• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • BinniBoo
    Väntar på att få börja 

Spraystart

7 maj - Idisen

Sprutstart

2 maj - lillaskräp 
    10 maj - babyless 
    10 maj - Rosa98 
    25 maj - BinniBoo

Tablettstart vid FET 
    VUL 
    22 maj - Hedwig

Äggplock

14 maj - Hoppet79  
    19 maj - Varärstorken 
    19 maj - Jestis

ET/FET

14 maj - MoM11 
    15 maj - MyLudwig14  
    19 maj - Småtussar 
    20 maj - hoppetlever 
    22 maj - tomsfru

Ruvare

Elinmariaregina 
    Fwoida 
    LifeAsME 
    MarieJ 
    Ljusskimmer 
    Asams5 
    GrukanGrace 
    MyLudvig14 
    Småtussar
    Calqyl
    Hoppet79

Test

23 maj - Fwoida 
    27 maj - LifeAsME 
    28 maj - Ljusskimmer 
    28 maj - Hoppet79
    2 juni - GrukanGrace 
    3 juni - Småtussar
    4 juni - Calqyl

Gravid & BF 
    MarieJ
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • GrukanGrace

Rivningar skulle vara tvillingar kram

Jestis skrev 2014-05-25 10:54:08 följande:
    ja vi får hoppas på tur! Kanske ska skita i å trampa mer känns bara så värdelöst! Jag känner bara i bland i äggstockar å livmoder kanske en gång om dagen bara! Jag får stå ut och vänta till test dagen

• Hedwig H

Här fick jag sluta spruta i torsdags för att mina e2 värden var så höga. Tog nytt e2 prov igår och det hade stigit ännu mer så risken för överstimulering var väldigt stor om jag hade tagit ovitrellen då. Har ju haft ont och spända äggstockar sen jag började spruta men det är först nu som det börjar lugnar ner sig liten grand, så förhoppningsvis så sjunker värdena nu. Ska ta nya prover och göra nytt vul imorgon bitti. Hoppas att jag får besked om att ta otrivellen imorgon, äp på onsdag och et på fredag. Men om värdena fortfarande är hög blir det inget et, utan då väntar de en cykel - hoppas bara inte de sommarstänger innan dess!

Uppdaterar listan:

Väntar på att få börja

Spraystart

7 maj - Idisen

Sprutstart

2 maj - lillaskräp 
    10 maj - babyless 
    10 maj - Rosa98 
    25 maj - BinniBoo

Tablettstart vid FET 

VUL 
    26 maj - Hedwig

Äggplock

14 maj - Hoppet79  
    19 maj - Varärstorken 
    19 maj - Jestis

ET/FET

14 maj - MoM11 
    15 maj - MyLudwig14  
    19 maj - Småtussar 
    20 maj - hoppetlever 
    22 maj - tomsfru

Ruvare

Elinmariaregina 
    Fwoida 
    LifeAsME 
    MarieJ 
    Ljusskimmer 
    Asams5 
    GrukanGrace 
    MyLudvig14 
    Småtussar
    Calqyl
    Hoppet79

Test

23 maj - Fwoida 
    27 maj - LifeAsME 
    28 maj - Ljusskimmer 
    28 maj - Hoppet79
    2 juni - GrukanGrace 
    3 juni - Småtussar
    4 juni - Calqyl

Gravid & BF 
    MarieJ

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hoppet79

Ruvardag 8 igår: mensvärk både i mage å rygg till och från hela dagen! Ruvardag 9 idag: lite mensvärk i vänstersida + växtvärk i vänster ljumske och lår och lite stickningar här och där ( sedan vänster äggledare blev bort tagen -09 har jag bara haft mensvärk i högersida?? Vet int varför) ömma bröst, vaknar på natten när jag skall svänga mig när de är så ömma! Har ändå jättesvårt att tro att jag skulle vara gravid. (Tror kroppen stöter bort det lilla grynet ;-( därför denna värk) Inget illamående bara hungrig och god matlust! När kan man tidigast testa?? Har blodprov å urintest på Fredag 30.5! MarieJ: hur mår du?? Jobbigt med överstimulering!! Varit med om det 2gånger usch vilken smärta! Krya på dig!!

• Jestis

Jag tog otrivel sprutan föra lördagen å jag prova ett ägglosningstest idag å de va positivt vad kan de bero på??

• Jestis

Jag tog otrivel sprutan föra lördagen å jag prova ett ägglosningstest idag å de va positivt vad kan de bero på??

• Rosa98

Om det är ngn som uppdaterar listan så är jag ruvare nu - ni får gärna skriva in mig. Solig

• Jestis
    Jestis skrev 2014-05-25 15:53:08 följande:

någon som vet????
  • Jestis
    Jestis skrev 2014-05-25 15:53:08 följande:

någon som vet????
  • Hoppet79

Rosa98 Grattis till ruvningen ! Jestis: jag har ingen aning om hur det är med ägglossningstest!! Har du googlat det??

Svar på tråden IVF Maj 2014!