Anonym (Two faced) skrev 2014-05-24 22:12:20 följande:
Det verkar som om jag kommer behöva sälla mig till medlemmarna i den här tråden. Jag har skrivit om min älskare i en annan tråd men idag så har vi på allvar pratat om att sluta ses. Vi träffades och hade sex men hade också "the talk" och för första gången pratade vi ingående om våra respektive äktenskap och om vårt förhållande. Jag sa att jag mådde dåligt över vårt förhållande och han kom med den briljanta iden att inte höras av på en månad och sen kunde jag höra av mig om jag ville träffa honom igen. Egentligen hade jag väl velat att han skulle säga att han inte kunde leva utan mig och att han älskar mig, men det hände alltså inte och jag hade väl inte heller förväntat mig det. Han har hela tiden sagt att hans äktenskap är bra, men att han känner en stark attraktion till mig. Han vill fortsätta träffas och sa att det enda han är orolig för i vårt förhållande är att jag skulle bli gravid. (!!) (Bakgrund; han har en ärftlig sjukdom som han har haft mycket jobbigt med och han har gjort ett medvetet val att inte skaffa biologiska barn för att inte föra denna vidare, dessutom är han kristen "pro-life", tror inte på abort.) Nu till en månad av abstinens. Och sen..? Jag tvivlar inte på att han kommer att kunna hålla sig från att emaila mig och nu ligger allt alltså på mig. Vi jobbar inte längre tillsammans, han bor långt bort i andra änden av stan och vi har inga andra gemensamma kontaktpunkter så chansen / risken att vi skulle springa på varann är mikroskopisk. Mitt äktenskap är dåligt, men det blir antagligen inte bättre av att jag har en älskare. Vet inte ens om mitt äktenskap är över eller om det finns något kvar. Känner mig ensammast i världen just nu. Har inte berättat för någon om min älskare. Funderar på samtalsterapi bara för att få prata av mig, men svårt att hitta tid och kraft till det men jobb, småbarn och hem. Har en syster jag kanske skulle kunna berätta för men vill inte att hon ska se mig som den äktenskapsbryterska jag är. Önskar att det inte var ett så definitivt slut, samtidigt som jag vet att det är enklare så. Vi har bara setts i ett par månader och har haft sex fyra gånger. Emailat flera gånger om dagen, inga sms och få telefonsamtal. Tänker att det är lättare att avsluta så fort som möjligt. Förra veckan var han bortrest med sin fru och vi emailade inte varje dag vilket fick mig att känna att det kanske var ok att inte höras. Ville bara skriva av mig någonstans, tack!
Ursäkta men jag kunde inte låta bli att le lite åt ironin över att det verkar vara jätteviktigt med vissa kristna principer (pro life) men totalt oviktigt med andra principer (att inte knulla runt bakom ryggen på sin fru) , vad hände med "behandla andra så som du själv vill bli behandlad" och "du skall icke lusta efter din nästes fru / man" , hur får ni det där att gå ihop ?
Om ditt äktenskap är över eller ej väl en fråga som ni BÅDA borde diskutera (du och din man) och inte något som du bör ta beslut om på egen hand ? Jag menar man är väl två om ett förhållande ?
Ett hett tips kan ju vara att du berättar för din man om hur du känner , vad du tänker men även om din älskare och låter honom få vara med i matchen ? Få vara delaktig i besluten ? Det kanske tom underlättar din abstinens en smula ?