• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • babyless

Då var man på väg hem efter äggplock. Dom plockade ut 12 stycken. Och det gjorde ganska ont hon var tvungen att trycka ner äggstockarna för dom låg så långt upp. Ska tilbaka på torsdag för insättning. Sen är der bara att hålla tummarna : )

• Småtussar
    MarieJ skrev 2014-05-20 12:08:43 följande:
    Manlig faktor för vår del, få simmare men de som finns är fina :)

Säger som min mäklare sa när jag skulle sälja lägenheten: Det räcker med EN budgivare som ger det du vill ha. Mer krävs inte.
  • BinniBoo

För våran del handlar det om vårdslarv.. tack vare att sjukhuset struntade i att ta ett endaste test på mig som hade avslöjat inflammation i äggledarna pga kopparspiral som jag hade riktigt ont utav, behandlats med antibiotika och sen varit bra.. men istället fick jag gå med det i flera månader tills det verkligen var för sent. Då fanns bara alternativet att ta bort bägge äggledare. Så det är inga "fel" på varken mig eller sambon utan vi saknar bara en mötesplats :P

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • LifeAsME

Vår barnlöshet beror mest troligt på att jag har en mild form av PCO(eller PCOS kanske, är dålig på vad som är vad egentligen). Jag har alltid haft regelbunden 28-dagars mens och alltid fått utslag på äl-test, men när vi äntligen kom till vår IVF-klinik som oförklarligt barnlösa så den läkaren direkt att jag hade "pco-äggstockar", många äggblåsor, som troligtvis innebär att jag ej släpper mogna ägg.

Rd 12 idag och har ej testat ännu. Känner mig totalt ogravid, brösten är minimalt ömma och det känns som mensen är påväg. Borde ha BIM här i dagarna.

Hinner inte med nåt mer försök pga sommarstägningen om detta nu misslyckas,men har själv börjar fundera på det här med Pergotime. Vi fick aldrig testa det utan blev direkt IVF-remiss eftersom utredningsläkaren på lokala kvinnokliniken bedömde att allt såg normalt ut.

Har nån testat Pergo här? Hur funkar det, går man på täta kontroller för att kartlägga blåsor/ägglossning eller är det bara tabletter man äter och så sexar man som vanligt? Hoppas nämligen få testa Pergo under sommaren eftersom nästa IVF kan bli först i höst.

Sorry för långt inlägg :)

• Hoppet79

Härligt Jestis !! Håller tummarna!! Här är det manlig faktor p.g.a. Mannen haft cancer, cytostatika behandlingarna har gjort att han har nedsatt antal och kvalitee på spermierna! Oxå ev. En lindrig pco diagnos fast på senaste schema stod det Male factor only!!!

• MarieJ
    Småtussar skrev 2014-05-20 12:56:28 följande:

Säger som min mäklare sa när jag skulle sälja lägenheten: Det räcker med EN budgivare som ger det du vill ha. Mer krävs inte. smile2.gif
    Haha precis, det är ju faktiskt helt sant det! Flört
  • Cämz

Fick brev från RMC Malmö idag att inga av de extra äggen de odlat vidare på gick till infrysning... Typiskt.
    Nån mer som haft det så men att det som sattes in ändå resulterat i graviditet?
    Man blir ju lite nojjig.... Mer än man redan är då alltså...

• lillaskräp

Idag var jag på återbesök efter överstimuleringen förra veckan. Läkaren tyckte inte att vi skulle vara oroliga men att jag ska fortsätta ta det lugnt och ta Innohep. Skönt att det har lagt sig iaf!

Hade en förstorad äggstock på 6,5 cm på höger sida med två cystor. Vi fick ju försöka själva den här gången och har BIM om en vecka. Om mensen kommer ska vi tillbaka för koll. Har cystorna försvunnit får vi försöka direkt. Annars får vi vänta till Augusti.. :(

Hade en liten blödning igår på ÄL+7. Håller tummarna för nidblödning, men har än så länge inga andra symtom :(

• Supers

Sprutdag 7 och på fredag ska vi in på koll av äggstockarna. Hoppas verkligen det ser bra ut.

Planerat ÄP v 23 men tror det blir nästs vecka..bara för att vi ska på Summerburst ;) Givetvis går detta före allt annat men vi trodde liksom att det skulle gå vägen förra gången så vi bokade in hotell och köpte biljetter. Nå det blir som det blir :)

• GrukanGrace

Vad är Prego?

LifeAsME skrev 2014-05-20 14:07:03 följande:
    Vår barnlöshet beror mest troligt på att jag har en mild form av PCO(eller PCOS kanske, är dålig på vad som är vad egentligen). Jag har alltid haft regelbunden 28-dagars mens och alltid fått utslag på äl-test, men när vi äntligen kom till vår IVF-klinik som oförklarligt barnlösa så den läkaren direkt att jag hade "pco-äggstockar", många äggblåsor, som troligtvis innebär att jag ej släpper mogna ägg. Rd 12 idag och har ej testat ännu. Känner mig totalt ogravid, brösten är minimalt ömma och det känns som mensen är påväg. Borde ha BIM här i dagarna. Hinner inte med nåt mer försök pga sommarstägningen om detta nu misslyckas,men har själv börjar fundera på det här med Pergotime. Vi fick aldrig testa det utan blev direkt IVF-remiss eftersom utredningsläkaren på lokala kvinnokliniken bedömde att allt såg normalt ut. Har nån testat Pergo här? Hur funkar det, går man på täta kontroller för att kartlägga blåsor/ägglossning eller är det bara tabletter man äter och så sexar man som vanligt? Hoppas nämligen få testa Pergo under sommaren eftersom nästa IVF kan bli först i höst. Sorry för långt inlägg :)

Svar på tråden IVF Maj 2014!