MarieJ skrev 2014-05-26 16:52:43 följande:
Oj, vilken grej att gå igenom! :/ Hade de missat att det fortfarande växte alltså?
Jag bad flera gånger om att få kolla hcg när jag låg inne i helgen men icke, där sa dom blankt nej och då var jag ändå på kvinnokliniken där de verkligen borde ta såntdär på allvar tycker man ju

Deras argument var att ett utomkveds inte skulle kunna kännas såhär tidigt, är vecka 6 nu (5+1 imorgon) men det tyckte jag lät knepigt..Ska tillbaka imorgon på ultraljud, sist kunde hon inte se särskilt bra på grund av all vätska och svullnad så förhoppningsvis syns det bättre imorgon. Det som känns som att det går åt rätt håll för mig i alla fall är att jag inte längre har ont (peppar peppar) men sen är man ju pessimist till man är motbevisad likt förbannat

Tycker det låter lite konstigt!! där jag var intagen var det självklart med hcg blodprov

Eftersom överstimuleringen kan förvärras av utomkveds! Men kanske de helt enkelt inte trodde att det är ett sånt
Bra om du börjar känna dig bättre

!! säkert inget att oroa sig över i alla fall!! tummen upp för det!!
Vet inte riktigt om de hade missat det för hcg sjönk nog efter cellgiftssprutan om jag minns det rätt! Men de sa bara efter operationen att det hade fortsatt att växa... ?? låter jo lite otrolig och märkligt nog nu när man börjar fundera över det??!! Men åtminstone brast äggledaren i v.13-14 fast jag fick cellgiftssprutan i v.7 kanske. när jag trodde allt var över!!