• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Jsjohansson

Hej!

Hittade precis denna tråden, har BF idag. Bor strax söder om GBG norr om Kungsbacka. Vill gärna vara med i FB gruppen. Väntar mitt tredje barn. Mina två tjejer är födda 2004 och 2008. jsjohansson@yahoo.com

• Heineken86

janniejensen - ååå vad spännande att vattnet har gått. Det brukar ju komma igång då. Tror endast det är med slemproppen det kan dröja upp till en vecka men vattnet är ju ett säkert tecken. För mig tog det 1,5 timme innan värkarna kom igång lite smått efter det att vattnet gått. Du kanske till och med har åkt in nu. =)J Jag håller tummarna för en bra förlossning!

Angående facebook-gruppen så måste ni använda samma e-postadress som ni har kopplat till ert konto på facebook? det är väl antagligen den som man loggar in med. Annars funkar det inte med e-postinbjudan till gruppen då det inte finns nån koppling till vilken användare som bjuds in. Kan vara därför det inte fungerat för vissa. 

• Soluppgång
    Jsjohansson skrev 2014-12-08 09:25:20 följande:

Hej!

Hittade precis denna tråden, har BF idag. Bor strax söder om GBG norr om Kungsbacka. Vill gärna vara med i FB gruppen. Väntar mitt tredje barn. Mina två tjejer är födda 2004 och 2008. jsjohansson@yahoo.com

Då är vi två som har BF idag, inte heller min förlossning har kommit igång än.
  • janniejensen

Mm det känns spännande, heineken88! Dock har det nästan gått ett dygn nu och inga värkar än, så vi får se när/om det sätter igång spontant helt enkelt. Känns tryggt att man gör dagliga kontroller tills eventuell igångsättning nu hur som :)

• nicopej

Jenniejensen åh vad pirrigt!! Görs det dagliga kontroller efter bf eller nån särskild anledning?

• janniejensen

Jag har haft vattenavgång utan värkar och då görs dagliga kontroller i tre dagar om allt är normalt. Därefter sätts man igång pga risk för infektioner. Så det har bara med det att göra, inte bf :)

• Jsjohansson

Vad spännande, då är du i samma sits som mig. Lycka till! Är det första barnet? Vilket sjukhus planerar du att åka till?

Soluppgång skrev 2014-12-08 11:26:09 följande:

Då är vi två som har BF idag, inte heller min förlossning har kommit igång än.

• Jsjohansson

Oj då gav jag fel email. Ska då vara jjoneil1@yahoo.se

Tack för hjälpen

Heineken86 skrev 2014-12-08 10:56:00 följande:

janniejensen - ååå vad spännande att vattnet har gått. Det brukar ju komma igång då. Tror endast det är med slemproppen det kan dröja upp till en vecka men vattnet är ju ett säkert tecken. För mig tog det 1,5 timme innan värkarna kom igång lite smått efter det att vattnet gått. Du kanske till och med har åkt in nu. =)J Jag håller tummarna för en bra förlossning!

Angående facebook-gruppen så måste ni använda samma e-postadress som ni har kopplat till ert konto på facebook? det är väl antagligen den som man loggar in med. Annars funkar det inte med e-postinbjudan till gruppen då det inte finns nån koppling till vilken användare som bjuds in. Kan vara därför det inte fungerat för vissa. 

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg