• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi

Hello,

Oj vecka 41 redan, då är det dags närsomhelst

Har haft rätt ont sista dagarna o inte orkat vara på fl. Sen såg ja inte era meddelanden via appen heller. Men nu har jag svarat var och en av er och addat dom flesta förutom en tror jag som jag inte lyckades hitta på fb.
    Döper gruppen till "Happy Thoughts" och gör den helt sluten och alla som admin. Kan dock först starta den när jag blitt vän m ngn som ska vara med i gruppen. Får tydligen inte starta en enkvinnesgrupp ha ha!

Var på mvc idag. Vecka 37 och tydligen är bebis färdigbakad vilket känns superskönt att man kommit såhär långt. Dricker hallonbladsthe numera sen ngra dagar tillb. Hoppas det förebygger fl och återhämtningen. Idag summerade vi graviditeten också, vilket kändes märkligt på ngt sätt. Är ju sista för mig och an blir både glad och ledsen av att magen snart är borta.

Hur går det för er tjejer annars?

Hämtade ut vårt Babynest idag...nu är allt förutom blöjor inhandlat

• Soluppgång
    Sillavi skrev 2014-12-03 10:03:38 följande:

Hello,

Oj vecka 41 redan, då är det dags närsomhelst

Har haft rätt ont sista dagarna o inte orkat vara på fl. Sen såg ja inte era meddelanden via appen heller. Men nu har jag svarat var och en av er och addat dom flesta förutom en tror jag som jag inte lyckades hitta på fb.
    Döper gruppen till "Happy Thoughts" och gör den helt sluten och alla som admin. Kan dock först starta den när jag blitt vän m ngn som ska vara med i gruppen. Får tydligen inte starta en enkvinnesgrupp ha ha!

Var på mvc idag. Vecka 37 och tydligen är bebis färdigbakad vilket känns superskönt att man kommit såhär långt. Dricker hallonbladsthe numera sen ngra dagar tillb. Hoppas det förebygger fl och återhämtningen. Idag summerade vi graviditeten också, vilket kändes märkligt på ngt sätt. Är ju sista för mig och an blir både glad och ledsen av att magen snart är borta.

Hur går det för er tjejer annars?

Hämtade ut vårt Babynest idag...nu är allt förutom blöjor inhandlat

Det låter jobbigt att ha ont! Jag hoppas det onda lugnar ner sig. Visst är det skönt när man passerar vecka 37+0.

Jag är idag i vecka 39+1. Just nu känns det inte alls som bebisen är på väg, det kändes mer som det innan, konstigt nog.

Även jag har köpt ett babynest, beställde på nätet av en som syr, det levererades för tre veckor sedan.
  • janniejensen

Jag heter som jag heter här på fb, fast tudelat förstås! Finns nog kanske många som heter så, men kanske det går att se att man bor i göteborg eller något? Lägg gärna till mig :)

• janniejensen

Här har det mesta börjat komma på plats nu, samt att den där berömda "proppen" lossnade i måndags.. Var inte alls otålig innan dess, men nu går jag typ bara o känner efter.. Känner dock ingenting i övrigt, så det känns som att det dröjer ett tag. sjukt hur mycket en sådan liten sak förändrar psyket, nu kommer jag bli riktigt besviken om det inte sätter igång om en vecka eller så, hehe

• nicopej

Hej hej tjejer. Åh nära för många. Vi har 16 dar kvar nu o känner ett väldigt lugn. Sover mycket o vilar o bara myser in julen. Passar idag på att piffa till håret o klippa mig så jag är snygg på bäbisbilderna. Vem vet när man hinner till frissan nästa gång!

Någon som börjat dricka hallonbladste? Tänkte köpa idag, det ska ju vara bra för att förbereda sig.

Har även fått ett babynest som mammas vän sytt. Måste få hunden att förstå att d inte är hans nya korg bara. Ser ju ut som en sån. Han har redan tagit över bäbisarna rum o ligger gärna där inne o ruvar på förlossningsväskan.

Åh hoppas d går bra för er som er nära nu. Förstår att d känns pirrigt när proppen gått jenniejensen! Hur fort brukar d gå efter d?

