• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • tomsfru
    MarieJ skrev 2014-05-22 20:41:31 följande:
    Vad skönt! Väntan känns som en evighet i dehär sammanhangen märkte jag hoppas du kan sysselsätta dig och försöka tänka på annat också så det går lite snabbare! När blir det testdag för dig?

Den 4/6 är testdag... meeeeen risken finns att ja testar innan. ..

Djupt impad av er som kan hålla er men jag är tyvärr inte en av er
  • Ljusskimmer

Test dag 28/5 här. Frugan mår illa på morgonen RD 11 idag. Ingen mens i sikte än. Tjuvtesta igår - negativt. Känns som de inte kommer gå vägen denna gång heller men de gäller att ha modet uppe

• hoppetlever

MarieJ: Ruvar, testdag 6/6

Fick brev igår att inget av våra andra embryon klarade sig, så tyvärr blir det inga i frysen och plötsligt blev denna ruvning vår absolut sista  Förvånad Men fastar och överlever den så behövs ju inga fler

Fler här som satt en gräns för antal IVF? Vi bestämde från början att sluta när landstinget inte stod för fler.

• Småtussar

Jag ruvar på ett tvådagars insatt 19 maj. Testdag 3/6. Vårt första och ev enda IVF då landstinget bara står för ett försök. Har varsitt barn sen innan som båda är 7 år, så vi kommer inte gå genom eld för att få till ett gemensamt. Även om det just nu är högstadrömmen...

• tomsfru

vi håller ju på med syskonförsök så vi får ju stå för det själv. dock hade vi två infrysta kvar som vi har bestämt är de chanser vi har kvar, blir alldeles för dyrt annars.

• tomsfru

tror jag förträngt hur progesteronet kändes *suck* känner mig redan uppsvälld o lätt illamående... minns varför det var så förvirrande o separera gravid - o progesteron (lutinus) symptom

• Fwoida

Testdag idag och som väntat ett minus. Bara att börja om efter sommaren

• Jestis

Ruvare å har testdag 6/6. Jag har så ont i brösten man kan ju hoppas men vi har varit ganska negativa man får inte ta ut glädjen i förskott och i går hadde jag molande värk i livmodern, idag bara öma bröst!!

Svar på tråden IVF Maj 2014!