• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hedwig H

Oj vad mycket det händer här i tråden! Det är mycket man missar på några dagar och allt kan man omöjligt kommentera.

Men grattis till alla nya ruvare, äggplockare och MarieJ för trådens första Plus! NU hoppas vi på fler!

Själv började jag spruta i onsdags och har tagit blodprov idag. Ska på vul på torsdag. Spännande, spännande! Känner av sprutorna ganska mycket (endo) och from idag får jag bara ha panodil som smärtlindring... Men det är bara att hålla ut.

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Rosa98

Var på VUL idag och på torsdag blir det äggplock. Dessvärre finns det liten risk för överstimulering - hoppas att det faller ut väl iaf. Ngn med erfarenhet av överstimulering?

• kalven3

Hej Hej!!
    Har följt den här tråden lite och tänkte det kan ju vara kul att höra med andra som är med om samma sak.
    Jag gjorde äggplock den 5 maj och satte tillbaka ett embryo den 7:e så är nu på sluttampen innan det är dags att ta gravtest, håller tummarna på att det blir en bra dag den 23:e maj då det är dax. Det här är vårat andra försök, då det första inte gick vägen.  
    Hur känner ni andra er??, Själv är jag enormt uppblåst och trög i magen, illamående till och från, ömma bröst, men i övrigt mår jag bra.

• GrukanGrace

Hej välkommen!

Jag är på ruvdag3 och det känns som om jag skulle kunna amma redan brösten känns stora trots att de är typ lika små som vanligt, hoppas att alla symtom fortsätter. Håller tummarna för dig/er!

Kram

kalven3 skrev 2014-05-19 18:56:53 följande:
    Hej Hej!!

Har följt den här tråden lite och tänkte det kan ju vara kul att höra med andra som är med om samma sak.

Jag gjorde äggplock den 5 maj och satte tillbaka ett embryo den 7:e så är nu på sluttampen innan det är dags att ta gravtest, håller tummarna på att det blir en bra dag den 23:e maj då det är dax. Det här är vårat andra försök, då det första inte gick vägen.  

Hur känner ni andra er??, Själv är jag enormt uppblåst och trög i magen, illamående till och från, ömma bröst, men i övrigt mår jag bra.

• MarieJ
    kalven3 skrev 2014-05-19 18:56:53 följande:
    Hej Hej!!
    Vad kul, vi har samma testdag! :) nu har jag ju fått plus men tänkte testa den 23e ändå. Jag skrev om mina symtom i inlägg #339 om du orkar bläddra bak dit ;)
  • GrukanGrace

Blev precis lite knäckt. Läste om den kräm jag fått tidigare för mina nässelutslag. Betnovat 0,1% fick jag inte använda fast det är inte hela värden jag vet. Så länge som mina ägg stannar kvar är det lugnt. Bara trist eftersom jag redan fått skippa alla allergimediciner. Fast jag är ändå glad över att ha två små ägg att ruva på

Allergi
  • Calqyl
    Hoppet79 skrev 2014-05-19 18:17:53 följande:
    Calqyl: hur har det gått?? Är du ruvare nuu?? smile1.gif

Det har gått bra! Fick tillbaka en blastocyst idag och två till frysen Glad Testdag 4/6 vilket känns ovanligt länge?!
  • Calqyl

Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart) - BinniBoo

Spraystart

7 maj - Idisen

Sprutstart

2 maj - lillaskräp
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98

Tablettstart vid FET
    VUL
    22 maj - Hedwig

Äggplock

14 maj - Hoppet79 
    19 maj - Varärstorken
    19 maj - Jestis

ET/FET

14 maj - MoM11
    15 maj - MyLudwig14 
    19 maj - Småtussar
    20 maj - hoppetlever
    22 maj - tomsfru

Ruvare

Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar
    Calqyl
    Hoppet79

Test

23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer
    28 maj - Hoppet79
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar
    4 juni - Calqyl

Gravid & BF
    MarieJ

• LifeAsME

Fwoida: Trist med minus! Men det finns fortfarande chans till ett plus, så hoppas det vänder! Jag är så sugen på att testa men vågar inte, vill att det ska vara helt säkert när jag testar. Får se hur länge vi håller oss..

Svar på tråden IVF Maj 2014!