• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • lillaskräp
    lillaskräp skrev 2014-05-17 15:46:36 följande:

Grattis MarieJ!!????????

Frågetecknen skulle såklart inte vara där :)
  • tomsfru
    Småtussar skrev 2014-05-17 09:45:13 följande:
    Och så undrar jag också om det har någon betydelse när mannen har utlösning innan spermieprovet? Min man hade lite få spermier men hade utlösning kvällen innan. Det var kanske inte så bra...? Men det var det ingen som sagt nåt om innan!
    de hade betydelse för oss för att min karl hade lågt spermieantal så de va viktigt att det va maximalt liksom, men har han normalt så går de säkert bra o icsi på det är de nog inga problemGlad 
  • tomsfru

åh grattis, gu va kul! Glad tror dom brukar lägga testdatum minst 3-7 dagar efter bim så det stämmer säkert jättebra !

den första gravida i tråden va?

• Heidi82

Hej alla. Jag sladdar in här. Kommer att börja med hormonstimulering om ca 2 veckar inför IVF nr3. Jag har varit nedreglerad i 3 månader pga adenomyos (endo fast sitter inne i livmodern). Jag hoppas att detta är tredje gången gillt! Vårt första barn och jag har aldrig sett skymten av ett pluss i hela mitt liv.

• Fwoida

Har känt av äggstockarna hur mycket som helst idag. Hugger typ i dom. Är detta ett bra eller dåligt tecken? RD9 idag

• MarieJ

Tack så mycket alla! :) Vågar inte riktigt ta ut glädjen helt än dock, ska testa igen på måndag tänkte jag (testdag fredag till veckan).

tomsfru skrev 2014-05-17 16:48:37 följande:
    åh grattis, gu va kul! Glad tror dom brukar lägga testdatum minst 3-7 dagar efter bim så det stämmer säkert jättebra !

den första gravida i tråden va?
    Det låter lovande det :) Ja vad jag vet så är jag den första, om det nu håller i sig.
  • MarieJ
    Fwoida skrev 2014-05-17 20:15:44 följande:
    Har känt av äggstockarna hur mycket som helst idag. Hugger typ i dom. Är detta ett bra eller dåligt tecken? RD9 idag
    Det där är nog väldigt individuellt men för mig har det varit ett bra tecken verkar det ju som Glad Här är mina symtom hittills om det kan vara till nån hjälp. Inte lätt att jämföra mellan olika personer men du kanske känner igen dig i nåt (ni som ruvar på 2-dagars får ju lägga på två dagar så min RD7 blir er RD9 osv):

RD1: Ömma bröst, stickningar i magen och lite uppsvälld (förmodligen reaktion på ÄP)
    RD2: Samma som RD1. Negativt test = Äl-sprutan ute ur kroppen
    RD3: Fortfarande samma men även hugg runt vänster äggstock några gånger under dagen (brukar alltid kännas på den sidan innan mensen så egentligen inget ovanligt men kanske lite väl tidigt). TRÖTT.
    RD4: Inte särskilt ont i magen. Några hugg på vänster sida igen under kvällen, ilar bak mot motsvarande punkt på ryggen vilket är nåt nytt. Trött idag också. Känns som att huden hettar, känner mig nästan febrig men har normal temp.
    RD5: Vaknar 04 (kissnödig som bara den), hugg på vänster sida fortfarande och även i ryggen - håller på i ca en timme under morgonen. Känslig och lätt till gråt, mensvärk under dagen (brukar endast ha såhär ont samma dag som mensen kommer). Hettande hud och feberkänsla mot kvällen.
    RD6: Vaknar 04 igen som på beställning, kissnödig och ganska rejält ont på HÖGER sida av magen kring äggstocken (brukar ALDRIG känna något på den sidan). Somnar om, drömmer att jag börjat blöda och molvärken sitter även kvar när jag vaknar igen. Lätt illamående och högre temp, värmevallningar under dagen. Hungrig och trött.
    RD7: Vaknar tidigt idag igen (drömde att jag fick missfall) och känner ingenting först, är inte ens kissnödig så tänker att det är kört. Får rejält ont i magen efter en liten stund dock, mest höger sida. Är lätt illamående och öm i brösten - känns som att mensen kan komma vilken sekund som helst. Känner att jag vill veta hur det står till och testar med clearblue: positivt! Nu under kvällen har jag haft stark molvärk i hela magen med hugg i äggstockarna i omgångar, känns lite som ett mindre krigsområde! :)
  • Fwoida

Okey. Känner endast av hugg i magen och att jag är trött. Men vaknar tidigare än vad jag brukar. Ruvar på ett tvådagars så vi är väl på samma dag om du har en blasto? :) men vågar inte testa :( är nästan 100% säker på att det inte blir nåt denna gången heller

Svar på tråden IVF Maj 2014!