• Anonym (trashigt?)

Trashigt att handla på rusta?

Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)

• Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?
  • Anonym (trashigt?)
    Helly skrev 2014-03-31 10:46:35 följande:
    Jag tycker att det är trashigt att hålla på och lägga värderingar i hur folk inreder sina hem. Man måste vara väldigt osäker som person om man håller på och jämför penislängder på det sättet,

Då jag är väldigt inredningsintresserad har jag ganska mycket åsikter kring inredning. Jag tycker dock inte sämre en person bara för att jag inte tycker om hur de har inrett haha. Själv älskar jag mitt rum och det spelar för mig ingen roll om andra inte tycker om det, tycker dock det är intressant att höra olika åsikter!
  • Anonym (..)

Varför skulle det vara trashigt? Jag förstår verkligen inte sånt där. 
    Blev retad en gång när jag var liten för att jag hade köpt en tvål på ÖB, Barnängens. Alltså, exakt samma produkt hittar du på ica, coop m.m. men till ett dyrare pris. 
    Roligt sen att när jag berättade för min mamma om detta så sa hon att hon såg den tjejens morsa inne på öb samma dag... 

• Anonym (nä)

Jag har en syster som bor på Östermalm. Hon handlar på Rusta, ÖoB, Willys om så är. Hon ser inget som helst värde i att köpa saker för mer pengar än nödvändigt. Visst köper hon dyra saker, när det handlar om en soffa tex, då skulle hon inte köpa en på Jysk, men däremot har de vissa saker man kan köpa där.

Så mitt svar är nej, det är inte trashigt och hade inte varit om hon bott på vilken gata som helst. Det är smart att handla på Rusta mm så får man pengar till annat. I inredningstidningar händer det att saker från Rusta är med, ganska ofta faktiskt. Särskilt när de gör två liknande miljöer för vitt skilda priser.

• sextiotalist
    Anonym (trashigt?) skrev 2014-03-31 10:53:48 följande:

Då jag är väldigt inredningsintresserad har jag ganska mycket åsikter kring inredning. Jag tycker dock inte sämre en person bara för att jag inte tycker om hur de har inrett haha. Själv älskar jag mitt rum och det spelar för mig ingen roll om andra inte tycker om det, tycker dock det är intressant att höra olika åsikter!

Att vara inredningsintresserad för mig innebär att man gillar inredning, inte att man har åsikter om andras inredningar.
    För mig är inredning hur man kombinerar saker, inte var de är köpta.
  • Ingram

Nej verkligen inte, jag tycker bara det är löjligt att snacka om "trashigt" på det här sättet och jag förstår inte vad som skulle vara trashigt med att handla på Rusta

• MuppinCowboy
    Ingram skrev 2014-03-31 11:21:15 följande:
    Nej verkligen inte, jag tycker bara det är löjligt att snacka om "trashigt" på det här sättet och jag förstår inte vad som skulle vara trashigt med att handla på Rusta
    Ja om något så är det väl 'trashigt'(hatar det uttrycket) att uttala sig nedlåtande om andra och avstå att handla från ett ställe för att det inte är 'fint' nog.
    Dumhet diskriminerar inte
  • Helly
    Anonym (trashigt?) skrev 2014-03-31 10:53:48 följande:

Jag personligen tycker att det ser trashigt ut med hus som är inredda enligt inredningsmode. Det saknar ofta både personlighet och fantasi.
  • Monchichier

Det här blir ju en ickefråga eftersom man omöjligt kan hålla koll på alla inredningsbutikers sortiment.
    När det dessutom är mycket som säljs på samma ställen.

För något år sedan köpte jag tex ett par klädhängare på mio. I julas såg jag exakt likadana på Åhlens, fast då för 100kr mer. Vem sjutton håller koll på det? Går man och frågar vilken årgång möblerna är för att kunna avgöra vilken butik den är köpt i?

• Anonym (löjligt.)

Detta måste vara den löjligaste frågan någonsin. Om det nu finns några som anser det vara trashigt att handla lite billigare så vore det ironiskt ifall dessa människor fyndar på t ex blocket eller handlar på någon secondhand butik. Spela roll vart fasen man köper sin tvål eller ljuslykta..

Sen för att tillägga, jag har en ryamatta från rusta och en från Mio (som förövrigt kostade 3000) mattan från Mio ligger ute i förrådet och ska iväg till tippen, varenda tråd lossar bara man tittar på mattan. Medan mattan från rusta håller utmärkt. Ironiskt, eller hur.

Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?