• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • GrukanGrace
    MarieJ skrev 2014-05-18 22:16:06 följande:
    Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL

Äggplock
    16 maj - Småtussar
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    19 maj - Varärstorken
    19 maj - Jestis

ET/FET
    14 maj - MoM11
    20 maj - hoppetlever
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14

Test
    23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer
    2 juni - GrukanGrace

Gravid & BF
    MarieJ
    Stor varm grattiskram till dig MarieJ
  • MarieJ
    GrukanGrace skrev 2014-05-18 22:20:57 följande:
    Stor varm grattiskram till dig MarieJ
    Tack så mycket! Glad Håller andan och hoppas att det håller i sig. Tror du är den enda som fått tillbaka två embryon hittills, ska bli spännande att följa och hoppas såklart att det tar sig för dig med. Kram
  • MyLudvig14
    GrukanGrace skrev 2014-05-18 21:52:44 följande:
    Någon av er som satt tillbaka två ägg som jag?
    Jag har satt tillbaka två ägg! i torsdags :) 
  • GrukanGrace
    MyLudvig14 skrev 2014-05-18 23:07:15 följande:
    Jag har satt tillbaka två ägg! i torsdags :) 
    Åh då är jag inte ensam. kram på dig
  • Småtussar
    Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL

Äggplock
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    19 maj - Varärstorken
    19 maj - Jestis

ET/FET
    14 maj - MoM11
    15 maj - MyLudwig14  
    19 maj - Småtussar
    20 maj - hoppetlever
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar

Test
    23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar

Gravid & BF
    MarieJ
  • Cämz

Hej alla!
    Tänkte "joina" er här i gruppen om det går för sig!!ð??? Är på vårt första och förhoppningsvis enda IVF försök (man ska ju va positivð???)
    Hade äggplock tisd 13/5 och fick tillbaka ett 2 dagars den 15/5! Inne på ruvardag 5 och håller på å krevera så sakta tiden går!!! Testdag 31/5.
    Fick ganska ömma bröst och svullen mage av Ovitrellen så jag vet inte riktigt vad jag ska känna än... Vaknade dock ganska yr imorse och det har man ju hört kan vara ett tidigt tecken... Eller så greppar man bara efter halmstrån...
    Hur tidigt har ni vågat "fuska" och ta ett test?

• Fwoida

Tog ett test idag på RD 11 och som väntat visade det ingenting :( men får väl vänta och se på testdagen på fredag men har inga stora förhoppningar :(

• Asams5
    Fwoida skrev 2014-05-19 13:47:24 följande:

Tog ett test idag på RD 11 och som väntat visade det ingenting :( men får väl vänta och se på testdagen på fredag men har inga stora förhoppningar :(

Håller tummarna ändå! Hoppas!
  • MarieJ
    Cämz skrev 2014-05-19 12:44:00 följande:
    Hej alla!
    Tänkte "joina" er här i gruppen om det går för sig!!ð Är på vårt första och förhoppningsvis enda IVF försök (man ska ju va positivð)
    Hade äggplock tisd 13/5 och fick tillbaka ett 2 dagars den 15/5! Inne på ruvardag 5 och håller på å krevera så sakta tiden går!!! Testdag 31/5.
    Fick ganska ömma bröst och svullen mage av Ovitrellen så jag vet inte riktigt vad jag ska känna än... Vaknade dock ganska yr imorse och det har man ju hört kan vara ett tidigt tecken... Eller så greppar man bara efter halmstrån...
    Hur tidigt har ni vågat "fuska" och ta ett test?
    Välkommen hit! :) Jag blev för otålig tillslut och tog ett test i lördags på ruvardag 7 med blastocyst (ruvardag 9 för de med 2-3dagars embryon).
    Fwoida skrev 2014-05-19 13:47:24 följande:
    Hoppas hoppas hoppas att du är en av de som är låghormonare såhär i början, finns ju fortfarande en chans att det visar plus på testdagen. Kram!

• Varärstorken

Nu är äggplocket gjort och det gick ok. Personalen var fantastisk och tog väl hand om mig och min älskling var med och stöttade hela tiden.

Tyvär så bet varken bedövning eller morfin på mig så jag grät mig igenom hela äggplocket.

Dessutom så har den gynekologen som gjorde vul på mig i torsdags missbedömt antalet ägg. Hon sa att det fanns 10 st och jag fick ut 20!!!!!!

Så nu är det stor risk för överstimulering och att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag :(

Svar på tråden IVF Maj 2014!