• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hoppet79
    MarieJ skrev 2014-05-26 16:52:43 följande:
    Oj, vilken grej att gå igenom! :/ Hade de missat att det fortfarande växte alltså?

Jag bad flera gånger om att få kolla hcg när jag låg inne i helgen men icke, där sa dom blankt nej och då var jag ändå på kvinnokliniken där de verkligen borde ta såntdär på allvar tycker man ju Obestämd Deras argument var att ett utomkveds inte skulle kunna kännas såhär tidigt, är  vecka 6 nu (5+1 imorgon) men det tyckte jag lät knepigt..Ska tillbaka imorgon på ultraljud, sist kunde hon inte se särskilt bra på grund av all vätska och svullnad så förhoppningsvis syns det bättre imorgon. Det som känns som att det går åt rätt håll för mig i alla fall är att jag inte längre har ont (peppar peppar) men sen är man ju pessimist till man är motbevisad likt förbannat Flört
    Tycker det låter lite konstigt!! där jag var intagen var det självklart med hcg blodprov Förvånad  Eftersom överstimuleringen kan förvärras av utomkveds! Men kanske de helt enkelt inte trodde att det är ett sånt Glad 

Bra om du börjar känna dig bättre Glad!! säkert inget att oroa sig över i alla fall!! tummen upp för det!!Glad

Vet inte riktigt om de hade missat det för hcg sjönk nog efter cellgiftssprutan om jag minns det rätt!  Men de sa bara efter operationen att det hade fortsatt att växa... ?? låter jo lite otrolig och märkligt nog nu när man börjar fundera över det??!! Men åtminstone brast äggledaren i v.13-14 fast jag fick cellgiftssprutan i v.7 kanske. när jag trodde allt var över!!
  • GrukanGrace

Nu börjar min mensvärk igen blir orolig. Brösten känns som vanligt. Försöker tänka positivt. RD10

• MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-05-26 17:31:00 följande:
    Tycker det låter lite konstigt!! där jag var intagen var det självklart med hcg blodprov Förvånad  Eftersom överstimuleringen kan förvärras av utomkveds! Men kanske de helt enkelt inte trodde att det är ett sånt Glad 

Bra om du börjar känna dig bättre Glad!! säkert inget att oroa sig över i alla fall!! tummen upp för det!!Glad

Vet inte riktigt om de hade missat det för hcg sjönk nog efter cellgiftssprutan om jag minns det rätt!  Men de sa bara efter operationen att det hade fortsatt att växa... ?? låter jo lite otrolig och märkligt nog nu när man börjar fundera över det??!! Men åtminstone brast äggledaren i v.13-14 fast jag fick cellgiftssprutan i v.7 kanske. när jag trodde allt var över!!
    Ser inte läkaren om embryot sitter rätt imorgon så ska jag bannemig kräva att få ta hcg-prover GladJa det låter ju verkligen knepigt att de inte försäkrade sig till 100% om att det hade stannat av, gud vilken risk det utsatte dig för! Hur känns det för dig idag då med ruvningen? Några nya symptom? :)
  • MarieJ
    Väntar på att få börja

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    10 maj - babyless
    23 maj - BinniBoo

Tablettstart vid FET

VUL
    27 maj - Supers

Äggplock

ET/FET

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5
    GrukanGrace
    MyLudvig14
    Småtussar
    Calqyl
    Hoppet79
    Cämz
    tomsfru
    Varärstorken
    Jestis
    hoppetlever
    Rosa98
    babyless

Test
    28 maj - Ljusskimmer
    30 maj - Hoppet79
    31 maj - Cämz
    2 juni - GrukanGrace
    3 juni - Småtussar
    4 juni - Calqyl
    4 juni - tomsfru
    5 juni - Varärstorken
    6 juni - Jestis
    6 juni - hoppetlever
    8 juni - Rosa98
    16 juni - babyless

