• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hoppet79

Ruvardag 4 : när ska man börja känna något?? lite orolig!! Trött och orkeslös är jag men det borde man väl vara efter allt man gått igenom!?!! Minns inte hur det var förra gången i Februari heller!! Gonapeptyl sprutan skall tas ikväll som ska "hjälpa" grynet/embryot att fästa bättre!

• Jestis

Sitter här å ä skit nervös, doktorn ska ringa idag och berätta hur äggen ser ut, men han han ju lika gärna säga att de inte blivigt befruktade:-S

• Maria678
    Hoppet79 skrev 2014-05-2:34 följande:
    Ruvardag 4 : när ska man börja känna något?? lite orolig!! Trött och orkeslös är jag men det borde man väl vara efter allt man gått igenom!?!! Minns inte hur det var förra gången i Februari heller!! Gonapeptyl sprutan skall tas ikväll som ska "hjälpa" grynet/embryot att fästa bättre!

Vad är det för spruta? Bara hört folk som använder crinone eller lutinus..
  • Hoppet79

Maria678; Som jag har förstått det så ska gonapeptyl göra så att embryot fäster bättre i livmoderväggen! Mer än det vet jag inte gör bara som jag blir tillsagd Har tagit det förut! Använder nog själv oxå vagitorier av märket lugesteron.

• Småtussar

Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen.

• Jestis

Hej dom ringde nu! Och ett ägg har befruktas så i morgon blir de åtefåterföring

• KattaochAnja
    Jestis skrev 2014-05-20 12:05:19 följande:
    Hej dom ringde nu! Och ett ägg har befruktas så i morgon blir de åtefåterföring smile2.gif
    gud va kul lycka till nö vännen
  • MarieJ
    Småtussar skrev 2014-05-20 12:02:28 följande:

Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen. smile1.gif

Manlig faktor för vår del, få simmare men de som finns är fina :)
  • Jestis
    KattaochAnja skrev 2014-05-20 12:07:14 följande:
    gud va kul lycka till nö vännen

Tack tack
  • Fwoida

Manlig faktor för oss också. Både få och slöa tyvärr men dom har inte sagt något om kvalitén på dom som fungerar

Svar på tråden IVF Maj 2014!