Anonym (Man XY) skrev 2014-03-23 19:23:37 följande:
Visst har vi ett val!
Jag precis som många andra vill ha en "småbusig" relation till utvalda kollegor. Sedan kan det hända att man trillar dit och gör något ogenomtänkt men alternativet att bygga upp tillvaron på att aldrig kunna frestas genom att inte samåka eller flirta är horribelt och ger en ganska mörk syn på vår fria vilja.
Om en kollega hade betett sig som det du beskriver ovan så hade jag gömt hans röda häftmaskin...
Jag säger inte att man inte kan småflirta lite, om man klarar av att dra gränsen väldigt tydligt, framförallt för sig själv.
På sig låter det som att "Oops, jag trillade dit, jaja..bättre lycka nästa gång".
Du verkar ta väldigt lättsamt på det och det är egentligen också okej...om din partner tycker likadant. För de allra flesta innebär otrohet en livskris där familjer slås i spillror och den drabbade kan få svårt med tillit i framtida relationer.
Så visst, jag kanske låter tråkig men jag tror att man kan ha kul på jobbet utan att behöva ha en sexuell anspänning.
Vad tråkigt för dig om du behöver den kicken för att tycka att det är kul på jobbet....och vad tråkigt för din eventuella partner...