• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Rosa98

Grattis Lillaskräp {#emotions_dlg.flower} Idag har jag gjort äggplock och fick ut 19 st - återföring lör. Äggplocket gick över förväntan och var inte alls så obehagligt som jag någonstans trodde att det skulle bli. Hoppas nu att ngt blir befruktat så det finns ägg att återföra :)

• tomsfru

allt gick bra enligt dem i falun iaf så nu e de bara väntan kvar....

massor me grattis lillskräp Skrattande

• MarieJ
    tomsfru skrev 2014-05-22 19:29:42 följande:
    allt gick bra enligt dem i falun iaf så nu e de bara väntan kvar....

massor me grattis lillskräp Skrattande
    Vad skönt! Glad Väntan känns som en evighet i dehär sammanhangen märkte jag Flört hoppas du kan sysselsätta dig och försöka tänka på annat också så det går lite snabbare! När blir det testdag för dig?
  • MarieJ

Hänger inte riktigt med i alla svängar känner jag, har blivit en himla fart på alla håll och kanter vilket är jättekul! Skrattande Kan inte alla (som fortfarande vill) skriva hur ni ligger till så kan jag uppdatera listan?

• Hedwig H

Idag var jag på vul och tog blodprov.
    ca 20 äggblåsor som var mellan 10-15mm.

Eftersom vår ivf-klinik ligger i en annan stad så fick jag inte prata med någon förrän nu på eftermiddagen.
    Det finns tydligen risk för överstimulering, speciellt visade blodprovet det. Östradiolvärdet var tydligen högt. Det förklarar ju kanske lite av mina ömma äggstockar också.

Idag är det 10 dagar sen jag började spruta.

Ska ta nytt blodprov imorgon för att följa upp värdena och efter det beslutas hur vi gör. Finns det risk för överstimulering kommer de antagligen göra äggplock men inte ET utan FET en månad senare.

Är det någon annan här som har börjat bli överstimulerad redan innan ovitrelle eller ET? Ni som blivit överstimulerade (oavsett när i behandlingen det inträffade) hur började det för er?

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
Svar på tråden IVF Maj 2014!