• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-05-25 14:03:24 följande:
    Ruvardag 8 igår: mensvärk både i mage å rygg till och från hela dagen! Ruvardag 9 idag: lite mensvärk i vänstersida + växtvärk i vänster ljumske och lår och lite stickningar här och där ( sedan vänster äggledare blev bort tagen -09 har jag bara haft mensvärk i högersida?? Vet int varför) ömma bröst, vaknar på natten när jag skall svänga mig när de är så ömma! Har ändå jättesvårt att tro att jag skulle vara gravid. (Tror kroppen stöter bort det lilla grynet ;-( därför denna värk) Inget illamående bara hungrig och god matlust! När kan man tidigast testa?? Har blodprov å urintest på Fredag 30.5! MarieJ: hur mår du?? Jobbigt med överstimulering!! Varit med om det 2gånger usch vilken smärta! Krya på dig!!
    Jag är hemma nu men mår sådär, det värsta är nog att det är så svårt att avgöra vad som är symptom på vad. Har egentligen inte så ont längre men magen är spänd och hård på bara ena sidan runt äggstocken och nu är min största oro att det är ett utomkveds, fast samtidigt borde det vara för tidigt att känna av i det här läget..Fick inte några som helst instruktioner från sjukhuset om hur jag ska sköta detta hemma heller utan blev bara hemskickad med ett stressat "lycka till" från sköterskan, har läst mig till att salt och mycket vatten är bra så kör på det så länge och hoppas på att det ger med sig! :)

Hoppet79 har du testat än? :)
  • GrukanGrace

Håller tummarna för dig! Ring dem och be om mer information. Ge fig inte om du tycker att det var vristfälligt.

Kram

MarieJ skrev 2014-05-26 07:02:17 följande:
    Jag är hemma nu men mår sådär, det värsta är nog att det är så svårt att avgöra vad som är symptom på vad. Har egentligen inte så ont längre men magen är spänd och hård på bara ena sidan runt äggstocken och nu är min största oro att det är ett utomkveds, fast samtidigt borde det vara för tidigt att känna av i det här läget..Fick inte några som helst instruktioner från sjukhuset om hur jag ska sköta detta hemma heller utan blev bara hemskickad med ett stressat "lycka till" från sköterskan, har läst mig till att salt och mycket vatten är bra så kör på det så länge och hoppas på att det ger med sig! :)

• Jestis

Jag känner bara att jag har ont i brösten å ont i magen någon gång ibland, har visserligen haft ont enda från dagarna innan äggplocket! Jag ö föresten på ruvardag 5

• Småtussar

Trodde jag skulle kunna vara lugn inför testdag eftersom jag har så mycket annat att göra och tänka på, men dagarna går verkligen lååångsamt! Är på RD 7 och vill inget annat än att testa - helst idag! Samtidigt vill jag inte utsätta psyket för ett minus "i onödan" om det ändå kommer visa plus på rätt testdag.

I början hade jag ont i brösten men det har avtagit, nu ömmar det bara lite om jag trycker... Men trött är jag vill jag lova. Gäspar och gäspar, sover och sover. I övrigt känner jag ingenting. Om det här försöket blir en graviditet så får jag BF på min födelsedag...

• Cämz

Ruvardag 12. Kan känna lite mensvärkskänningar nu... Nojjigt... Hoppas så att de tar sig men får en känsla av att det inte kommer göra de.
    Inte haft så mycke känningar efter att sticken från plocket läkt ihop så att det kommer nu oroar!
    Någon annan som haft det så?

• Hoppet79
    MarieJ skrev 2014-05-26 07:02:17 följande:

Jag hoppas verkligen inte att det är ett utomkveds för din del! usch det har jag varit med om en gång och det är skitjobbigt!!  håller tummarna att den lille ligger på rätt ställe <3  . När slipper du på ultraljud??  det borde nog kollas upp så fort det går!!

Nej har ej vågat testa ännu är rädd för det där minuset . Känner idag igen att det är kört  ;-( magen platt, svullnaden borta även ömheten borta. brösten mindre ömma. Illamående igår kväll fast det beror nog på att jag hade ont i nacken. Usch hur orkar man?? 

Det ända skillnaden den här gången från föregående gång är att lugesteronet (vagitorierna) hålls bättre inne det rinner inte ut lika mycket denna gång. Och temperaturen där inne är mycket varmare än tidigare och än vad resten av kroppen är.. vet inte om det betyder något!! 

VILL bara att det ska vara våran tur nu ;-( .  RD 10

Har en fråga?? har ni några kloka råd? eller hur skulle ni göra??
    Läkaren sa att fall det inte går denna gång, om det blir minus så hinner vi ännu med vårat FET nu i juni innan semestern börjar.  Orkar man med det?? borde kroppen och psyket få vila emellan??  Borde man "pantta" på den så man vet att vi har ännu en chans att lyckas?? eller satsa nu och sedan försöka slicka sina sår om inte det heller lyckas och försöka hitta någon annan mening med livet???  behöver veta om hur jag ska göra för då måste jag ju börja med hormonerna redan första mensdagen.  Då har jag även hört att bästa månaderna för ruvning och för att lyckas är april-juni! 

Har en dålig dag idag. blää skit negativ!!
  • GrukanGrace

Du måste känna efter själv eller ni rättare sagt.

Om mina inte tar hade jag gärna gjort ett nytt försök direkt. Men jag fick inga som jag kunde frysa och jag hinner inte med en omgång till så jag hoppas att det tar.

