Anonym (Man XY) skrev 2014-03-24 20:25:28 följande:
Tänker hålla detta kort eftersom det är OT och jag ber hemskt mycket om ursäkt TS, jag kommer hålla tyst sedan.ManX; Du läser in väldigt mycket i det jag säger utan att veta ett dyft.
Vi har alla en referensram och min är formad av mina erfarenheter där jag både bedragit och blivit bedragen.
Äktenskapet som jag tack och inte längre befinner mig i havererade på grund av ett för mig mycket större svek där min dåvarande partner tyckte att flaskan var intressantare än mig och våra barn. Otrohet är en begriplig om än tråkig orsak, att ligga stupfull framför TVn är bara fruktansvärt tragiskt och obegripligt.
Dessutom - Exfrun kan mycket väl tillhöra falangen stenkastare här som skriker "dumpa" eller "skilj dig". Av den anledningen har jag mycket svårt dessa intoleranta människor som lider av grav åsiktsinkkontinens.Så från mitt perspektiv, mänskliga relationer är spännande och givande. Att bli förälskad är underbart och vi har svårt att styra det. Ibland stöter vi på människor som vi bara klickar med, ibland sveps vi bara med. Detta gäller framförallt om allt inte är så bra hemma eller om vi har glömt att uppskatta det vi har.
Det är mänskligt. Inte svagt, Mänskligt!
Det kan vara så att vissa som skriver här har ett fulländat äktenskap men bitterhet och hat i inläggen gör att jag snarare tror att det är kråkor som älskar att berätta för örnen hur den skall flyga. Värdelösa råd som inte tröstar eller ser framåt utan bara är till för att skuldbelägga.
Oj blev långt ändå... sorry
Uppriktigt sagt förstår jag inte vad det här inlägget har med saken att göra. Du känns väldigt ot.
Jag håller med om att det är mänskligt att fela. Men att jag anser att man faktiskt har ett val och därmed också får ta ansvar för sina handlingar, oavsett vad man väljer.. .innebär inte att jag har åsiktsinkontinens.
Att din man var alkoholist kan möjligen vara en förklaring till att du valde som du gjorde men det var fortfarande ett val.
Måste man hålla med dig och din väldigt lättsamma attityd till otrohet för att få ha åsikter och skriva?
Är man automatisk bitter för att man väljer att inte förnedra & svika sin partner?
Vilka märkliga värderingar i så fall!
Ps. Ja, när det är så öppet att alla kollegor vet, är det förnedrande för partnern. När partnern väl får veta sanningen (oftast kommer det fram förr eller senare) är det förnedrande och ett väldigt svek.