Gravid & BF
    MarieJ
    lillaskräp
  • Hedwig H

Väntar på att få börja

Spraystart

7 maj - Idisen

Sprutstart

10 maj - babyless

23 maj - BinniBoo

Tablettstart vid FET

VUL

27 maj - Supers

Äggplock

28 maj - Hedwig

ET/FET

Ruvare

Elinmariaregina

Fwoida

MarieJ

Ljusskimmer

Asams5

GrukanGrace

MyLudvig14

Småtussar

Calqyl

Hoppet79

Cämz

tomsfru

Varärstorken

Jestis

hoppetlever

Rosa98

babyless

Test

28 maj - Ljusskimmer

30 maj - Hoppet79

31 maj - Cämz

2 juni - GrukanGrace

3 juni - Småtussar

4 juni - Calqyl

4 juni - tomsfru

5 juni - Varärstorken

6 juni - Jestis

6 juni - hoppetlever

8 juni - Rosa98

16 juni - babyless

Gravid & BF

MarieJ

lillaskräp

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hoppet79
    MarieJ skrev 2014-05-26 20:24:54 följande:
    Ser inte läkaren om embryot sitter rätt imorgon så ska jag bannemig kräva att få ta hcg-prover GladJa det låter ju verkligen knepigt att de inte försäkrade sig till 100% om att det hade stannat av, gud vilken risk det utsatte dig för! Hur känns det för dig idag då med ruvningen? Några nya symptom? :)
    Humörsvängningar och fryser kan lika bra vara PMS??

hungrig men maten smakar ej bra allt smakar konstigt! lite små stickningar här och där. har mindre "symtom" om mornarna lite mera på kvällarna. Så på dagen känner jag att det är kört och på kvällen har jag lite mera hopp! brösten var mindre ömma i morse men har blivit mera öm mot kvällen.

Lite sura uppstötningar och Har nån konstig värk i högerfotled/vrist (har haft förut) kollar man på zonterapi schema så är det höger äggledar punkt vet inte om det alls har någon betydelse i detta fall.. man läser in allt och analyserar allt! TYVÄRR Skrikandes 

Så vill man ju så jätte gärna vara gravid så man "får symtom"
  • GrukanGrace

Jag har börjat få mer och mer ont i magen, mensvärk. Fan fan fan

Hoppet79 skrev 2014-05-26 21:17:28 följande:
    Humörsvängningar och fryser kan lika bra vara PMS??  hungrig men maten smakar ej bra allt smakar konstigt! lite små stickningar här och där. har mindre "symtom" om mornarna lite mera på kvällarna. Så på dagen känner jag att det är kört och på kvällen har jag lite mera hopp! brösten var mindre ömma i morse men har blivit mera öm mot kvällen. Lite sura uppstötningar och Har nån konstig värk i högerfotled/vrist (har haft förut) kollar man på zonterapi schema så är det höger äggledar punkt vet inte om det alls har någon betydelse i detta fall.. man läser in allt och analyserar allt! TYVÄRR   Så vill man ju så jätte gärna vara gravid så man "får symtom"

• Hoppet79
    GrukanGrace skrev 2014-05-26 19:28:04 följande:
    Nu börjar min mensvärk igen blir orolig. Brösten känns som vanligt. Försöker tänka positivt. RD10
    mensvärken KAN väl även vara positivt??!! växtvärk i livmodern typ!  När "borde" du få mens i så fall att det är kört??  Vilket det inte är Solig

Jag brukar inte få mens så länge jag går på dessa vagitorier. Därför måste jag vara säker på att jag Inte är Gravid innan jag slutar med dem!
  • GrukanGrace

Kan det vara så? Hoppas att du har rätt. Borde få mens i morgon. Brukar ha fruktansvärda smärtor (typ svimmar nästan, jag är tålig). Kraaaam och tack för att ni finns

Hoppet79 skrev 2014-05-26 21:23:27 följande:
    mensvärken KAN väl även vara positivt??!! växtvärk i livmodern typ!  När "borde" du få mens i så fall att det är kört??  Vilket det inte är  Jag brukar inte få mens så länge jag går på dessa vagitorier. Därför måste jag vara säker på att jag Inte är Gravid innan jag slutar med dem!

• MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-05-26 21:17:28 följande:
    Humörsvängningar och fryser kan lika bra vara PMS??

hungrig men maten smakar ej bra allt smakar konstigt! lite små stickningar här och där. har mindre "symtom" om mornarna lite mera på kvällarna. Så på dagen känner jag att det är kört och på kvällen har jag lite mera hopp! brösten var mindre ömma i morse men har blivit mera öm mot kvällen.

Lite sura uppstötningar och Har nån konstig värk i högerfotled/vrist (har haft förut) kollar man på zonterapi schema så är det höger äggledar punkt vet inte om det alls har någon betydelse i detta fall.. man läser in allt och analyserar allt! TYVÄRR Skrikandes 

Så vill man ju så jätte gärna vara gravid så man "får symtom"
    Okej, jamen om jag ska gå utifrån mina symptom så tycker jag i alla fall att det där låter hur bra som helst! Flört Förra veckan tyckte jag t.ex. att ALL mat smakade lök, till och med pannkakan...
Svar på tråden IVF Maj 2014!