• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • hoppetlever

Hej tjejer! Här händer det mycket, och hej ni "nya" kämpar! Hade äggplock i torsdags. 16 ägg på 17 blåsor och 6 var mogna och blev befruktade, så nu hoppas vi de överlever till tisdag då vi får tillbaka en femdagars! Vill inte oroa någon om plocket så är man nyfiken har jag en blogg: langtantillliten.blogg.se 

Grattis MarieJ! Njut nu av alla symptom :)

• Hoppet79

GrukanGrace: vi hade samma äggplock och återföringsdsg så vi är båda på ruvardag 2

• Varärstorken

Å är så nervös över mitt äggplock i morgon....

Mest orolig är jag över att ha ägglossat i förtid.

Det är väl inte så vanligt, men nån måste ju råka ut för det.

Sen är jag orolig för att det ska göra ont, att de inte ska befruktas osv ,.... oj oj oj!

• Asams5

Hur äggplocket känns och hur mycket är nog individuellt, och olika från gång till gång. Första gången kände jag bara bedövningssprutorna och resten gick som en dans. Nu senast vred jag mig nästan av smärta när dom plockade på ena sidan. Min gissning är att den bedövningen kanske inte satt helt rätt på den sidan.

Tror dock att det är helt ok för de flesta, de flesta gånger. Förhoppningsvis ska man ju inte behöva gå igenom det så många gånger heller.

Lycka till!

• GrukanGrace
    Hoppet79 skrev 2014-05-18 21:17:41 följande:
    GrukanGrace: vi hade samma äggplock och återföringsdsg smile1.gif så vi är båda på ruvardag 2 smile1.gif
    Åh så skoj, vill bara att tiden ska gå är så otålig. Glad
  • MyLudvig14

Jag hade äggplock i tisdags och ET i torsdags! jobbig väntan.... :P svullen mage, mensvärk, lite ryggvärk emellanåt, ömma i bröst... 

• GrukanGrace
    Varärstorken skrev 2014-05-18 21:22:11 följande:
    Sen är jag orolig för att det ska göra ont, att de inte ska befruktas osv ,.... oj oj oj!
    Skickar en stor kram och hoppas att du ska få en plockdag som jag fick. Det kommer att gå bra. 
    kram
  • KattaochAnja
    Varärstorken skrev 2014-05-18 21:22:11 följande:
    håller tummarna att de går bra för dig kram
  • MarieJ
    Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET