• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ
    tomsfru skrev 2014-05-16 19:11:47 följande:
    TS om du känner för de kan du skriva in mig för FET den 22/5 Skrattande
    Absolut! Glad

Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    8 maj - Jestis
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL

Äggplock
    16 maj - Småtussar
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    15 maj - hoppetlever
    19 maj - Varärstorken

ET/FET
    14 maj - MoM11
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5

Test
    23 maj - Fwoida
    23 maj - MarieJ
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer

Gravid & BF
  • Småtussar

Och så undrar jag också om det har någon betydelse när mannen har utlösning innan spermieprovet? Min man hade lite få spermier men hade utlösning kvällen innan. Det var kanske inte så bra...? Men det var det ingen som sagt nåt om innan!

• Längtar1985
    Småtussar skrev 2014-05-17 09:45:13 följande:

Och så undrar jag också om det har någon betydelse när mannen har utlösning innan spermieprovet? Min man hade lite få spermier men hade utlösning kvällen innan. Det var kanske inte så bra...? Men det var det ingen som sagt nåt om innan!

Min klinik rekommenderade avhållsamhet när jag frågade de. Det skulle inte gå längre än 5 dagar men inte inom tre dar innan ÄP.

Tror inte det har någon betydelse i ert fall ändå om du har fått ut tre ägg borde de ha gjort icsi oavsett? Så då behövs inte världens sats ändå :)

Lycka till på ET, spännande!
  • MarieJ
    Småtussar skrev 2014-05-17 09:45:13 följande:
    Till oss sa de att det var bra med utlösning ca 3 dygn innan eftersom det är ungefär den tid det tar för att få fram en så bra sats som möjligt. Spännande med återförande på måndag förresten! :)
  • MarieJ

Är på RD7 idag med en blastocyst vilket alltså motsvarar RD9 med ett 2-3dagars. Vaknade vid 4 imorse och hade ont i magen för tredje dagen i rad. Tänkte att nu fanken vill jag veta vad det är som händer så jag tog ett test (otålig som man är). Nog fick jag gnugga mig i ögonen några gånger men såhär ser det ut:

Ägglossningssprutan kan ju i vissa fall sitta kvar i kroppen men jag tog ett test på RD2 för att kolla det och det visade minus, tog även ett på RD4 för att dubbelkolla och även det blev ett minus. Vet att det är tidigt och att mycket fortfarande kan hända men så himla fel ute kan det väl ändå inte vara? Vill ju gärna hoppas att det går vägen, är nog lite chockad faktiskt..
  • Varärstorken

Nämmen grattis!!! Hoppas plusset håller i sig.

Fantastiska nyheter.

Smart att ta gravtest innan för att veta att ägglossningssprutan gått ur kroppen. Det ska jag nog också pröva!

Lycka till!

• Hoppet79

Grattis MarieJ !! Härligt Småtussar nu är du oxå snart ruvare ! Vi fick papper på att det skall vara 2-5 dygn sedan senaste utlösning! Tycker ni fått lite dålig information . Men som Längtar1985 skrev.. Det behövdes barar 3perfekta spermier eftersom icsi metoden utfördes! Hur mår du nu Småtussar??

Svar på tråden IVF Maj 2014!