Anonym (isabella) skrev 2014-03-31 17:16:56 följande:
Japp, konferensen var i helgen, och istället bokade jag upp en weekend med min man - vi hade riktigt roligt faktiskt, och pratade mer än vi gjort på länge!
Det är rätt tufft på jobbet på flera sätt, men jag försöker fokusera mer, det kommer gå. Det måste.
Det här var roligt att höra. Ofta går det slentrian i våra förhållanden och vi får så väldigt lite tid för varandra. Då blir ett "äventyr" vid sidan, något som bryter slentrianen. Men det går att få till äventyr även inom ett förhållande bara man kommer ihåg på det.
Engelsmännen kallar det "dirty weekend", detta att man åker iväg ett par utan barn, och bor över en helg på ett hotell där man blir uppassad och kan få äta gott, dricka gott och få tid för varandra. Jag tror det är en bra vana, att som du "boka upp en weekend med min man" en gång i månaden.
Mannen kommer säkert att undra varför partnern så plötsligt börjar boka in hotellhelger eller satsar på att få till stånd häftigt sex, men skyll på att du läst i ett forum på nätet hur viktigt det är att verkligen jobba på sin relation. Det är ju ingen lögn och kan förklara varför ditt intresse för sex etc stigit så snabbt.
Förutom att detta att kunna tacka nej och göra något med sin man istället för "älskaren" stärker förhållandet, så stärker det på sikt också självkänslan. Att bara "flyta med och låta sig förföras" kan vara skönt ett tag men sen kommer skammen över "att vara så svag". Plus detta att ljuga och behöva "trixa" bakom ryggen på sin man och sina barn. Det kan verkligen fräta sönder den sista rest av självkänsla man har kvar. Så du kan vara stolt över dig själv Isabelle och lycka till i fortsättningen.