• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • GrukanGrace

Min mens är vanligtvis beräknad till 27/5 varför måste man då vänta tills 2/6? Hade korta protokollet och det var ägguttag på min ordinarie ägglossni goddag? Är då inte allt samma. Är det bara för att vara lite på säkra sidan?

• babyless

Var hos läkaren igår och av mina 12 ägg så såg 11 ägg bra ut. 1 stoppade dom in klockan 13.21 : ) Nu håller vi tummarna den 16 juni är det testdag

• GrukanGrace

Vilket toppenrrsultat. Grattis, gäller att fira alla framsteg

babyless skrev 2014-05-23 17:29:40 följande:
    Var hos läkaren igår och av mina 12 ägg så såg 11 ägg bra ut. 1 stoppade dom in klockan 13.21 : ) Nu håller vi tummarna den 16 juni är det testdag

• tomsfru
    GrukanGrace skrev 2014-05-23 14:45:30 följande:
    Min mens är vanligtvis beräknad till 27/5 varför måste man då vänta tills 2/6? Hade korta protokollet och det var ägguttag på min ordinarie ägglossni goddag? Är då inte allt samma. Är det bara för att vara lite på säkra sidan?
    jag frågade vid vår första ivf om de o de svara att det eliminerar felmarginal där ända förhållandevis många plussar sent samt att man undviker tidiga mf eller att ägget inte fäster riktigt men tillräckligt för att kroppen ska börja producera hcg tillräckligt för att ge tidigt utslag (de senaste hände mig gången innan jag fick min dotter)
  • GrukanGrace

I säng sent. Tidigt uppe. Bara lite kaffe m mjölk. Nu på väg på semester. RD 8. Mår lite illa men det är säkert bara mitt låga blodsocker. Eller?

• MarieJ

Det tog en lite oväntad vändning det här för min del. Har blivit inlagd för rejäl överstimulering som alltså har blossat upp nu 2 veckor efter ET!? Har mått hur bra som helst (och fått bekräftat av läkaren att jag inte varit överstimulerad innan) så jag fattar ingenting. Vaknade av att det spände och drog på höger sida och äggstocken var STENhård, kunde till och med se den bukta ut på magen. Blir kvar här en natt till för observation men känner mig pigg och min lilla "hyresgäst" är kvar vilket ändå är det viktigaste :) ibland är det tur att man söker hjälp och inte tjurar på hemma alltså...

• Jestis
    MarieJ skrev 2014-05-24 13:24:24 följande:
    Det tog en lite oväntad vändning det här för min del. Har blivit inlagd för rejäl överstimulering som alltså har blossat upp nu 2 veckor efter ET!? Har mått hur bra som helst (och fått bekräftat av läkaren att jag inte varit överstimulerad innan) så jag fattar ingenting. Vaknade av att det spände och drog på höger sida och äggstocken var STENhård, kunde till och med se den bukta ut på magen. Blir kvar här en natt till för observation men känner mig pigg och min lilla "hyresgäst" är kvar vilket ändå är det viktigaste :) ibland är det tur att man söker hjälp och inte tjurar på hemma alltså...

Lycka till och krya på dej, och hoppas lillen stannar
  • Varärstorken

Läkaren sa till mig att en graviditet kan få en överstimulering att blossa upp. Man får ett sånt hormonpåslag av graviditeten.

Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden IVF Maj 2014!