• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • LifeAsME

Kunde inte hålla mig längre, så tog ett test idag mitt på dagen. RD 13. Testet var som väntat negativt. Jag VET att det kan uppenbara sig ett plus senare, men just nu känns det verkligen inte så. Verkar dessutom vara mer vanligt än ovanligt att testresultatet dag 13 också blir det slutgiltiga. Suck.. Varför skulle det vara vår tur?! Att man ens vågade hoppas...

Nåja, får bli ännu en sommar då man ser vänner o bekantas magar växa, och hälsa andras bebisar välkommen till världen.

• Jestis

Tack för svar alla! nu ä även jag en ruvare som har testdag 6/6

• Fwoida

LifeAsME - vet hur du känner dig :( just nu vet jag inte hur jag ska orka med mer försök :/

• Heidi82

LifeAsMe: Beklagar, vet hur överjävligt det känns. Bara attbryta ihop och komma igen. Men lättare sagt än gjort..

• GrukanGrace

Är oxå på RD5 och känner mig bara lite brödtöm. Fast jag brukar vara trött och extra mycket nu eftersom jag inte kan ta några allergimediciner. Hade nog ändå gärna haft lite mer symtom... Man hoppas ju.

Hoppet79 skrev 2014-05-21 12:05:23 följande:
    Ruvardag5: känns Som om ja skulle ha svalt en fotboll.. Svullen å tungt.. Tyckte det var bättre igår! Orkar ingenting! Är sjuksriven t.o.m Fredag. Skall jobba i helgen.. Få se hur det blir med det ! Ingen annan som har det på det viset?? Har svårt att orka sitt, lättare att ligga.

• Hoppet79

GrukanGrace: ja man skulle vilja ha mera tydliga symtom. Svårt dessutom att veta vad som är av själva behandlingen med äggplock och allt man gått igenom och vad som skulle kunna vara graviditets symtom! Hade lite illamående förra gången på Ruvardag 5 men inte denna gång

• Hedwig H
    Supers skrev 2014-05-20 20:08:20 följande:
    Hej, vi är inplanerade till v 23 men dey kan ju bli tidigare. Nää jag känner inte av så mkt denna omgång..lite hugg o är lite överkänslig. Jag tar menopur, och du då?

Jag tar också menopur och känner av den ganska mycket, men jag tror att det beror på att min endometrios väcks till liv igen.

Vilket ivf försök är ni inne på?

Vul och blodprov imorgon! Hoppas på bra resultat!
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hoppet79

LifeAsME: äsch då beklagar!! Hoppas du orkar komma igen och göra ett nytt försök!! Vila var lessen och ladda batterierna!

Svar på tråden IVF Maj 2014!