• Anonym (trashigt?)

Trashigt att handla på rusta?

Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)

• Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?
  • UCharlotte

Så länge man är nöjd med det man köpt så spelar det väl ingen roll vart det inhandlats.

Värdet för den enskilde brukar inte sitta i prislappen. En snygg soffa blir inte snyggare eller fulare för att prisets ändrats eller den bytt affär.

• Anonym (Spara)

Hur kan det nånsin vara trashigt att handla billigt? Det spelar väl knappast någon roll om samma produkt är köpt i fiiina butiken eller på en outlet, annat än för plånboken.
    Visst ska man se på kvalitet när det gäller möbler, men om man tex kollar Råd och Röns tester, så är det inte alltid de dyra produkterna är värde sitt pris.

• Anonym (ja)
    Anonym (trashigt?) skrev 2014-03-30 22:37:43 följande:
    Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)
    Ja, det är trashigt. Och fult.
  • Anonym (question)
    Anonym (ja) skrev 2014-03-31 16:44:16 följande:
    Ja, det är trashigt. Och fult.
    Hur menar du? hur är det "trashigt"?
  • M Y L F
    Waldo skrev 2014-03-31 13:05:58 följande:

Köper Bed Head och Moroccanoil - jättebilligt

Jag med! Min man tyckte att jag handlade för mycket schampo tills han såg på en sida vad Bed Head kostar ute i andra affärer. Får nog åka och köpa ett par flaskor till...
  • Tihi

Jag dömer ingen som handlar där men personligen skulle jag inte handla möbler där. Men tvättkorgar, julpynt, tvättmedel, lampor och sånt kan jag gärna handla där. Varför inte liksom?

• Monchichier
    Anonym (Spara) skrev 2014-03-31 16:32:46 följande:
    Hur kan det nånsin vara trashigt att handla billigt? Det spelar väl knappast någon roll om samma produkt är köpt i fiiina butiken eller på en outlet, annat än för plånboken.
    Visst ska man se på kvalitet när det gäller möbler, men om man tex kollar Råd och Röns tester, så är det inte alltid de dyra produkterna är värde sitt pris.
    En vas på Svenskt Tenn kommer alltid att spela större roll än IKEAs "Bladet" vas.
    Det kommer alltid finnas "fulkonsumtion" och "finkonsumtion", om det sedan är trashigt eller inte är upp till var och en att tycka.
  • Anonym (question)
    Monchichier skrev 2014-03-31 19:54:49 följande:
    En vas på Svenskt Tenn kommer alltid att spela större roll än IKEAs "Bladet" vas.
    Det kommer alltid finnas "fulkonsumtion" och "finkonsumtion", om det sedan är trashigt eller inte är upp till var och en att tycka.
    Spela större roll?
    Svenskt tenn är ju knappast något miljardärer köper...
  • Anonym (Love)
    Monchichier skrev 2014-03-31 19:54:49 följande:
    På vilket sätt då? Och för vem?

För mig ä en vas en vas, och funktionen och eventuellt designen är det som är relevant, inte inköpsställe och pris. (eller jo, priset spelar ju roll på det sättet att den ska vara värd sitt pris). 
  • Poison82

Vilken kul tråd :) . Jag råkar jobba i en rusta butik sen 7 år tillbaka och vilken skillnad på dessa åren i kvalité och produkter.

Vi har hur mycket snyggt som helst till bra priser. Kuddar, löpare, gardiner, dukar, färg , tapeter you name it!! Jag är stolt över att jobba på Rusta! Mycket för pengarna stämmer bra!

Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?