• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • tomsfru

nu är det fixat med ledigt från jobbet fyra dagar efter FET för att blastisen ska få en fin chans att fästa. jobbar som tidningsbud o springer i 50 trapphus per natt o bär runt 100 kg så det var ok från Falun att få remiss från första dagen.
    tydligen hade de samma kriterier som att få havandeskapspenning i slutet på graviditeten o de fick jag från mitt jobb med dottern så de va lugnt som tur var.... var lite orolig över det nämligen....
    man vill ju ha optimala förutsättningar när man pungar ut med 11000 spänn för det dessutom

• hoppetlever
    Småtussar skrev 2014-05-20 12:02:28 följande:
    Även om vi alla har svårigheter att få barn så kan problemen se väldigt olika ut. Blir därför nyfiken på vilka som har PCO(s), endometrios, manlig infertilitet eller oförklarligt barnlösa? För egen del så har jag PCOs och svårt att blir gravid, men vad jag vet (???) inte svårt att behålla en graviditet. Har bara varit gravid en gång och då kom världens bästa flicka till världen.