Kram på er

• janniejensen

Haha ja nästet känns ju som en god hundkorg, förstår hunden mycket väl :)

Av vad jag kunnat läsa mig till sätter det oftast igång inom en vecka efter, men den kan ju återbildas samt att det kan dröja ett par tre veckor efter också. Så man vet inte helt enkelt :) måste också köpa hallonbladste nu då kanske!

Vi siktar på att föda i varberg, så hoppas bara det går smidigt att köra när det väl är dags! Är mer rädd för hur jag kommer reagera (utåt) på smärtan än vad jag är orolig för smärtan i sig, om ni fattar hur jag menar? Vill vara lugn och sansad, inte hysterisk och gapig typ. Enligt våra beräkningar var bf idag, men vi blev flyttade till den 12. efter ultraljudet.. Någonstans går jag därmed och tänker att vi egentligen har ett datum någonstans däremellan, hehe.

Har några av er börjat packa väskan? Vår står halvpackad typ.. Någon som har några heta tips på sånt som är bra att äta o dricka under förlossningen?

• Sillavi

Så nu har jag skapat gruppen än så länge bara jag och två till som är medlemmar, komsi komsi.

Janniejensen - skicka mig din mejl så bjuder jag in dig. Mejla här på fl.
    Spännande med att slemmisen lossnat. Så här sent borde den inte återbildas så det kommer säkert igång inom en vecka. Sååå spännande.
    Det var så min fl startade sist. Delar gick från och till i en v innan hon kom.

Hmm tips på mat vid fl. Beror ju på hur man mår osv men protein och kolhydrater är ju bra uppladdning. Finns ju bra proteinbars och dryck som gör att man får i sig mkt energi på kort tid. Kexchoklad ska iaf jag ha med mig och ngn go kall juice.

Vi har inte packat än...har ju dessutom 20 dgr ca kvar så om ngn vecka kanske jag kollar över lite. Har iaf köpt hem apoteksgrejer till bebis. Kan vara gött o ha hemma.
    Ett tips är ju absolut windi pysventil. Många bebisar eller dom flesta får ju problem med tarmarna efter ett tag och dom kan få det kämpigt med bajseriet. Då är Windi pysventil en lifesaver av egen erfarenhet

• hälsosam

Kom just på att vissa av oss kanske kommer att mötas på BB framöver
    Jag hade köpt goda juicer, men jag råkade dricka upp dem.. Det blir till att gå och köpa nytt imorgon, ska ladda upp med nyttigt snacks också. 
    Dax för MVC besök imorgon, förhoppningsvis sista innan födelsen.
    Spännande tid nu

• janniejensen

Köpte mat o dryck ikväll, känns verkligen som att även jag skulle kunna gå i väskan o plocka juicer o dylikt i förväg, haha! Gott ju :)

Tack för tipset om pysventilen Sillavi! Har köpt en sådan, men tänker du att den borde följa med i väskan alltså?

Har förresten plötsligt kunna äta igen, är hungrig JÄMT nu sedan en vecka tillbaka. Vet inte om det är min kropp eller bebis som plötsligt kräver obskyra mängder mat. Ligger hungrig på natten o längtar tills jag kan gå upp o äta frukost typ :)

Har ni gått upp mycket? Jag ligger där jag ska typ enligt mitt bmi innan. (Ca +10kg nu vecka 39). Har inte samlat på mig så fasligt mycket vätska hellre, det var jag rätt orolig för eftersom jag trodde jag hade anlag för det. Dock stirrar människor verkligen på min mage för tiden, så det märks att man ser rätt stor och höggravid ut nu!

• Soluppgång

janniejenssen, spännande.

På Östras förlossningsinformationsföreläsning rekommenderade de att man tar med chips. Hon sa att kalorier får man lätt i sig genom söta drycker (om jag förstått rätt kan man få nyponsoppa och andra drycker på förlossningen), men att det var viktigt att få i sig salt också, och att chips brukar vara ett enkelt sätt att få insig salt. Så jag har packat två chipspåsar. :D

Jag har gått upp 24,5 kg, från 51 kg till 75,5 kg (jag är 164 cm lång så startade på BMI 19,0). Tycker ändå jag ser normal men höggravid ut, :) men visst, +20 kg kanske hade varit mer optimalt för mig, lite rund i ansiktet och så är jag. Jag är i vecka 39+2 (nu när klockan passerat midnatt så det är torsdag).

Magen sticker ut som en stor utspänd boll, har helt klart en bollformad mage. :P

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg