• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • hoppetlever
    Jestis skrev 2014-05-21 15:25:30 följande:
    Tack för svar alla! nu ä även jag en ruvare som har testdag 6/6

Jag har också testdag 6/6 :D
  • GrukanGrace
    Hoppet79: Jag har en pojke som idag är 11 år som jag fick utan IVF med min fd man. Förutom illamående och trötthet typ v 8-13 hade jag inga direkta symtom och mådde bra hela graviditeten. Så jag vet egentligen inte varför jag tror att jag ska ha det nu? Men det tror jag

Nu bara vandrar tankarna mellan blir det tvillingar, blir det ett barn eller inget. Så svårt att inte hoppas för mycket. 
  • Hoppet79

GrukanGrace: jag har en dotter som blir 11 i sommar som blev till före mannen fick cancer.. Minns att jag var lätt illamående åtminstone en vecka före test och trött och "stickningar" i äggstockarna trodde ett tag att jag hade äggstocksinflammation.

• Varärstorken

Hej tjejer! Av mina 20 ägg så blev 11 befruktade.

De har fryst ner 6 st och idag fick jag tillbaka ett litet gryn!!!!

Jag är dock lite överstimulerad och har läckt ut vätska i buken. Det var gränsfall om jag skulle få göra ET på grund av det men som tur är fick jag göra det tillslut, men det var en nervös väntan!

• Jestis
    hoppetlever skrev 2014-05-21 21:01:39 följande:
    Jag har också testdag 6/6 :D

kul då ä vi 2.
  • GrukanGrace

@Hoppet79 ok stockningar i äggstockarna känner jag också och lite mol-värk (fast inte ont).

I morgon en dag närmre!

Svar på tråden IVF Maj 2014!