• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Heineken86

Nått spm jag tyckte var väldigt bra och också fick rekommenderat till mig innan var att ha med en sportälskare med vatten... Typ en vanlig vattenflaska som man har på gymmet och bara kan fylla på och snabbt suga i sig vatten mellan värkarna när man behövs. Man blir väldigt törstig av lustgasen så vatten behövs och det kan va svårt att balansera att glas eller dyl.

Annars behövde inte jag nått ätbart under förlossningen, men det gick ju väldigt snabbt för mig. Maten när man ligger på BB är ingen höjdare så kan va bra att ha med lite extra. Vi hade en påse lussekatter och godis. :)

Jag gick upp 9 kg.

• janniejensen

Köpte salta jordnötter, nutrilettbarer, riskakor, lite lakrits och juice samt en flaska med vitamin well, det får räcka tänker jag :)

Känner att vågen gärna får stanna av nu, men så hungrig som jag plötsligt blivit lär det bli mer, haha!

Hur mår ni heineken86, antar att ni kommit hem nu? :)

• hälsosam

Hittills har jag gått upp 19 kg, är i vecka 41. Har inte direkt hållit igen, försökt tänka nyttigt, men ändå unnat mig en del godsaker
    Nu har jag köpt 2 kexchoklad, en proviva och en delicatoboll, ska lägga ned en vattenflaska också. 

• Heineken86

Ja vi Är hemma sen i söndags em. Har hunnit med att vara tillbaka på återbesök och idag fick vi hembesök av BVC. Lilla bebisen mår som en prinsessa och har gått upp bra i vikt så hon ligger på plus nu jämfört med när hon kom. Ändå är hon rätt liten, stl 44 är det som passar bäst men det ändras nog snart. :) Imorse trillade naveln av också. Igår tog vi premiärturen ute med barnvagnen och hon sov hela tiden.

Jag mår också bra. Har haft det lite kämpigt med amningen. När mjölken rann till blev brösten så sjukt stora och hårda så hon fick svårt att hitta rätta taget. Ena bröstet fick hon inte tag så alls så kunde inte amma nått på det på 1,5 dygn. Plus såriga bröstvårtor som gjort svinont. Igår köpte jag amningsnapp på Apoteket, en plastgrej som man lägger på bröstet som barnet suger på, så nu går det mycket bättre. Gör fortfarande lite ont, men klart bättre än utan så ska köra med dem nån dag till och sen försöka utan igen. Sen har jag även märkt att jag blir väldigt trött i ryggen och övre delen av magen om jag står eller går ett litet tag. Beror väl på att jag inte har några magmuskler att stabilisera med. Krävs verkligen inte mycket för att jag ska känna mig slut i ryggen och magen... 200 m promenad kanske...

Hoppas verkligen det går bra för er andra också. Jag håller tummarna!

• janniejensen

Hoppas det blir bättre med nappen. Det här med amningen är min Stora Oro sen. Man vill ju att det ska fungera. Hoppas smärtan släpper snart! Hur lång o tung var er lille tös? Låter som en pyttis! :)

Vi har typ bara köpt kläder i storlek 56, så om den förvånar oss genom att vara liten kommer den verkligen försvinna i alla kläderna ????

• hälsosam

Jag fick ingen inbjudan till Facebookgruppen ..

Var hos MVC i torsdags, och fick ett slutdatum för igångsättning.

Känns skönt att ha ett datum som verkligen är slutdatum

• Heineken86

Hon var 49 cm och vägde 3320 gr. Vi hade mest kläder i stl 56 också, och en del i 50? men fick lite stl 44 i present också. Men det kommer nog inte va så länge som de passar. =)

Amningen fungerar bättre nu. Jag använde nappen i 2 dagar och sen började jag köra utan igen. Nu använder jag den bara som nödgrej när hon är lite lat och inte tar ordentligt tag. Köpte även en salva som jag kan rekommendera. Purelan heter den och hjälper mot såriga bröstvårtor..

Hälsosam: vad skönt med ett riktigt slutdatum. Hoppas dock att det kommer igång av sig själv innan dess. 

• Sillavi

Hmm vad konstigt. Skickade till era angivna adresser i veckan. Kollat skräppost el spamfilter.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg