• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • BinniBoo

Första sprutan tagen och jag klarade det på första försöket! Har stor sprutfobi och har fått tagit sprutor förut efter operation och det tog mig oftast två timmar att lyckas ta en spruta. Nu har man ju inte den tiden på sig att vela så är stolt att jag klarade det så snabbt

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • tomsfru

Nu ikväll kände jag att det högg/stack till långt ned i magen när jag hostade till, o ja vart naturligtvis livrädd. Men sen tänkte jag att de faktiskt kan vara positivt eftersom de kanske finns nåt därinne som gör att de känns...

• GrukanGrace

RD9: Jag är inte heller illamående men dricker mycket vatten och har matlust. Känner lite mensont nu sent på kvällen. Oroar mig nu. Brukar ha väldigt ont 1-2 dagar före mens. Vill inte att det ska bli så nu....

Kram

Hoppet79 skrev 2014-05-25 14:03:24 följande:
    Ruvardag 8 igår: mensvärk både i mage å rygg till och från hela dagen! Ruvardag 9 idag: lite mensvärk i vänstersida + växtvärk i vänster ljumske och lår och lite stickningar här och där ( sedan vänster äggledare blev bort tagen -09 har jag bara haft mensvärk i högersida?? Vet int varför) ömma bröst, vaknar på natten när jag skall svänga mig när de är så ömma! Har ändå jättesvårt att tro att jag skulle vara gravid. (Tror kroppen stöter bort det lilla grynet ;-( därför denna värk) Inget illamående bara hungrig och god matlust! När kan man tidigast testa?? Har blodprov å urintest på Fredag 30.5! MarieJ: hur mår du?? Jobbigt med överstimulering!! Varit med om det 2gånger usch vilken smärta! Krya på dig!!

• GrukanGrace

Bra jobbat! Jag har inga problem alls med sprutor men det var inte lätt att göra på sig själv. Det tog emot. Så all heder åt dig om du fixar det trots sprutfobi.

BinniBoo skrev 2014-05-25 21:30:01 följande:
    Första sprutan tagen och jag klarade det på första försöket! Har stor sprutfobi och har fått tagit sprutor förut efter operation och det tog mig oftast två timmar att lyckas ta en spruta. Nu har man ju inte den tiden på sig att vela så är stolt att jag klarade det så snabbt

• sommarbarn88

Hej alla. Vet inte om man får göra så här men gör ett försök. Jag har flera överblivna ivf - mediciner där datumet INTE gått ut. Å jag vet vad mediciner kostar. Är det någon som är intresserad så skicka ett pm så tittar jag på inkorgen i morgon eller ikväll om jag orkar

• LifeAsME
    sommarbarn88 skrev 2014-05-25 22:57:36 följande:
    Hej alla. Vet inte om man får göra så här men gör ett försök. Jag har flera överblivna ivf - mediciner där datumet INTE gått ut. Å jag vet vad mediciner kostar. Är det någon som är intresserad så skicka ett pm så tittar jag på inkorgen i morgon eller ikväll om jag orkar

Annars har jag för mig att jag läst nånstans att kliniken gärna tar emot överblivna, oöppnade mediciner. Såg att du är från Umeå så antar att du gjort ivf där, och det är någonstans i nåt papper från dom som jag läst detta med återlämning av mediciner. :)
  • LifeAsME

Spännande att läsa hur det går för er andra! Kikar in här varje dag trots att vårt försök är över.

Grattis till er nyblivna ruvare och till er som påbörjat försök! Och till er som ruvar håller jag en extra tumme :)

Ser att jag fortf står på listan. Någon får gärna ta bort/flytta mig till "misslyckades-kategorin". :/

• GrukanGrace

RD10 vaknar tidigt kl är typ 3. Känner av lite mensvärk. Ver att många haft det hela tiden men jag blir orolig. Ska försöka somna om.

• MoM11

Blev inget för min del denna gången heller. Lycka till ni andra.

Svar på tråden IVF Maj 2014!