Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (trashigt?)

Trashigt att handla på rusta?

Har en simpel fråga, tycker du att det är trashigt att inreda sitt hem med prylar från rusta, jysk och liknande butiker? Tycker du inte det är alls trashigt, jättetrashigt eller endast trashigt om ALL inredning kommer från dessa kedjor? Motivera gärna :)

• Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?
  • Anonym (question)
    Monchichier skrev 2014-03-31 22:33:37 följande:
    Det är dock mycket lättare att beställa en vas som kostar både fem och sexsiffrigt från Svenskt Tenn än vad det är från Cervera.
    Det handlar om vad man känner för prylarna och inte priset, att bry sig om pris och märke känns i sin tur dock rätt mycket white trash.
  • Cornellia
    Monchichier skrev 2014-03-31 22:33:37 följande:
    Det är dock mycket lättare att beställa en vas som kostar både fem och sexsiffrigt från Svenskt Tenn än vad det är från Cervera.
    Varför skulle man vilja beställa en så dyr vas som möjligt??  

Jag måste vara århundradets största WT för jag fattar verkligen inte hur man kan leta efter de största prislapparna, istället för att köpa grejer man gillar. 
  • Anonym (question)
    Ingram skrev 2014-03-31 22:31:07 följande:
    Jag måste säga att för mig spelar det ingen roll vad det är för vas som åker i golvet, det handlar snarare om hur mycket jag gillar vasen eller pryler och inte om märket.
    Är det något jag tycker om så spelar det ingen roll om det kostar 150 kronor eller 10 000 kronor, det är själva prylen det handlar om.
    Att vara för inne på märken säger snarare något om personen och det är lite löjligt med folk som köper saker bara för att det har ett speciellt märke på sig.
    Precis, så är det ju för de flesta...skitsamma om den kostar 150 eller 10 tusen!
  • Monchichier
    Anonym (question) skrev 2014-03-31 22:36:16 följande:
    Det handlar om vad man känner för prylarna och inte priset, att bry sig om pris och märke känns i sin tur dock rätt mycket white trash.
    Okej
  • Ingram
    Cornellia skrev 2014-03-31 22:36:55 följande:

Jag måste vara århundradets största WT för jag fattar verkligen inte hur man kan leta efter de största prislapparna, istället för att köpa grejer man gillar. 
    Det gör folk som är lite osäkra som gör så, såna som gärna vill vara lite mer än vad de är...att köpa en dyr sak för man gillar det är en sak, men att köpa en dyr vas bara för att den har ett visst pris är ju fånigt.
  • sär skriven
    Anonym (question) skrev 2014-03-31 22:36:16 följande:
    Jag är kluven i frågan. Jag är mer rädd om dyrare saker än om billiga (men då har jag helt bortsett från affektionsvärde, vilket såklart påverkar om sådant finns). Eftersom jag är klumpig köper jag oftast billiga prylar. Dessutom är jag en sån som lätt tröttnar, ger bort det jag har och köper något annat. Men tillbaka till huvudfrågan; Jag köper hellre en billig bil som jag inte behöver vara så rädd om. Hade jag haft en bil för en kvarts miljon hade jag varit skitnojig. Eller gäller ditt resonemang bara vaser?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (question)
    Monchichier skrev 2014-03-31 22:36:58 följande:
    Okej
    Bra du förstår du!
  • Monchichier
    Cornellia skrev 2014-03-31 22:36:55 följande:

Ta inte och misshandla det där Louisiana-uttrycket så stört mycket!
  • Anonym (question)
    sär skriven skrev 2014-03-31 22:38:45 följande:
    Jag är kluven i frågan. Jag är mer rädd om dyrare saker än om billiga (men då har jag helt bortsett från affektionsvärde, vilket såklart påverkar om sådant finns). Eftersom jag är klumpig köper jag oftast billiga prylar. Dessutom är jag en sån som lätt tröttnar, ger bort det jag har och köper något annat. Men tillbaka till huvudfrågan; Jag köper hellre en billig bil som jag inte behöver vara så rädd om. Hade jag haft en bil för en kvarts miljon hade jag varit skitnojig. Eller gäller ditt resonemang bara vaser?
    Mitt resonemang gäller i princip allt och en bil för en kvart miljon är ju en vanlig bil, ingen speciellt dyr bil men för mig gällr det som sagt allt. Det handlar inte om priset utan hur jag känner för sakerna!
  • Monchichier
    Anonym (question) skrev 2014-03-31 22:38:53 följande:
    Bra du förstår du!
    Jo då, absolut helt och hållet till 100% hela tiden, självklart
Svar på tråden Trashigt att handla på rusta?