• Anonym (trashigt?)

Trashigt att handla på rusta?

Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)

• Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?
  • Rocket Mania
    sextiotalist skrev 2014-03-31 08:42:11 följande:
    Ja, vi hyr huset vi bor i och har flyttat många gånger, den gången vi eventuellt köper hus, då kanske vi köper en dyrare. Sedan grillar vi inte så ofta, kanske en gång i veckan under sommartid.
    Så just grillen är inte något vi lägger pengar på.
    Sedan vet jag inte om en grill som är inne på fjärde året är slit och släng

Det lät på ditt inlägg som att ni hellre satsade på en "slit och släng" än en kvalitetsgrill
  • Anonym (.)

Rusta har ju utan tvekan det roligaste sortimentet julgrejer. Eller hade iallafall. Flest varianter av granar, slingor, julgransdekorationer o.s.v.

Jag tar mig aldrig för att åka dit annars (det ligger ju aldrig inne i stan), men skulle inte dra mig alls för att köpa saker därifrån. Vem bryr sig om vad andra tycker? Bara osäkra människor med sunkig självkänsla jämför sig med andra och är snabba med att dela ut trash-stämplar.

• sextiotalist
    Rocket Mania skrev 2014-03-31 08:46:21 följande:
    Det lät på ditt inlägg som att ni hellre satsade på en "slit och släng" än en kvalitetsgrill

Vi satsar på dyrare saker när det finns anledning, annars så lägger vi inte ner pengar än vad som behövs. Hade vi varit grillare, använt den regelbundet, så hade vi säkert köpte en dyrare. Men nu har vi en liten grlll som vi enkelt kan ställa undan när vi inte använder den och vi inte gråter blod om den går sönder.
  • Anonym (Städ)

Brukar köpa rengöringsprodukter på Rusta, och tvål. Billigt och bra. Nej, tycker inte det är trashigt. Läste en del kommentarer om Jysks möbler, att de är skräp, kan inte annat än hålla med. Köpte en säng därifrån som student. Aldrig mer Jysk möbler:D

• kaffeamanda

Trashigt tycker jag kanske inte, däremot känns det som att många som enbart handlar på rusta/jysk/ö&b handlar på tok för mycket grejer eftersom "det är så billigt", så kontentan blir att de gör av med lika mycket pengar som nån som handlar på lite dyrare ställen.

• TigerLilySwe

Det är väl bra att kombinera olika ställen beroende på syftet med inköpet. En soffa köper jag inte på Jysk men väl en garderob av det dyrare sortimentet. De håller bra och belastas inte som en soffa. Jysk har bra saker precis som Rusta och man kan gott och väl inreda sovrum, köpa mattor, utemöbler och annat därifrån. Är man inte intresserad av särskilt snitt eller märke duger det gott. Öb har också utmärkta saker och de handlar jag gärna av, inga problem alls med dessa affärer, tvärtom.

• Anonym (trashigt?)

Håller med de flesta av er, har överkast, gardiner, lampskärmar och en kudde från rusta (kommer antagligen köpa en matta därifrån med) sedan har blandat det med loppisfynd och dyrare grejer. Har dock endast varit på rusta HÖGST 5 gånger i hela mitt liv men kan ändå se vad som är från därifrån (ungefär i alla fall). Vet inte hur jag kom att tänka på detta, det var nog när jag såg filmen kvarteret skatan åker till laholm och blev lite halvt illamående av deras hem då det såg ut att vara sponsrat av rusta (tror på riktigt att allt var därifrån). Så det kan jag tycka är lite trashigt. Sen är kanske inte trash bästa ordet att använda, utan kanske är en blandning av smaklöst/fult/billigt bättre som beskrivning :)

• Mother of 4

Köper diverse inredningstillbehör på rusta. Gillar det, prisvärt. Blandar upp med loppisfynd och ikea mm.

Har faktiskt en skohylla med lådor i ek från rusta eller jysk, har använd den som skolbänk i fem år, nu står den på altanen med en megastor tung kaninbur på och har gjort så i 4 år. Fortfarande som ny och riktigt stabil trots belastning. Så allt är inte skit.

• Helly

Jag tycker att det är trashigt att hålla på och lägga värderingar i hur folk inreder sina hem. Man måste vara väldigt osäker som person om man håller på och jämför penislängder på det sättet,

• lövet2

Hur skulle jag kunna veta var folk har köpt sina saker ...? Obestämd

Nej, jag tycker väl bara det är trashigt om inredningen består av saker som är trasiga eller som håller på att falla sönder pga dålig kvalitet.

Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?