver den kicken för att tycka att det är kul på jobbet....och vad tråkigt för din eventuella partner...
  • Anonym (Same, same but..)

Jag är i en liknande situation och går i liknande tankar som TS. Skillnaden är att jag är "älskaren" sedan 4år ungefär. Historien skiljer sig förvånansvärt lite från vad många andra har skrivit. Vi återtog kontakten med varandra efter många år. Hade inte tidigare varit något mellan oss, men olika orsaker gjorde att vi fann stöd och i varandra. Detta ledde till sex, och sexet ledde till känslor, och där är vi nu.

Med tiden hamnar man i ett mönster där det blir psykiskt jobbigt för henne, man lugnar ner det lite, men tiden är man tillbaka i de gamla vanorna igen. Just nu är det väl lite så. Hon tycket det på ett sätt är jobbigt att träffas, men vill ändå. Tyvärr lägger det en ganska dyster slöja över det hela då det ibland känns som att halva träffen går åt till att hon ska "mjuka upp sig". Det tillsammans med att jag hela tiden har en malande känsla och mer eller mindre väntar på att hon ska komma till den punkten att det inte finns annat att göra mer än att göra slut med mig.

SÅ enkelt att tänka, men så svårt att göra. Jag betvivlar absolut inte att vi älskar varandra. Jag betvivlar inte heller att hon älskar sin man (Även om jag vet att det kommer att kommenteras...) Det har aldrig varit något tal om att hon gått i tankarna om att lämna sin man, så på ätt sätt känns det lite som ett plåster.

Kanske gör det mindre ont om man "drar" snabbt, men man vet inte säkert så man tar det säkre före det osäkra och drar långsamt. Vet att det kommer att såra henne, men i längden kanske det ändå är det bästa för oss båda.....

Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare