• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • lillaskräp

Vi har försökt själva den här gången. Hade ÄL i måndags.

Vet någon hur länge man måste vänta med nästa IVF efter överstimulering? Vi hade ju planerat att köra igång med nästa försök på mensen från det här försöket (om vi inte blev gravida såklart). Tror ni vi fortfarande kan göra det?

• Fwoida

På Sahlgrenska ville dom att man skulle få mens två gånger innan

• tomsfru

nu har jag iaf fått positivt äl-test så jag har ringt till falun o väntar på att de ska ringa tillbaka o ge oss en tid på torsdag nästa vecka.... fasen att de inte svarar då! hoppas att dom har en tid till oss bara...

• lillaskräp

Har fått komma hem igen! Är sjukskriven i två veckor och får ta Innohep för att förhindra blodproppar..

Suck vad det ska krångla :(

• tomsfru
    lillaskräp skrev 2014-05-16 13:12:19 följande:
    Har fått komma hem igen! Är sjukskriven i två veckor och får ta Innohep för att förhindra blodproppar..

Suck vad det ska krångla :(
    krya på dig nu! håller tummarna att ni lyckas på egen handGlad
  • Calqyl

Idag fick jag besked att det blir återföring på måndag! Ganska skönt att få helgen på sig att "läka". Så det blev inte återföring på samma dag Hoppet79 ;) Undrar om vi ändå får testdag samtidigt.. Vilken dag har du fått?

Usch vad tråkigt lillaskräp :( jag har aldrig hört talas om hyperstimulering, kanske tur man inte vet allt som kan hända då hade man kanske aldrig vågat prova ivf..

• Hoppet79

calqyl: 28.5 blir det blodprov !! Grav.test borde vara den 30.5 isåfall! Mycket möjligt att vi har testdag samma dag ! Skönt me lite vila.. Tror dig !! Här e vi svullen, har ont och är jätte förkyld! Första gången det gjorde ont vid återföring!?? Undrar varför ? (De borde vara 7de gången nu). Hade lite blödning och bruna flytningar efteråt . Så med andra ord JAG RUVAR NU på 1 litet gryn av toppkvalitee och har dessutom 1st av toppkvalitee i frysen och det hör ni känns mycket bra !!

Svar på tråden IVF Maj 2014!