• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • tomsfru

nu är det fixat med ledigt från jobbet fyra dagar efter FET för att blastisen ska få en fin chans att fästa. jobbar som tidningsbud o springer i 50 trapphus per natt o bär runt 100 kg så det var ok från Falun att få remiss från första dagen.
    tydligen hade de samma kriterier som att få havandeskapspenning i slutet på graviditeten o de fick jag från mitt jobb med dottern så de va lugnt som tur var.... var lite orolig över det nämligen....
    man vill ju ha optimala förutsättningar när man pungar ut med 11000 spänn för det dessutom

• hoppetlever
    Småtussar skrev 2014-05-20 12:02:28 följande:
    Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen.

För oss är det emdometrios som stängt äggledarna, ingen naturlig ägglossning, misstänkt PCO och manlig faktor. Har varit gravid vid båda försöken men ingen har stannat av olika skäl. Idag fick vi tillbaka en toppenblastis och nu börjar den långa väntan! Någon undrade när det ska kännas om man är gravid, i den graviditet jag gick längst kände jag inget förens veckan efter test!

Hinner knappt läsa ifatt alla inlägg! :)
  • Calqyl

Vi är oförklarligt barnlösa.. Men jag såg i papperna vi fick med hem efter ET att äggen först inseminerats och sen injicerats vilket jag tolkar som att spermierna inte lyckades själva utan de fick göra icsi. Men det var det ingen som sa och jag såg det först i bilen på väg hem.. Tycker de borde informerat om det!

• Hedwig H
    Småtussar skrev 2014-05-20 12:02:28 följande:

Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen. smile1.gif

Jag har endometrios med mycket värk (kan inte ha mens utan att bli inlagd) så vi kan inte försöka på naturlig väg då endon riskerar att bli värre än vad den redan är. När vi var på kliniken i april såg läkarna att jag har pco liknande äggstockar och många äggblåsor - trots att jag redan då hade varit nedreglerad i två månader.
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hedwig H
    Supers skrev 2014-05-20 15:35:40 följande:
    Sprutdag 7 och på fredag ska vi in på koll av äggstockarna. Hoppas verkligen det ser bra ut.
    Planerat ÄP v 23 men tror det blir nästs vecka..bara för att vi ska på Summerburst ;) Givetvis går detta före allt annat men vi trodde liksom att det skulle gå vägen förra gången så vi bokade in hotell och köpte biljetter. Nå det blir som det blir :)
    Jag är också på sprutdag 7 men ska kolla äggstockarna på torsdag redan samt blodprov. Vi har äggplock planerat till nästa vecka (v22).

Hur mycket känner du av sprutorna och vad sprutar du med?
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Supers
    Hedwig H skrev 2014-05-20 19:43:32 följande:
    Jag är också på sprutdag 7 men ska kolla äggstockarna på torsdag redan samt blodprov. Vi har äggplock planerat till nästa vecka (v22).

Hur mycket känner du av sprutorna och vad sprutar du med?

Hej, vi är inplanerade till v 23 men dey kan ju bli tidigare. Nää jag känner inte av så mkt denna omgång..lite hugg o är lite överkänslig. Jag tar menopur, och du då?
  • Varärstorken

Gurkangrace pergo heter egentligen pergotime och är tabletter man tar några dagar i början av menscykeln för att stimulera äggtillväxt. Ofta brukar man kolla upp med ultraljud och sen ta ägglossningsspruta också. Men man plockar inte ut några ägg utan man har sex hemma eller insemineras på klinik.

• GrukanGrace

Ok tack. Måste komma ihåg att fråga om det också. För om det inte tar måste vi vänta till augusti annars.

Kram

Varärstorken skrev 2014-05-20 22:18:07 följande:
    Gurkangrace pergo heter egentligen pergotime och är tabletter man tar några dagar i början av menscykeln för att stimulera äggtillväxt. Ofta brukar man kolla upp med ultraljud och sen ta ägglossningsspruta också. Men man plockar inte ut några ägg utan man har sex hemma eller insemineras på klinik.

• GrukanGrace

Godnatt alla kämpar. Önskar oss alla framgång. I morgon är vi förhoppningsvis en dag närmre miraklet. Kram

Svar på tråden IVF Maj 2014!