• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi
    Heineken86 skrev 2014-11-29 11:39:30 följande:

Jag hade räknat då att gå över tiden rejält... Ev bli igångsatt... Men nu sitter jag här med min otroligt söta lilla dotter sovandes bredvid. Det blev inte sent, day blev 8 dagar tidigt istället. :)

Igår natt skulle jag gå upp på toa vid 3 och då gick vattnet. Var lite osäker på vad det var först så fick faktiskt googla för att va säker. :) sen kände jag första värken vid halv 5 kanske men det var inte så farligt. Vi blev iaf rådda att stanna hemma och åka in på antenatal på FM. Vid 7 så var det 3 värkar på 10 min men de kändes rätt ok också. Sen vid 8 började de göra ondare så då ville vi åka in, men tyvärr var det fullt i gbg så vi blev hänvisade till Borås. Kom hit vid strax efter 9 och CTG åkte på vid halv 10 och det skulle sitta på 30 min. Under den tiden så började det göra galet ont och värkarna var väldigt långa. Barnmorskan kände efter och kl 10 var jag öppen 5 cm. Sen bönade jag och bad om Eda, men de var tvungna att ta blodprov och invänta den som skulle sätta bedövningen så det hanns aldrig med. Kl 11 var hon ute. Jag fick bara lustgas men den hjälpte inte alls mot smärtan. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag bara ville dö och visste inte vart jag skulle ta vägen (ursäkta om jag skrämmer nån).

Åhh woaw vilka fantastiska nyheter vännen <3 stort stort grattis till lillan. Blev en novemberbebis hi hi. Vad härligt att ni känner er väl omhändertagna och att Borås är så bra. Jobbigt dock att du kände att du inte fick den smärtlindring du ville ha, men tur nu iaf att fl är över och du FIXADE det. Heja dig. Stor kram till er
  • Sillavi

Vill ni att vi startar en FB grupp? vore kanske enklare och smidigare än att gå in här?

• janniejensen

Jag är som sagt helt för en facebookgrupp, haha! Kan inte du försöka skapa en Sillavi, eftersom jag bara lyckas skapa en grupp där jag enbart kan bjuda in befintliga vänner?

• Sillavi

Ska testa men iof tror jag att jag kanske bara kan bjuda in vänner som sagt! Men det kan vi väl bli :-P Vill ju att gruppen är sluten också.

• Sillavi

Ni kan mejla mig här på fl era namn så addar jag er som vänner o lägger till i gruppen! Kör secret annars ser folk vad vi skriver om m.m!

• hälsosam

bf idag, men ligger hemma i sängen med molvärk, hemsk halsbränna och ond höft. Har sovit så dåligt flera nätter, får iaf lite sömn tack vare panodil och gaviscon.
    Inte bästa tålamodet med storasyster just nu  
    Längtar till jag får softa på BB med bebis, hehe.

• Sillavi
    hälsosam skrev 2014-12-01 13:48:21 följande:

bf idag, men ligger hemma i sängen med molvärk, hemsk halsbränna och ond höft. Har sovit så dåligt flera nätter, får iaf lite sömn tack vare panodil och gaviscon.
    Inte bästa tålamodet med storasyster just nu smile1.gif  
    Längtar till jag får softa på BB med bebis, hehe.

Oj idag redan fast så känner du ju självklart inte. Skit att känna sig sjuk, o nuuu. Hoppas du myser m bebis snart. Känner du ngt? Spännande o se hur d drar igång.
  • Soluppgång

Jag skapade en gång en stängd grupp, och så ville jag ha med en person som jag inte hade som Facebook-kontakt, och jag lyckades till slut.

Det jag gjorde var:
    Jag klickade på "Invite by Email" (möjligen är det bara den som är administrator som kan det?), och hade frågat personen innan vilken e-mailadress han använder till sin Facebook, och så skickade en invitation till just den e-mailadressen. Då kunde han se gruppen, och gå in och ansöka om medlemskap. Sedan kunde jag acceptera honom som medlem i gruppen.

Först TRODDE han att han var med i gruppen bara han såg den (efter han fått e-mail-invitation), så jag fick påminna honom om att också gå in och ansöka om medlemskap, när han kunde se gruppen.

• Soluppgång

Rejält många personer vet att jag är gravid (och att jag blivit gravid som ensamstående), men kanske 50% eller så av mina Facebook-kontakter vet det inte än, men efter födsel tänkte jag lägga ut bebisfoto så då ser alla andra också. :)

Om jag förstått rätt ser man gruppnamn på stängda grupper man är med i också? (Fast folk inte kommer in i grupperna.) Av den anledningen har jag inte gått med i Facebook-grupper än som heter något med "föräldrar", "barn" etc. ännu utan tänkte gå med i sådana grupper efter jag har lagt upp bebisfoto efter födseln (jag tänkte att jag tar resten av gratulationer och frågor på en gång då tänkte jag).

Jag är idag vecka 38+6 så förhoppningsvis är det inte så lång tid kvar.

• nicopej

Ang namn på grupp kan d ju heta nåt helt annat, typ solstråle. Lättare att hitta sådana grupper. Vi har en grupp på min förskola där vi bara.slängt ihop tre blomnamn som namn på gruppen. Sånt ingen nånsin söker på men lätt för inbjudna att hitta. Om nu inte soluppgång vill ha nåt som avslöjar i namnet menar jag.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg