• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Asams5
    MoM11 skrev 2014-05-18 18:19:04 följande:

Grattis MarieJ!

Lycka till med ägguttag Jestis och Babyless!

Spännande Lifeasme, låter ju bra...förstår att du är sugen på o tjuvtesta. Håller tummarna!

Lycka till supers!

RD4 idag och jag mår riktigt dåligt, yr, trött, illamående, migrän, svullen mage... så jobbigt att det är 10 dagar kvar till TD!

Är ju också på RD 4. :) med tvådagars.
  • babyless

Jestis Kan inte du in och skriva här imorgon om du orkar. Och berätta om det gjorde ont, är sjukt orolig. Tack MoM11

• babyless

Jestis Kan inte du in och skriva här imorgon om du orkar. Och berätta om det gjorde ont, är sjukt orolig. Tack MoM11

• GrukanGrace

Hej alla, så kul att ni är här!

Vet inte riktigt vilken info jag ska lämna men 
    1 maj senaste mensen
    2 maj startade med sprutor
    14 maj ägguttag (och till er som ännu inte gjort det så tyckte jag inte alls att det var jobbigt, lite obehagligt det sticker till men det är helt överkomligt, jag vilade 1h sen jobbade jag resten av dagen) Vet att det är individuellt men jag vill bara säga att det kan vara väldigt ok)
    16 maj satte vi tillbaka 2 ägg. 
    2 juni ska jag göra gravtestet (kommer att göra innan men det är det som gäller)
    Nu känns det som om tiden står still....

Någon av er här nu?

Kram

• GrukanGrace
    babyless skrev 2014-05-18 20:09:52 följande:
    Hej

Jag kan berätta om du vill.

Jag hade 8 st äggblåsor som de plockade ut i onsdags och det gick jättebra. Alla människor är naturligtvis olika, så jag vill inte att någon tar illa upp. För mig var det som en vanlig gynundersökning i början sen får man en bedövningsspruta på varje sida, Det sticker till men det är som när man tar blodprov i armen.

Sen kändes det ett stick i varje blåsa när de punkterar och suger ut men det gjorde inte ont, det är mer stället de är på. Stick och sen känns det inte alls när de suger och det tar inte mer än typ 2 sek per blåsa. Så om du vet hur många blåsor du har så är det bara att räkna ner. När det är klart är ni ett steg närmre drömmen. 

Kram
  • GrukanGrace
    KattaochAnja skrev 2014-05-17 23:37:42 följande:

Lycka till gumman. Håller tummarna för dig
    Jestis skrev 2014-05-17 23:09:30 följande:
    Hej alla! Va på vul igår och hadde många fina ägg blåsor, fick ta ägglossning sprutan i dag och på måndag dax för ägg utplock, är mest nervös för att de ska göra ont! Lycka till där ute, jag skriver igen när jag har plockat ut ägg smile2.gif

Se mitt inlägg nedan, känn dig lugn det kommer att gå jättebra. 

kram

• GrukanGrace
    MoM11 skrev 2014-05-18 18:19:04 följande:
    Grattis MarieJ!

Lycka till med ägguttag Jestis och Babyless!

Spännande Lifeasme, låter ju bra...förstår att du är sugen på o tjuvtesta. Håller tummarna!

Lycka till supers!

RD4 idag och jag mår riktigt dåligt, yr, trött, illamående, migrän, svullen mage... så jobbigt att det är 10 dagar kvar till TD!
    Hej MoM11
    RD1 är det återförandedagen? 
    Om jag satte tillbaka 2 ägg i fredags är jag då på RD3?

Tack på förhand
  • GrukanGrace
    MarieJ skrev 2014-05-16 23:10:15 följande:
    Absolut! Glad

Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    8 maj - Jestis
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL

Äggplock
    16 maj - Småtussar
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    15 maj - hoppetlever
    19 maj - Varärstorken

ET/FET
    14 maj - MoM11
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5

Test
    23 maj - Fwoida
    23 maj - MarieJ
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer

Gravid & BF
    Får man komma med på listan hade det varit skoj

2 maj sprutstart
    14 maj äggplock 
    16 maj återföring av 2 ägg
    2 juni test

kram

ruvar...
  • Fwoida

GrukanGrace - Dagen efter ET/FET är RD 1 så du är på RD 2 idag :)

• GrukanGrace
    Fwoida skrev 2014-05-18 20:59:48 följande:
    GrukanGrace - Dagen efter ET/FET är RD 1 så du är på RD 2 idag :)
    Tack!
Svar på tråden IVF Maj 2014!