Anonym (Jadå) skrev 2014-07-02 11:23:46 följande:
Ge det lite tid. Ett par veckor minst! Och när du väl vet att det aldrig kommer att bli något seriöst mellan er oavsett hur ni känner. Bryt!! Och ta det jobbiga. Gör inte som oss. Vi visste , men trillade dit igen och förlängde lidandet för alla inblandade ännu mer. Kram 
vi har även sagt att vi ska ses efter semestern och prata. Känna efter hur det känns och ta beslut efter det om hur vi går vidare. (Hans äktenskap är dåligt.)
Jag hoppas ju på att distansen gör mig klartänkt.
HAN tror att allt kommer vara som nu.
JAG hoppas att det bara ska vara dött och att jag inte ens VILL träffas för att prata då.
Men jag har lovat mig själv att verkligen fokusera på min man och barn nu och ge det en riktig ärlig chans till förbättring. Jag hoppas inte att det är alldeles försent för det

men eftersom jag har valt att vara otrogen så finns det risk för det. För jag är ganska säker på att om man har ett bra äktenskap så väljer man rätt när passionen drabbar en. (Jag hoppas förstås att jag har jättefel.)
Någonstans i mitt hjärta älskar jag min man. Men det finns ingen passion kvar, har inte funnits på ca 5 år. Jag hoppades på något väldigt skruvat sätt att detta skulle få mig att vakna upp och få igång MIG. Han älskar mig så fruktansvärt mycket och kommer ALDRIG gå med på skilsmässa. Skulle jag komma hem och säga att jag vill skilja mig skulle han gå sönder. jag skulle ha sönder honom.
Och nej jag har inte gett honom något val i detta. jag vet. Och självklart är det inte för hans skull jag inte sagt något utan för min egen. ( ville bara klargöra det!)