• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • GrukanGrace

RD1- inget annorlunda RD2-lite spända bröst RD3-väldigt spända bröst känner av dem hela dagen. RD4-brösten är nästan som vanligt igen, blir lite besviken... RD5- återstår att se. Vaknade kl 4 och kände mig konstig lite orolig i magen/lite som begynnande mensvärk men så vill jag ju också känna något så i vanliga fall hade jag kanske i te tänkt på det? Hur är det för er andra. MarieJ din historik har jag läst tack hoppas på samma utveckling!

• Jestis

Hej alla! Jag har en fråga som jag förhoppningsvis kan svara på! Jag gjorde äggutplock i måndags och i går fick jag en rosa flygning och samma idag men det är jätte lite på pappret efter toa besök!!:-S

• Småtussar
    Jestis skrev 2014-05-21 08:14:48 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga som jag förhoppningsvis kan svara på! Jag gjorde äggutplock i måndags och i går fick jag en rosa flygning och samma idag men det är jätte lite på pappret efter toa besök!!:-S

Det beror antagligen på att de varit där och stuckit dig. Jag blödde en del precis efter äggplock och hon sa att det kunde hålla i sig nån dag. Så känn dig lugn du.
  • Ljusskimmer

RD 9 frugan vaknade upp o mådde sjukt illa o va jätte hungrig. Funderar på o köpa ett testa tidigt test o se. Hoppas nu!

• GrukanGrace

Åh så härligt trots allt håller tummarna. Hur har hon mått RD5 -RD8?

Kram

Ljusskimmer skrev 2014-05-21 09:21:55 följande:
    RD 9 frugan vaknade upp o mådde sjukt illa o va jätte hungrig. Funderar på o köpa ett testa tidigt test o se. Hoppas nu!

• Hoppet79

Ruvardag5: känns Som om ja skulle ha svalt en fotboll.. Svullen å tungt.. Tyckte det var bättre igår! Orkar ingenting! Är sjuksriven t.o.m Fredag. Skall jobba i helgen.. Få se hur det blir med det ! Ingen annan som har det på det viset?? Har svårt att orka sitt, lättare att ligga.

• Jestis
    Jestis skrev 2014-05-21 08:14:48 följande:

finns det någon mer med de jag skrev???
  • Hoppet79

Jestis: jag blödde 1 dygn efter äggplock, blödde även lite efter ET.. Tror nog att det är fullt naturligt! Inget att oroa sig över!! Du kan även ringa å kolla upp det med stället där du går ifall det fortf. Känns otryggt!! Kramar

• GrukanGrace

Jag blödde väldigt mycket efter ägguttag. Det lugnade sig med minst ett dygn efter kom det lite varje gång jag gick på toaletten.

Det är ofta sticksår. Fortsätter det att blöda rött blod så kan det ha blivit en rispa så att man behöver sätta ett stygn. Om du är orolig ring och fråga. Kram

Jestis skrev 2014-05-21 12:29:24 följande:
    finns det någon mer med de jag skrev???

• Heidi82

Jestis: Även jag blödde lite lätt under 2-3 dgr efter äp. Lite ljusrosa droppar men det gav med sig allt eftersom kroppen läkte efter ingreppet. Ingen att oroa sig för

Svar på tråden IVF Maj 2014!