• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ
    Fwoida skrev 2014-05-17 22:25:19 följande:
    Okey. Känner endast av hugg i magen och att jag är trött. Men vaknar tidigare än vad jag brukar. Ruvar på ett tvådagars så vi är väl på samma dag om du har en blasto? :) men vågar inte testa :( är nästan 100% säker på att det inte blir nåt denna gången heller
    Nu ska jag försöka tänka till här, haha. Om du är på RD9 så är ditt tvådagars alltså 11 dagar gammalt nu, jag är på RD7 med en blasto som alltså då är 12 dagar idag :) Olika RD men rätt nära ändå med andra ord, blir ju lite förvirrande det där med olika lång odlingstid just när man tänker på symtom och när det kan börja visa sig osv..
  • Fwoida

Ja men så blir det nog ja :) matte är inte min starka sida haha :D ja det lär väl märkas på fredag hur det blir

• Jestis

Hej alla! Va på vul igår och hadde många fina ägg blåsor, fick ta ägglossning sprutan i dag och på måndag dax för ägg utplock, är mest nervös för att de ska göra ont! Lycka till där ute, jag skriver igen när jag har plockat ut ägg

• KattaochAnja
    Jestis skrev 2014-05-17 23:09:30 följande:
    Hej alla! Va på vul igår och hadde många fina ägg blåsor, fick ta ägglossning sprutan i dag och på måndag dax för ägg utplock, är mest nervös för att de ska göra ont! Lycka till där ute, jag skriver igen när jag har plockat ut ägg

Lycka till gumman. Håller tummarna för dig
  • MarieJ
    Jestis skrev 2014-05-17 23:09:30 följande:
    Hej alla! Va på vul igår och hadde många fina ägg blåsor, fick ta ägglossning sprutan i dag och på måndag dax för ägg utplock, är mest nervös för att de ska göra ont! Lycka till där ute, jag skriver igen när jag har plockat ut ägg smile2.gif
    Vad kul! Det kommer säkerligen gå superbra även om du är nervös för smärtan. Lycka till och som sagt, uppdatera när det är gjort! Glad
  • babyless

Var på ultraljud i fredags. Och allt såg bra ut. Ska ägglossningssprutan ikväll. Har haft så sjukt ont i magen det spänner ordentligt i äggstockarna. På tisdag är det äggplock, håller tummarna att det går bra. Är jätte orolig inför tisdag. Och på torsdag är det insättning : ) Vill bara spola fram tiden så jag vet om det funkade.

• LifeAsME

MarieJ: stort grattis! Ett plus är ett plus:) håller alla tummar att det håller i sig!

Själv är jag på Rd 10 idag, vaknade imorse av rejäl molvärk (som precis innan mens), mådde illa igår kväll. Förra ruvningen försvann alla symtom (ömma bröst, svullen mage...) från en dag till en annan omkring rd 8-9, men nu är de kvar plus illamående och molvärk. Är så sugen på att tjuvtesta, men försöker hålla ut lite till:)

• Supers

Hej hej, 2a stimulerade försöket igång och har tagit menopur i 5 dar nu. Imorrn ska jag lämna blodprov så får vi se hur går. Inplanerat ÄP vecka 23. Går faktiskt bra med sprutorna denna gång man är inte lika nervös ;) Svider lite ibland men förövrigt går det fint. Hoppas på mga fina ägg utan att jag blir överstimulerad.

Ha det gott!!

• MoM11

Grattis MarieJ!

Lycka till med ägguttag Jestis och Babyless!

Spännande Lifeasme, låter ju bra...förstår att du är sugen på o tjuvtesta. Håller tummarna!

Lycka till supers!

RD4 idag och jag mår riktigt dåligt, yr, trött, illamående, migrän, svullen mage... så jobbigt att det är 10 dagar kvar till TD!

Svar på tråden IVF Maj 2014!