Kram

Hoppet79 skrev 2014-05-26 13:02:00 följande:
    Jag hoppas verkligen inte att det är ett utomkveds för din del! usch det har jag varit med om en gång och det är skitjobbigt!!  håller tummarna att den lille ligger på rätt ställe . Känner idag igen att det är kört  ;-( magen platt, svullnaden borta även ömheten borta. brösten mindre ömma. Illamående igår kväll fast det beror nog på att jag hade ont i nacken. Usch hur orkar man?? 

Det ända skillnaden den här gången från föregående gång är att lugesteronet (vagitorierna) hålls bättre inne det rinner inte ut lika mycket denna gång. Och temperaturen där inne är mycket varmare än tidigare och än vad resten av kroppen är.. vet inte om det betyder något!! 

VILL bara att det ska vara våran tur nu ;-( .  RD 10

Har en fråga?? har ni några kloka råd? eller hur skulle ni göra??

Läkaren sa att fall det inte går denna gång, om det blir minus så hinner vi ännu med vårat FET nu i juni innan semestern börjar.  Orkar man med det?? borde kroppen och psyket få vila emellan??  Borde man "pantta" på den så man vet att vi har ännu en chans att lyckas?? eller satsa nu och sedan försöka slicka sina sår om inte det heller lyckas och försöka hitta någon annan mening med livet???  behöver veta om hur jag ska göra för då måste jag ju börja med hormonerna redan första mensdagen.  Då har jag även hört att bästa månaderna för ruvning och för att lyckas är april-juni! 

Har en dålig dag idag. blää skit negativ!!

• Hoppet79
    MarieJ: be att få gå å ta ngr hcg blodprov för att följa med att ökningen sker som den ska. Den kan stiga onormalt vid utomkveds men behöver inte tyvärr det heller. men då borde du veta kanske lite mera??!!??  ifall du känner att du ej kan släppa oron eller att du fortsättningsvis har ont!1

För mig steg det väldigt onormalt till först när jag hade mitt utomkveds men började stiga ordentligt senare. var på ET 11.6.09 åkte in och ut på sjukhus p.g.a. väldigt smärta och överstimulering. hittade inget i livmodern kollades flera gånger med ultraljud ända till vecka 6 kanske?? fick cellgifts spruta för att den lille skulle dö ;-( i mitten av Juli.. H*N dog inte utan fortsatte att växa den 28.8.09 brast äggledaren när jag trodde att allt var över och jag VAR och tränade på gymmet!!! Då var jag jo typ i vecka 13 el.14 :-O 

Vill inte göra dig orolig eller rädd!! för den lille du bär på är PRECIS DÄR H*N  SKALL VARA!!
    KRAMAR HjärtaGlad
  • Hoppet79
    GrukanGrace skrev 2014-05-26 14:49:56 följande:
    Du måste känna efter själv eller ni rättare sagt.
    Om mina inte tar hade jag gärna gjort ett nytt försök direkt. Men jag fick inga som jag kunde frysa och jag hinner inte med en omgång till smile4.gif så jag hoppas att det tar.
    Kram

Tack!! Hjärta får bara hoppas det lyckats denna gång!!(så behöver vi ej fundera över den lille i frysen) och även för dig!!Hjärta håller tummarna och tårna !! och för er alla andra som ruvar också!!!

Tycker att vädret är lika upp och ner som jag Flört ena dagen är det hetaste sommarvärmen andra dagen som idag känns det som om vintern kommer tillbaks Skrattande svårt att bestämma sig!! 
  • MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-05-26 15:26:57 följande:
    MarieJ: be att få gå å ta ngr hcg blodprov för att följa med att ökningen sker som den ska. Den kan stiga onormalt vid utomkveds men behöver inte tyvärr det heller. men då borde du veta kanske lite mera??!!??  ifall du känner att du ej kan släppa oron eller att du fortsättningsvis har ont!1

För mig steg det väldigt onormalt till först när jag hade mitt utomkveds men började stiga ordentligt senare. var på ET 11.6.09 åkte in och ut på sjukhus p.g.a. väldigt smärta och överstimulering. hittade inget i livmodern kollades flera gånger med ultraljud ända till vecka 6 kanske?? fick cellgifts spruta för att den lille skulle dö ;-( i mitten av Juli.. H*N dog inte utan fortsatte att växa den 28.8.09 brast äggledaren när jag trodde att allt var över och jag VAR och tränade på gymmet!!! Då var jag jo typ i vecka 13 el.14 :-O 

Vill inte göra dig orolig eller rädd!! för den lille du bär på är PRECIS DÄR H*N  SKALL VARA!!
    KRAMAR HjärtaGlad
    Oj, vilken grej att gå igenom! :/ Hade de missat att det fortfarande växte alltså?

Jag bad flera gånger om att få kolla hcg när jag låg inne i helgen men icke, där sa dom blankt nej och då var jag ändå på kvinnokliniken där de verkligen borde ta såntdär på allvar tycker man ju Obestämd Deras argument var att ett utomkveds inte skulle kunna kännas såhär tidigt, är  vecka 6 nu (5+1 imorgon) men det tyckte jag lät knepigt..Ska tillbaka imorgon på ultraljud, sist kunde hon inte se särskilt bra på grund av all vätska och svullnad så förhoppningsvis syns det bättre imorgon. Det som känns som att det går åt rätt håll för mig i alla fall är att jag inte längre har ont (peppar peppar) men sen är man ju pessimist till man är motbevisad likt förbannat Flört
Svar på tråden IVF Maj 2014!