• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • KattaochAnja
    Varärstorken skrev 2014-05-19 14:27:13 följande:
    Nu är äggplocket gjort och det gick ok. Personalen var fantastisk och tog väl hand om mig och min älskling var med och stöttade hela tiden.
    Tyvär så bet varken bedövning eller morfin på mig så jag grät mig igenom hela äggplocket.

Dessutom så har den gynekologen som gjorde vul på mig i torsdags missbedömt antalet ägg. Hon sa att det fanns 10 st och jag fick ut 20!!!!!!

Så nu är det stor risk för överstimulering och att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag :(

gud va tråkigt att hon har miss bedömnt .. du skulle ha sagt åt henne å skaffa glasögon hihi ..

tråkigt att de inte hjälpte med bedövningen :( .. hur känner du nu då kramis

• Cämz

Jasså så pass tidigt kan ge utslag!!! Ohhh då kanske man klarar sig om man kan fusktesta om några dagar redan!!!! :D

• Hoppet79

Varärstorken: jag fick no tillbakas 1 embryo trots att jag hade 22ägg! Så det behöver inte vara så. ! Var till apoteket idag för att ta ut min "sista" spruta som jag hade beställt dit.. Fick en förpackning på 7 st sprutor behöver 1st 😡 man kan inte få bara 1 spruta! Trots att receptet är på 1 spruta.. Priset över 100?. Borde ha köpt i Tammerfors där hade jag fått 1st för 18?.. Så jag ska köpa 7 sprutor för fyra pengar och kasta bort 6st låter väldigt vettigt och ekonomiskt!!! Grrr..Blääää förstörde min daag!! 😡

• GrukanGrace

Hej

Vi har precis betalat 69 000 kr för 3 ivf är på första nu.

Förstår att det känns störigt och onödigt, men i slutet är det värt allt Kram

Hoppet79 skrev 2014-05-19 15:36:16 följande:
    Priset över 100 euro istället för 18 euro för 1st! Text försvann!!

• Jestis

Hej igen! Hadde äggutplock idag 8 fina ägg blev de! Kan ju säga så här, de gjorde värkligen INTE ont, känndes gjorde de men inte ont! Och på onsdag åker de in ett ägg förhoppningsvis, dom ringer i morgon å berättar hur de blir! Hoppas på ett bra resultat

• Hoppet79

GrukanGrace: jo tack jag vet :-@ känns bara så surt och onödigt!! Förra behandlingen med medicin å resor å ingrepp blev 2700 euro. + då denna beh. Som blir över 3000 euro.. Förlåt har en dålig dag vill så jätte gärna att det går vägen denna gång så vi får vår efterlängtade bebis i Februari 2015!! Kan någon sätta till mig på listan?? ET16.5 och test 28.5 och ruvarlistan!! Tack!! Sänder en stooor varm bamsekraaaam till alla kämppare här inne

• Jestis
    Varärstorken skrev 2014-05-19 16:55:11 följande:
    Tack för uppmuntran tjejer, vi får hoppas att allt går bra.

Har ont nu men det är väl normalt.

jag har oxå ont nu, men det ä ju inte konstigt vad vi gjort idag:-P
  • Hedwig H
    Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98

Tablettstart vid FET

VUL
    22 maj - Hedwig

Äggplock
    14 maj - Hoppet79
    14 maj - Calqyl
    19 maj - Varärstorken
    19 maj - Jestis

ET/FET
    14 maj - MoM11
    15 maj - MyLudwig14  
    19 maj - Småtussar
    20 maj - hoppetlever
    22 maj - tomsfru

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar

Test
    23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar

Gravid & BF
    MarieJ
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
Svar på tråden IVF Maj 2014!