Ingram skrev 2014-04-03 00:24:06 följande:
Vi har nog besökt olika Mio butiker, för de butiker jag varit in i har väldigt mycket inredningsprylar, kuddar, ljusstakar, blommor i plast, sängkläder och överkast.
Storleksmässigt ser det rätt olika ut men som jag upplever det så har de ungefär samma storlek på lokalerna, nu rör jag mig främst i mindre städer när jag är hemma i Sverige.
Varför de äger 2 olika bolag vet jag inte och jag vet inte heller hur bolagstrukturen ser ut, men det är lite som Åhlens som i sin tur äger bla. kicks trots att Åhlens säljer samma produkter själva.
Det är såklart samma folk som handlar på Mio och Jysk, eller hur menar du att det är skillnad på dem? det är traditionellt folk som inte köper de lyxigaste produkterna och är mer prismedvetna.
Jag har inte sagt att Mio inte har inredning. Det jag säger är att man inte kan göra en rättvis jämförelse mellan en möbelbutik, bäddlager och diversehandel. Textilier är inte huvudförsäljningen på Mio som det är på Jysk.
Med Åhlens och Kicks är vi där igen, man kan man inte jämföra dessa heller riktigt. Visst, det finns en sminkavdelning på Åhlens, men det är inte den huvudsakliga försäljningen. Igen, det är som att jämföra Stadium med Rusta (båda säljer fritidsprodukter).
Det är inte samma personer som går på Mio och Jysk och de har inte samma målgrupp. Dessa butiker har två helt olika koncept och det är självklart att samma personer inte dras till båda koncepten. (Precis som att det inte är samma personer som handlar på The Body Shop och Sephora).
Missförstå mig inte nu, det finns de som handlar på båda ställena och det finns absolut de som går in i båda butikerna, som jag när jag inte riktigt vet vad jag letar efter. Men rent generellt är det så att det är antingen eller.
Jag är övertygad om att du kan lista ut vad det är för skillnad på olika medelsvenssons helt själv.